Det korte svar:
"Tillykke, du kører T3 - husk at en T3 ikke drypper olie -den markerer bare sit territorie."
Bentley siger: "Replacement of seal is necessary ONLY if there is a large amount of oil on seal and transmission housing".
Dvs. at så længe det ikke er mere end det er, så gør det ikke noget...
Derudover - det er "relativt enkelt" at skifte pakdåserne - og kan gøres med gearkassen i bilen.
1. Afmonter drivakslerne, og bind dem op med ståltråd så de er ude af vejen.
2. Fjern dækslet/kappen i midten af drevflangen.
3. Fjern låsering inde i flangen
4. Brug specialaftrækker monteret på flangen med 2 stk M8x30 bolte, og træk flangen af.
5. Meget forsigtigt, ikke ridse nogen flader, pil pakdåsen ud
6. Meget forsigtig, monter ny pakdåse (gerne lidt gearkasseolie på yder og inerside af pakdåse)
7. Fyld kanterne op med fedt.
8. Pres flangen på plads med VW specialværktøj VW391:
https://erwin.volkswagen.de/workshop/englisch/index.htm?/workshop/englisch/pinfo/vw391.htm(Ligner et job som også kan gøres meget forsigtigt med en presse, eller med træstykke og hammer???)
9. Læg den bølgeformede skive på plads.
10. Pres låseringen ind på plads med VW specialværktøj VW244b:
https://erwin.volkswagen.de/workshop/englisch/index.htm?/workshop/englisch/pinfo/vw244b.htmOg tjek at den bølgede skive er centreret
11. Pres et nyt låb/dæksel på plads.
12. Monter drivaksler, spænd unbrakoer til 45Nm
13. Tjek olieniveau i gearkassen.
Med VWenlige hilsner
Jens Jakob