Forfatter Emne: afgift på motor skift  (Læst 2792 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
afgift på motor skift
« Dato: 06. Februar 2010 kl: 08:34:00 »
hej
nogen der ved hvad afgiften ca er ved at bytte jx´eren ud til en rp´er
mvh christian

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
afgift på motor skift
« Svar #1 Dato: 06. Februar 2010 kl: 10:58:30 »
Det ved Skat ;)

Går ud fra at en RP er en Benz. motor...

Der er ikke nogen af os herinde der kan give et bud på det da det er lidt som et lotteri med Skat...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
afgift på motor skift
« Svar #2 Dato: 06. Februar 2010 kl: 12:00:12 »
Alm registreringsafgift... et sted mellem 8 og 25.000

T3Sync

  • Gæst
afgift på motor skift
« Svar #3 Dato: 06. Februar 2010 kl: 16:46:00 »
Jeg mener at have læst et indlæg her på sitet omkring emnet. SØG :)

Syntes at huske noget med øhh ingen afgift hvis man holdt sig inden for 20% grænsen, men syn nødvendigt .... Jeg skulle måske selv have søgt før dette halvhjertede svar :D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
afgift på motor skift
« Svar #4 Dato: 06. Februar 2010 kl: 16:51:11 »
Delvis korrekt, T3Sync...

Men skift fra diesel til benz kræver afgiftsberigtigelse, uanset om man er under eller over 20% effekt forøgelse...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

T3Sync

  • Gæst
afgift på motor skift
« Svar #5 Dato: 06. Februar 2010 kl: 17:08:51 »
Citat fra: "BlackChart"
Delvis korrekt, T3Sync...

Men skift fra diesel til benz kræver afgiftsberigtigelse, uanset om man er under eller over 20% effekt forøgelse...


ØV ........ var så lige i drømmeland igen  8)  :wink:

T3Sync

  • Gæst
afgift på motor skift
« Svar #6 Dato: 06. Februar 2010 kl: 17:23:18 »
Citat fra: "T3Sync"
Citat fra: "BlackChart"
Delvis korrekt, T3Sync...

Men skift fra diesel til benz kræver afgiftsberigtigelse, uanset om man er under eller over 20% effekt forøgelse...


ØV ........ var så lige i drømmeland igen  8)  :wink:


Faldt lige over dette hmmmm :

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=374440

Det er dog stadig noget tilfældigt  :?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
afgift på motor skift
« Svar #7 Dato: 06. Februar 2010 kl: 17:27:15 »
Hmmm...Jeg var ellers af den overbevisning at når du byttede drivmiddel så skulle der betales ny afgift...

Måske jeg har forstået det forkert?!
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

T3Sync

  • Gæst
afgift på motor skift
« Svar #8 Dato: 06. Februar 2010 kl: 17:37:39 »
Citat fra: "BlackChart"
Hmmm...Jeg var ellers af den overbevisning at når du byttede drivmiddel så skulle der betales ny afgift...

Måske jeg har forstået det forkert?!


Du må bare ikke også skifte andet , såsom gearkasse, bremser eller andet.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=110568&vId=201714&i=262#i110568

Og det er vist det store problem på andre bilmærker og modeller at man gerne vil have gearkassen med.

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
afgift på motor skift
« Svar #9 Dato: 06. Februar 2010 kl: 18:07:19 »
tusinde tak for svarende.hmmm jeg kommer jo over de 20% hvis jeg ligger en 90 hk rp i istedet for min 70 hk jx,det kan nok blive dyrt så :-(

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
afgift på motor skift
« Svar #10 Dato: 06. Februar 2010 kl: 22:08:15 »
Citat fra: "BlackChart"
Hmmm...Jeg var ellers af den overbevisning at når du byttede drivmiddel så skulle der betales ny afgift...

Måske jeg har forstået det forkert?!


Det vil jeg håbe  :wink:
Sådan som jeg læser det er det kun hvis de 20% overskrides.

"Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der bruges.

Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også. "


Men nogen må da vide det? Der er da skiftet nogle stykker efterhånden.
VH
Morten
61 78 74 02

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
afgift på motor skift
« Svar #11 Dato: 07. Februar 2010 kl: 00:01:11 »
Ændret drivmiddel betyder ikke i sig selv fornyet afgift. Men slanterne skal falde, hvis de 20 % overskrides.

I øvrigt - hvis man brænder for 1,8 række, så findes den jo også i en 75 hk version, og så er der jo ingen ekstra afgift. Naturligvis ville det være drønulovligt og derfor må jeg stærkt tage afstand fra at trimme den til 90 hk efterfølgende, selvom det er umådelig let...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
afgift på motor skift
« Svar #12 Dato: 07. Februar 2010 kl: 09:37:30 »
Citat fra: "Jarl"
Ændret drivmiddel betyder ikke i sig selv fornyet afgift. Men slanterne skal falde, hvis de 20 % overskrides.
I øvrigt - hvis man brænder for 1,8 række, så findes den jo også i en 75 hk version, og så er der jo ingen ekstra afgift. Naturligvis ville det være drønulovligt og derfor må jeg stærkt tage afstand fra at trimme den til 90 hk efterfølgende, selvom det er umådelig let...
ok.det må være aam motoren du mener så jarl,nu blev jeg jo lidt nysgerrig,ikke fordi jeg nogensinde kunne finde på at at ændre på sådan en aam,men hva er forskellen på den og abs motoren.