Hvis du har et voltmeter, er det første du gerne vil vide, om din batterispænding ligger på ca. 12,4 - 12,7 inden bilen har været startet. Er den under det..... 11,5 - 12 volt er den flad.... så er det i ladekredsløbet du skal lede... Men hvis den starter ind i mellem og den roterer med normal styrke og hastighed er det en af følgene fejl... en løs batterisko der ikke er blevet spændt efter sidste "rensning" eller en løs eller irret kabelsko på starterens solenoid (Startrelæ) der sider oven på starteren. der kan også være en slidt løber i din tændingslås..... så skifter du den ved lejlighed, og laver en lille snyde-startledning med mindst 2,5 kvadrat kobber der sættes fast på startrelæet og som du så kan føre op på batteriets plus-pol når du skal starte... husk bilen er i frigear og tændingen på når du gør forsøget.... sidst kan du tjekke stelforbindelsen mellem stel og gearkasse.... den skulle gerne være skruet godt fast og være rimelig tyk. Er problemet ikke løst med det, er der sandsynligvis en fejl i starterens solenoid (relæ), måske brændte kontakter ... men det er ikke noget du når i frokostpausen....
God arbejdslyst Sune.....