Forfatter Emne: DJ-AGG  (Læst 3504 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline me

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 86
    • Vis profil
  • T3 model: Atlantic 1990, Multivan 1988
  • By: 7100
DJ-AGG
« Dato: 01. Januar 2018 kl: 16:55:48 »
Den uerfarne spørger:
Hvad er forskellen på en DJ og en AGG?
Så vidt jeg har kunnet spore mig frem til er DJ en 2,1 standard benziner med 112 hk monteret fra '84 til '89.
AGG har aldrig været T3 standard men er meget brugt. Hvor kommer den fra?
Fordele og ulemper ved hhv DJ og AGG; driftsikkerhed, km/l osv?

Jeg er den lykkelige ejer af en Atlantic med JX motor, men er på udkik efter en benziner som daglig køretøj til korte ture.
ME

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Sv: DJ-AGG
« Svar #1 Dato: 01. Januar 2018 kl: 17:44:14 »
en DJ en boxer motor og en agg er en række 4 motor

mvh
Rabundus
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 953
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Sv: DJ-AGG
« Svar #2 Dato: 01. Januar 2018 kl: 17:44:36 »
DJ er en vandkølet boxer hvor AGG er en 2l række 4 som ligger i en del Golf og Passat, den kan ombygges med JX dele så den monteres i en T3
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: DJ-AGG
« Svar #3 Dato: 01. Januar 2018 kl: 18:37:35 »
det er jo religion, wbx mod række4  8)

WBX lyder fedt, koster penge at indkøbe og vedligeholde, bruger en del benz (7-8 km/l)
Række4 virker bare, koster ingenting at indkøbe og vedligeholde, kan holde 10 km/l

HK og moment er næsten ens

AGG
[attachment id=1 msg=131029]


DJ
[attachment id=2 msg=131029]

Offline me

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 86
    • Vis profil
  • T3 model: Atlantic 1990, Multivan 1988
  • By: 7100
Sv: DJ-AGG
« Svar #4 Dato: 02. Januar 2018 kl: 18:20:16 »
Takker for opklarende svar:-)
Så kommer der nok et religionsspørgsmål mere:
Jeg kikker på to syncroer: den enne med AGG og den anden formentlig med DJ (WBX 81kv). Den ene med næsten ingen rust, den anden med lidt mere rust. Og her spørgsmålet: skal man prioritere næsten ingen rust frem for motorvalg, eller motor frem for ingen rust?
ME

Offline t3brian

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 271
    • Vis profil
Sv: DJ-AGG
« Svar #5 Dato: 02. Januar 2018 kl: 18:29:23 »
Ville helt klart vælge uden rust. Motor kan man altid lave om på

Offline me

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 86
    • Vis profil
  • T3 model: Atlantic 1990, Multivan 1988
  • By: 7100
Sv: DJ-AGG
« Svar #6 Dato: 02. Januar 2018 kl: 19:26:40 »
Tænkte jeg nok:-)
Og så lige et spørgsmål mere; er alle syncroer uden servo?
ME

Offline me

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 86
    • Vis profil
  • T3 model: Atlantic 1990, Multivan 1988
  • By: 7100
Sv: DJ-AGG
« Svar #7 Dato: 02. Januar 2018 kl: 19:43:35 »
Har fundet svaret; der findes syncroer med servo...
Men hvad vil det koste at eftermontere servo på en syncro?
ME

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: DJ-AGG
« Svar #8 Dato: 03. Januar 2018 kl: 08:40:14 »
du kan købe et brugt servo sæt med beslag til DJ bestående af servo-tandstang, styrestang, servo rat, pumpe, 3-delt remhjul og beslag til DJ motor af mig for kr. 5000,- Dertil skal du købe/få lavet et sæt nye slanger og en kilerem.... så har du servo på syncroen..
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Sv: DJ-AGG
« Svar #9 Dato: 03. Januar 2018 kl: 19:53:10 »
Servo... ahh hold det er for gamle mennesker  :P ;D... Jeg køre uden servo på min syncro på store mudder dæk, igen problem :P