Forfatter Emne: oliespild  (Læst 1679 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
oliespild
« Dato: 05. Februar 2008 kl: 08:13:10 »
Citat fra: "polle_fra_mors"
oliespild


købte en donor bil 2.1 wbx
kørte ca 50 km hjem med den   og da jeg tog motoren ud var den tør og ren.

har nu monteret den i min egen , og så er der pludselig oliespild ??
ser ud til at komme fra et sted bag ved det bagerste ophæng.
Oliepumpe eller olietrykskontakt, klods motoren op, pil ophænget af og kig  :wink:

Nogle gode ider?    kommer kun ved høje omdrejninger.


og så lige min kobling.
Den skal pumpes for at virke ordentligt  og når pedalen går i top lyder der en susen af luft   kan det være min bremseforstærker der er def   ?  syntes ikke den bremser nær så godt som før  men det kan jo bare være noget jeg bilder mig selv ind   (bilen har stået stille i ca 9 mdr)
Har du haft koblingscylinderen afmonteret ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
oliespild
« Svar #1 Dato: 05. Februar 2008 kl: 08:20:02 »
Hvor meget har du "brækket" i oliepåfyldningsrøret da du monterede motoren. Til tider kan det jo sidde lidt i vejen ved motorskift.

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
oliespild
« Svar #2 Dato: 05. Februar 2008 kl: 08:21:31 »
Øh, benyttes bremseforstærker vacuum også til kobling!

Hinze

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
oliespild
« Svar #3 Dato: 05. Februar 2008 kl: 09:00:18 »
Citat fra: "Hinze"
Øh, benyttes bremseforstærker vacuum også til kobling!

Hinze


Nej!
De deler kun væskebeholder.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
oliespild
« Svar #4 Dato: 05. Februar 2008 kl: 15:56:19 »
Citat fra: "polle_fra_mors"

Hvordan tjekkes oliepumpen??


Oliepumpe eller olietrykskontakt, klods motoren op, pil ophænget af og kig  :idea:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
oliespild
« Svar #5 Dato: 05. Februar 2008 kl: 16:14:14 »
Desværre, der er ikke så meget andet at gøre...

Det kan være 3 ting (der er 3 "huller" i motorblokken bag på du ikke har tjekket, hvor der kan komme olie ud)
- pakdåse på krumtap
- olietrykskontakt
- oliepumpe

Hvilken en af dem kan være svær at afgøre, uden at pille ophænget af  :wink:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
oliespild
« Svar #6 Dato: 05. Februar 2008 kl: 18:44:43 »
Prøv alligevel med en udluftning af koblingen. Hvis den ligefrem kan "pumpes" tyder det meget på luft i systemet. Kig også efter om der er utætheder ved den kære slavecylinder.
Hvis du kan høre en hvæsen når du stopper motoren kommer den givetvis fra bremseforstærkeren. Så er det garanteret pakningen / o ringen ved hovedcylinderen der er utæt.