Forfatter Emne: Smutveje - Afgifter Diesel  (Læst 1834 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bjarkethomsen

  • Gæst
Smutveje - Afgifter Diesel
« Dato: 12. Marts 2013 kl: 13:56:24 »
Hej gutter!

Det er hvis ikke nogen overraskelse at en TD'er er dyr for ejeren og god for staten. MEN er der nogle som har fundet nogle omveje, så prisen kommer ned i et rimeligt niveau?

Rygtet går (mener jeg har hørt) at man kan installere et "køkken" i bilen, eller på anden måde få det ordnet således at den kan indregistreres som en camper - hvilket giver en væsentlig lavere afgift.

(Jeg er klar over det måske bare handler om at finde tråden (nogle må have været interesseret i det før mig), men jeg kan ikke finde den)

Mvh.

Bjarke Thomsen

Btw. jeg ser MANGE flotte t3'ere i Århus hvem er i ?! ;)

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #1 Dato: 12. Marts 2013 kl: 14:34:45 »
Når du siger afgift? mener du så vægtafgift eller indregistreringsafgift?

Vægtafgift er det samme på camper vs. personbil.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #2 Dato: 12. Marts 2013 kl: 14:39:36 »
Ja en dieselbus er dyr i vægtafgift. Den eneste måde at gøre den billigere på er at få den vejet ned hvis det er muligt.
 Det med camperafgiften er hvis du importere en camper og vil have den dansk indregistreret, så er det ikke så dyrt som
 var det en alm bus. Dog tror jeg at vi taler om få tusinde kroner i forskel.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #3 Dato: 12. Marts 2013 kl: 16:03:49 »
Ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, men så må andre lige byde ind :

Med indretning af køkken, sovemulighed, og ståhøjde kan man hos Skat få nedsat omsætningsafgiften (hedder det vist) til 60 %.

Omsætningsafgiften + moms er den afgift der skal erlægges hvis vognen importeres hertil landet, og den afgift vurderer Skat.

M.h.t. ståhøjde, det er derfor der er en masse T4, Sharan, sågar vores Citroen Evasion, og flere andre, hvor der har været behov for 7-8 siddepladser,  har hævetag, og dertil et sammenflikket spånpladeaggregat i det ene hjørne, indeholdende et gasapprat, en vandhane og dunk, og et foldeudbord.

For nogle mennesker simpelthen et afgiftspørgsmål, da der på den måde kan fåes en større vogn til børnerige familier.
De har dog aldrig prøvet at sove i de biler.

Når det så er skrevet synes jeg at mange tråde i vort forum forvirres af at afgifterne blandes, men der er nu engang forskel på omsætningsafgiften og den afgift der skal betales for overhovedet have nummerplader, nemlig vægtafgiften, og som Jønne skriver, den er dyr, og umulig at ændre.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

bjarkethomsen

  • Gæst
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #4 Dato: 12. Marts 2013 kl: 16:04:38 »
Æv, så lader det til at man bare må bide i det sure æble!

århusianere? ;)

bjarkethomsen

  • Gæst
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #5 Dato: 12. Marts 2013 kl: 16:05:42 »
hehe
[attachment=13732]tax.jpg[/attachment]

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #6 Dato: 12. Marts 2013 kl: 16:22:30 »
muligheden for at få den "bygget" om til 10personers bus kender jeg ikke, men det er en del billigere (og kræver kørekort)

vægtafgifter

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #7 Dato: 12. Marts 2013 kl: 16:26:06 »
Hinze jeg formoder du mener "stort kørekort"  :)

Mvh. KH
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #8 Dato: 12. Marts 2013 kl: 16:30:42 »
Du kan mere eller mindre halvere din vægtafgift ved at konvertere di TD til en R4i.
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #9 Dato: 12. Marts 2013 kl: 16:50:08 »
hvis du kører "nok" kilometre kan det da godt betale sig, over 6600km /året

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #10 Dato: 12. Marts 2013 kl: 19:00:03 »
Jeg tror man render panden mod en mur hvis man vil øge siddepladserne så den kommer under reglerne for " stor personbil M1 " - som det vistnok hedder.
Der er GARANTERET 687 regler og paragraffer der taler imod, hvis det er uden fortilfælde ?
Der vil givetvis skulle betales ny afgift - 60 % registreringsafgift ? Og beregnet ud fra hvilke kriterier ?  Hvis det er nyvognspris vil det næppe kunne hænge sammen økonomisk, og selv med diverse amu-tilbud vil det kræve kort til bus, som vist også beløber sig til en meromkostning, der også skal indregnes.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #11 Dato: 12. Marts 2013 kl: 19:39:26 »
har nogen eftermonteret et partikelfilter og fået fjernet de 1000kr?

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #12 Dato: 13. Marts 2013 kl: 07:36:25 »
I dit regnestykke angiver du 7 km/l benzin. Er det realistisk - er den virkelig så lav - hvilke biler er dit udgangspunkt?
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #13 Dato: 13. Marts 2013 kl: 11:26:36 »
Citat fra: "Aran" post=96103
Jeg tror man render panden mod en mur hvis man vil øge siddepladserne så den kommer under reglerne for " stor personbil M1 " - som det vistnok hedder.
Der er GARANTERET 687 regler og paragraffer der taler imod, hvis det er uden fortilfælde ?
Der vil givetvis skulle betales ny afgift - 60 % registreringsafgift ? Og beregnet ud fra hvilke kriterier ?  Hvis det er nyvognspris vil det næppe kunne hænge sammen økonomisk, og selv med diverse amu-tilbud vil det kræve kort til bus, som vist også beløber sig til en meromkostning, der også skal indregnes.


Der køre vist et par Volvo TGB11  registeret som bus i DK, hvordan det er gjort ved jeg dog ikke, men tæller man på fingerne må det betyde ekstra siddepladser bag bagerste stole række.
Er der ikke 'klap-stole' bagerst i nogle større stationcars ?

pladser nok + kort til bus + årligt syn + forsikring ?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Smutveje - Afgifter Diesel
« Svar #14 Dato: 13. Marts 2013 kl: 16:58:21 »
Citat fra: "Kjeld" post=96131
I dit regnestykke angiver du 7 km/l benzin. Er det realistisk - er den virkelig så lav - hvilke biler er dit udgangspunkt?


jeg havde lige regnestykket liggende. Det er tiltænkt med autogear og selvfølgelig en T3'er.

Det var blot for at vise at diesel ikke nødvendigvis er "hamrende" mange penge hvis der køres lidt kilometre.