Forfatter Emne: Projekt offroad caravan "Efternøleren".  (Læst 40309 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #15 Dato: 02. August 2017 kl: 16:12:33 »
Så er der lagt ny gulvbelægning.

Selvfølgelig "fliser" i samme praktiske farver som i Arnold og i Ulven. ;)

[attachment id=1 msg=130121]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #16 Dato: 06. August 2017 kl: 14:43:27 »
Det første af vinduerne har nu fået skiftet listerne ud med gummilister. De gamle var lavet af kunststof, der med årene var gået i opløsning og tilsyneladende hellere ville sidde på ruden end på rammen. :)

Har bestilt en listesaks og et værktøj til låselisterne på de faste vinduer.

[attachment id=1 msg=130143]

[attachment id=2 msg=130143]

Jeg er også kommet videre med den kombinerede siddegruppe og seng, men mangler finerplader for at kunne færdiggøre det. De gamle hynder ligger der bare for et syns skyld. Der skal nyt skumgummi og betræk på.

[attachment id=3 msg=130143]
« Senest Redigeret: 06. August 2017 kl: 14:46:38 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #17 Dato: 07. August 2017 kl: 14:26:32 »
Jeg har lige investereret i lidt lækkeri til køkkenafdelingen. Godt nok i god tid, før jeg egentligt skal bruge den, men det er nødvendigt for at kunne udtænke køkkensektionen.

De sidste fire gange (2 både og 2 biler) har jeg købt et Isotherm 49 ASU køleskab, som efter min mening er et af de bedste 12V køleskabe der fås.

Denne gang skal konceptet være lidt anderledes, idet jeg vil have muligheden for at kunne flytte kølemodulet mellem Efternøleren og den planlagte kombinerede daily driver/eventyrbil alt efter hvilken slags tur vi skal på. (det er p.t.planlagt til at være en T5 4x4)

Waeco Dometic Coolfreeze CFX er en af de mest avancerede, effektive og solide kompressor kølebokse, der fås, og den har et energimærke på A++.

Jeg er p.t ved at konstruere beslag, så boksen bliver hvor den skal, uanset terrænet. Til venstre for boksen skal der være køkkenbord med skabe under. Det bliver klart lettere at lave, end køkkensektionerne i Arnold og Ulven, nu hvor der ikke skal indbygges køleskab der.

Der skal også indbygges et ekstra vindue over køkkenbordet.

[attachment id=1 msg=130149]

[attachment id=2 msg=130149]


« Senest Redigeret: 08. August 2017 kl: 06:31:48 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #18 Dato: 09. August 2017 kl: 22:36:56 »
Super fedt projekt og følge
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #19 Dato: 09. August 2017 kl: 23:09:50 »
Ja, man mangler sådan en "like" knap for alle Kims gode delinger af hans projekter.
Og selvom det ikke er alle projekterne, som er i en T3'er mere, så er det i samme ånd og til stor inspiration og læring for os andre.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #20 Dato: 10. August 2017 kl: 06:14:56 »
lige foran næsen  :)

[attachment id=1 msg=130169]
« Senest Redigeret: 10. August 2017 kl: 06:17:13 af Hinze »

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #21 Dato: 12. August 2017 kl: 09:25:33 »
Så bliver køleboksen hvor den skal være, og kan nemt flyttes med udskruning af 2 stk. Unbraco skruer.

[attachment id=1 msg=130181]

[attachment id=2 msg=130181]
« Senest Redigeret: 12. August 2017 kl: 09:46:00 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #22 Dato: 19. August 2017 kl: 15:57:42 »
Den kombinerede seng, sofa og spiseplads er nu klar. Neden under skal der bl.a. være et 120Ah Exide gelbatteri og et Webasto fyr.

I hvilken del af rummet de skal placeres, afhænger af vægtfordelingen. Lige nu er der ca. 20 kg. tryk på krogen, og det er for lidt, men et 40 kg batteri kan gøre en stor forskel i balancen, alt efter hvor langt fremme, det bliver placeret.
Så den endelige placering må vente til alle møbler er færdige.

[attachment id=1 msg=130242]

[attachment id=2 msg=130242]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #23 Dato: 02. September 2017 kl: 11:05:18 »
Den begynder at føles helt hjemlig.  :D

[attachment id=1 msg=130386]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #24 Dato: 28. Oktober 2017 kl: 13:51:22 »
Der er sket ting og sager siden sidste opdatering.

Alle vindueslister er nu udskiftet med nye rigtige gummilister. Det foregik ikke helt uden sværdslag.
De vinduer, som kan åbnes var lette at renovere, fordi rude og lister monteres særskilt. Værre var det med de to faste vinduer.

