Forfatter Emne: Olielampe lyser, suk  (Læst 1172 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ClausNV

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
    • Vis profil
Olielampe lyser, suk
« Dato: 26. Juli 2015 kl: 12:33:08 »
Så er den gal igen  :(

Har netop været på Bornholm, hvor tændspolen stod af, fik den skiftet, men stadig problemer, opdagede så at ledningen til generator (næsten) var tæret over, fik ordnet det, kørte fint et par dage, men nu er olielampen begyndt og lyse efter motoren har kørt 5 - 10 min. Har måske en idé om at det er noget elektrisk, men hvor skal jeg starte ? Og hvis det ikke er det elektriske, hvad er så næste skridt ?

Slutlig, tak for alle de gode råd og ideer jeg har fået gennem de 7 år jeg har haft min T3, uden dem så havde min kone nok for lang tid siden sagt "nok er nok"  :woohoo:  

Bedste hilsner
ClausNV
Claus K.
Syncro, 2,1, 1990
Kører ikke langt på literen men langt på latteren

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Olielampe lyser, suk
« Svar #1 Dato: 26. Juli 2015 kl: 19:58:18 »
Hvis det er en wbx har den sandsynligvis to følere til olietryk: En sidder ved oliepumpen og den anden nede mellem stødstangsrørene i venstre side. Der kommer to ledninger op lige ved den sorte boks, hvor de samles i et dobbeltstik.
Så vidt jeg husker er det hvide ledninger? (Andre må gerne byde ind med korrektioner) og så er tanken om defekte følere, overgnavede ledninger m.m. nærliggende.

MEN! Få tjekket dit olietryk. Regn ALDRIG med, at olielampen nok bare er defekt.