Forfatter Emne: "Udvidet" service i Silkeborg/Viborg-området?  (Læst 2736 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JohnDybkjær

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
  • By: 8643 Ans By
"Udvidet" service i Silkeborg/Viborg-området?
« Dato: 17. September 2016 kl: 07:53:10 »
Hej alle.

Jeg købte i foråret efter lang tids søgen min drømmebil i Tyskland - en orange wbx ss årg. ´89. Ingen dikkedarer - bare ren, skrabet t3 sådan, som jeg foretrækker dem. Den havde på daværende tidspunkt kørt 75.000,- og levet sine første 27 år som transporter for et nonnekloster i Stuttgart :D. Vi døbte bilen Gonzo, og Gonzo og jeg er siden blevet rigtig go´e venner!!!

Jeg er ikke motorkyndig, men jeg vil gerne vide lidt om, hvordan det hele fungerer, og hvor alle slangerne fører til og fra. Jeg tænker desuden, at det må være på tide med en "efterspænding" nu, hvor vi har kørt de første 5.000km i bilen - så derfor: er der en her med forstand og tålmodighed, som mod betaling vil spendere en aften i selskab med mig og Gonzo - gerne i nogenlunde afstand fra Silkeborg/Viborg?

Go´ weekend derude!!!

Vh John Dybkjær


Offline pep84df

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 359
    • Vis profil
Sv: "Udvidet" service i Silkeborg/Viborg-området?
« Svar #1 Dato: 17. September 2016 kl: 15:58:24 »
Hej John!
Ja, vi er desværre ikke mange WBX nørder tilbage i DK mere, men der da nogen troende tilbage!
Jeg er en af dem!
Nu er alting jo relativt!
Os der er vandt til at køre til Frankrig og Italien mindst en eller to gange om året i T3, syntes ikke at der er langt til Odense, fra Ans, men måske melder der sig nogen tættere på!
Hvis der ikke er nogen, holder jeg gerne et T3 kursus for Gonzo og dig!
Jeg har godt nok kun 26 års erfaring med T3 og WBX, men måske rækker det!
Er gerne til rådighed med 26 års erfaring!
Har det interesse så send en PM!

MVH PETER

Offline JohnDybkjær

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
  • By: 8643 Ans By
Sv: "Udvidet" service i Silkeborg/Viborg-området?
« Svar #2 Dato: 18. September 2016 kl: 08:34:20 »
Hej Peter.

Odense er jo kun en spytklat væk fra Silkeborg, så det vil jeg meget gerne! Jeg sender dig en besked, og så tager vi den der fra. TAK  :D

Go´ søndag til dig og alle andre!

Vh John

Offline Peter Milton

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 33
    • Vis profil
  • T3 model: T3 - en er solgt til et par glade køber
  • By: 4180 Sorø 27515783
Sv: "Udvidet" service i Silkeborg/Viborg-området?
« Svar #3 Dato: 19. September 2016 kl: 11:01:00 »
Hej John og Peter, jeg kan se at i skal mødes og se på Gonzo på et tidspunkt.
Jeg er selv ny ejer af en WBX og kunne tænke mig at kigge og lytte fra sidelinjen når i mødes, hvis det kan lade sig gøre.
Jeg købte min WBX på dens 32 års fødselsdag her den 18. juni i år.
Har i forvejen en Citroen Mehari fra 1972 i min garage og gik også efter en luftkølet T3-er.
Det endte imidlertid med at blive en WBX da jeg fandt den gik rigtigt godt i motoren, da jeg prøvede den.
Sidenhen har jeg fundet ud af at motoren er en senere model end bilen, idet det er en 2,1 l MV med den lidt længere slaglængde, en komprision på 9,0 og 5 gear.
Siden mit bilkøb har jeg været hos Birgers Billige Bilbøger, Løve Gamle Landevej 7, 4270 Høng tlf. 58869408 og købe Hynes "Service and Repair Manual VW transporter 1982-1990 Petrol" til studier og aftenlæsning.
Birger havde foruden den engelsksprogede Heynes, også en Svensk og en Tysk bog om bilen.
Jeg kan Se at Den gule Bus kommer forbi Sorø på lørdag den 24.
Jeg og min WBX kommer også hos Birgitte og Bent.
Venlig hilsen Peter Milton
 
Suzuki Jimny   2019 og Citroen Mehari 1974

Offline pep84df

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 359
    • Vis profil
Sv: "Udvidet" service i Silkeborg/Viborg-området?
« Svar #4 Dato: 19. September 2016 kl: 15:52:25 »
Hej Peter!

Glæder mig til at se din T3 på lørdag i Sorø, og så tager vi en snak om resten, vi ses!

MVH PETER