[attachment id=1 msg=130776]

[attachment id=2 msg=130776]

Jeg startede med at tage det mindste og letteste(troede jeg :-X) ud. De viste sig endog meget svært at sætte i, så til sidst gav jeg afkald på al skam og bad "Vejle ny Caravan A/S montere det, og hvis de mente de kunne, også udskifte det forreste vinkelformede vindue. De var noget vage i deres løfter om hvorvidt de kunne, men da jeg hentede vognen, havde de da fået sat de lille vindue i, med møje og besvær. Det store forreste, ville de ikke røre ved.

Da listen var meget mørnet og også utæt, skulle den også udskiftes inden vinteren, så jeg ringede rundt til alle de 5 danske autoriserede Hymer forhandlere. Ingen af dem ville påtage sig opgaven.

Efter at have ganget og divideret lidt på det, fik jeg den tanke, at v-faconen nok egentlig måske gjorde det lettere at sætte det i, end det lille flade.
Efter at have snakket med min gamle ven Lars, som var automekaniker i 1970' erne, om problemet, var han af samme mening. Heldigvis skulle han til Jylland ugen efter, så kunne vi hjælpes ad.

Efter 4 timers banken, trykken og brækken, manglede der bare de sidste 10 cm i midten for oven, men vi var så smadrede at jeg påtog mig at gøre arbejdet færdigt alene dagen efter, hvilket også lykkedes.
Med den erfaring, som vi har nu, ville vi kunne gøre det på under halv tid, men sådan er det jo tit. :)

Inden for er der også sket en del. Mest tidskrævende har det været at tage alle overskabene ned og slibe, male og til sidst give dem matlak. Fire lag i alt, men så er det også blevet til min fulde tilfredshed.

Hynderne er blevet syet hos en prof i Vejle. Uldstoffet havde jeg en del meter af i forvejen.

Jeg er nu i gang med køkkenelementet og så skal spisebordet også udskiftes med et af bejdset træ.

[attachment id=3 msg=130776]

[attachment id=7 msg=130776]

[attachment id=4 msg=130776]

[attachment id=5 msg=130776]

[attachment id=6 msg=130776]
« Senest Redigeret: 28. Oktober 2017 kl: 18:52:56 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 459
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #25 Dato: 30. Oktober 2017 kl: 12:57:16 »
Denne kunne have sparet dig for meget arbejde....

https://www.airstream.com/travel-trailers/basecamp/
Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #26 Dato: 30. Oktober 2017 kl: 16:54:16 »
Denne kunne have sparet dig for meget arbejde....

https://www.airstream.com/travel-trailers/basecamp/

Nu er det jo ikke små heste jeg skal have transporteret...... :) Desuden har Eriba´en vist både større frihøjde og departurevinkel.
« Senest Redigeret: 30. Oktober 2017 kl: 16:55:53 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #27 Dato: 05. November 2017 kl: 19:47:03 »
Siddegruppen er færdig... minus lys, gardiner og betræk på ryghynder.

[attachment id=1 msg=130829]
« Senest Redigeret: 05. November 2017 kl: 19:49:23 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #28 Dato: 06. November 2017 kl: 12:46:21 »
Så fik jeg endelig Ronal fælgene tilbage fra maleren. Det tog en hel kalendermåned inden han hårdt presset kunne finde tid. ::)

BF Goodrich AT dækkene blev monteret, og så var det tid til en prøvetur. Den lille Eriba følger rigtigt godt med i kurver og sving. Den passer rigtigt godt til Ulvens lidt lange akselafstand. Når Ulvens baghjul kommer rundt om svinget, kommer Efternøleren fint med, i næsten samme hjulbane.

Når man endelig har valgt at køre med campingvogn, så er Eribaen virkelig fin at have efter, på alle planer.

Jeg er nu i gang med køkkenmodulet, som endnu engang skal monteres med en "hundvask" og fodpumpe fra Whale. Ikke billigt, i forhold til en elektrisk, men den fejler aldrig, og den holder en menneskealder samt giver rigeligt med vand, da den er dobbeltvirkende. Der skal selvfølgelig et portabelt gasblus i, ligesom i Arnold og i Ulven.

Vinduet, som skal sidde over køkkenet, forventer jeg kommer om et par dage.

[attachment id=1 msg=130833]

[attachment id=2 msg=130833]

[attachment id=3 msg=130833]

[attachment id=4 msg=130833]

[attachment id=5 msg=130833]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Projekt offroad duelig caravan "Efternøleren".
« Svar #29 Dato: 06. November 2017 kl: 15:53:27 »
Ser godt ud Kim.. Tumbs up herfra...  :)
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...