Forfatter Emne: T3 med CU motor - Benzinfyr til varm luft til forrude/kabine mm.  (Læst 1332 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frede

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
    • Vis profil
  • T3 model: 1980 2,0 CU Camper med høj REIMO
  • By: 7171
T3 med CU motor - Benzinfyr til varm luft til forrude/kabine mm.
« Dato: 27. Januar 2016 kl: 22:21:35 »
Det meste af slanger og rør til føring af varm luft fra motor til forrude mangles.
Er der nogen der prøvet en løsning med et benzinfyr monteret foran som kan forsyne forrude og kabine med varm luft istedet for luft fra motoren?

 

Offline Tobje

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
  • T3 model: VW T3 Westfalia Sportster
  • By: Meget langt vest for Holstebro
Sv: T3 med CU motor - Benzinfyr til varm luft til forrude/kabine mm.
« Svar #1 Dato: 01. Februar 2016 kl: 13:27:28 »
På min gamle Late lavede jeg det med de varmebestandige paprør som der bruges i flex stykkerne fra motor ned til udstødning. De koster ikke ret meget. mener også at have en 3-4meter i overskud.

ved alle tværvanger boltede jeg et samle rør på, hvor flexrørene så blev monteret på. På den måde sad de godt beskyttet samt fast.
Man kan godt spise en elefant, man skal bare starte i den ene ende.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Sv: T3 med CU motor - Benzinfyr til varm luft til forrude/kabine mm.
« Svar #2 Dato: 01. Februar 2016 kl: 19:57:26 »
En anden og lige så billig løsning er de plastrør der ligger i gulvtæpper. Samtidig er de så lange, at man sagtens kan øve sig undervejs, men en god nedstryger er et must.
Så skal du kun bruge korte overgangsstykker. Hvis du samtidigt vikler noget rockwool e.l. om røret skal det nok holde på varmen.

Selvfølgelig kan du montere et benzinfyr til opgaven, men hvorfor ikke udnytte den varme motoren producerer?