Forfatter Emne: Luftfilter tilgang  (Læst 2127 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Luftfilter tilgang
« Dato: 22. August 2006 kl: 18:48:31 »
Ham spaden der solgte mig bilen har samlet med gaffa og fusk fra luftfilter og op i ventre beghjørne. Det ligner lort, så jeg har flået det hele fra hinanden.

Hvordan kommer jeg derind, går der virkelig et rør hele vejen op ?

Kan den ikke bare nappe luften nede ?

KH KHS
Kurt - 25115788

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Luftfilter tilgang
« Svar #1 Dato: 22. August 2006 kl: 20:33:19 »
Citér
Hvordan kommer jeg derind, går der virkelig et rør hele vejen op ?


Du tager plastik-øret af. Så kan du se, at røret sidder fast i toppen med små gummistropper. Af med dem, så kan du trække hele svineriet nedenud.

Citér
Kan den ikke bare nappe luften nede ?


Jo, sagtens så længe du ikke planlægger at køre gennem havnebassinner og fjorde.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Arnaa

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 36
    • Vis profil
Luftfilter tilgang
« Svar #2 Dato: 22. August 2006 kl: 20:37:44 »
Bilen larmer en del mere hvis røret ikke er der da det er sådan en støjdæmpet slange der sider på
Arnaa

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Luftfilter tilgang
« Svar #3 Dato: 23. August 2006 kl: 08:12:31 »
de gummistropper, er det bag luftindtagsgællerne (dejligt ord) for oven, de skruer ser ret rustne ud.

Nedefra kan min lille arm ikke komme ret langt op, med en kampvægt på 110 Kilo er ikke til ret meget T3 fisting.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Luftfilter tilgang
« Svar #4 Dato: 23. August 2006 kl: 09:52:26 »
Hej,

En anden grund til at den henter luften udefra, er at luften i motorrummet har det med være så forbistret varm, hvorimod luft udefra er meget køligere.

Mvh

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Luftfilter tilgang
« Svar #5 Dato: 23. August 2006 kl: 10:18:47 »
Citér
de skruer ser ret rustne ud


Nemlig. Og når du tvinger dem rundt, så revner det plastik de sidder i. Altså er der IMHO to muligheder:

Du kan enten køre uden snorkel - lydmæssigt er der ingen forskel, når det er en turbo - turboen kvæler 99% af indsugningsstøjen. Resten tager luftfilteret. Og du kører selvfølgelig uden chikaneplade (den nederste blikplade, der omkranser motoren), hvilket betyder at luftstrømmen går ned gennem øret og ind i motorrummet. Altså får den kold luft.


Eller hvis du absolut vil have snorkel på, så kan den skilles ad nedefra uden, at du tager øret af. Oppefra set er der først insugningsflangen, så kommer en flexslange. Efter den et vinkelstykke, der peger mod luftfilteret. Vinkelstykket kan tages af slangen nedefra med lidt krumme fingre :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Luftfilter tilgang
« Svar #6 Dato: 23. August 2006 kl: 11:05:05 »
Jeg tror jeg havde ca 30 cm flex med ud, samlet flere gange med gaffa.

Så jeg må se på de skruer, evt bore dem væk.

Jeg har en reservebil med dem på så der er to forsøg.

Takker
Kurt
Kurt - 25115788