Forfatter Emne: strækbolte til plejlstænger  (Læst 1098 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
strækbolte til plejlstænger
« Dato: 25. Maj 2007 kl: 15:14:27 »
Hej

Hvor køber I strækbolte til plejlstængerne? Jeg kan ikke forstå hvordan man kan sælge stempler/foringer og motorlejer, uden at sælge strækbolte (Kaefer & Guenzl)???

Tillægs spørgsmål: Hvordan får I stempel-pinen ud? Jeg overvejer noget med en gevindstang og så trække den ud?

Et mere: Hvis man nu har to stempler og foringer i  en størrelse og to i en anden størrelse, kan man montere dem sammen? Hvis nu man montere dem 1+3 og 2+4?

/Mads

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
strækbolte til plejlstænger
« Svar #1 Dato: 25. Maj 2007 kl: 15:28:11 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Hej

Hvor køber I strækbolte til plejlstængerne? Jeg kan ikke forstå hvordan man kan sælge stempler/foringer og motorlejer, uden at sælge strækbolte (Kaefer & Guenzl)???

Tillægs spørgsmål: Hvordan får I stempel-pinen ud? Jeg overvejer noget med en gevindstang og så trække den ud?


Et mere: Hvis man nu har to stempler og foringer i  en størrelse og to i en anden størrelse, kan man montere dem sammen? Hvis nu man montere dem 1+3 og 2+4?

/Mads


Ja, nu skal jeg jo ikke kloge for meget i WBX, men jeg tror en del af tingene ligner komponenterne i de ædlere motorer... :wink:

Plejlbolte har cylinderservice normalt, MEN de er svinedyre. Jeg hanlder altid mine i Tyskland - Käfer & Co eller motorensuche.

Krydspinden suser lige ud, hvis du lige giver stemplet en gang kogende vand. - Og selvf. husker låseringen... :wink:

Forskellige størrelse er et religiøst spg. Hvor meget snakker vi om? Stempelvægten er afgørende især i en boxer, der er afbalanceret ved de modstående stemplers bevægelse. Jeg kan huske, at Rasmus engang har nævnt en max. difference på 10 g, men når jeg virkelig skal nusse om en motor, så laver jeg dem ned til < 1 g - det giver sådan en sukkersød gangkultur. Husk i den forb. at plejlstængerne spiller med i det spil og derfor også bør balanceres.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

gulf

  • Gæst
strækbolte til plejlstænger
« Svar #2 Dato: 26. Maj 2007 kl: 10:43:10 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Hej

Hvor køber I strækbolte til plejlstængerne?


Jeg har tidligere købt disse strækbolte (godtnok til en diesel) hos DOS Autodele på Glentevej, 2400 Kbh. NV. Det er vel heller ikke så langt fra hvor du bor. Det var dog noget de skulle have 3 dage til at skaffe hjem.

De er normalt meget rimelige med deres priser - og man bliver som regel ekspederet af en ældre mand i blå kittel.

Mvh. Ulf

Mads-kaa

  • Gæst
strækbolte til plejlstænger
« Svar #3 Dato: 28. Maj 2007 kl: 16:47:08 »
Citat fra: "Jarl"
Citat fra: "Mads-kaa"
Hej

Hvor køber I strækbolte til plejlstængerne? Jeg kan ikke forstå hvordan man kan sælge stempler/foringer og motorlejer, uden at sælge strækbolte (Kaefer & Guenzl)???

Tillægs spørgsmål: Hvordan får I stempel-pinen ud? Jeg overvejer noget med en gevindstang og så trække den ud?


Et mere: Hvis man nu har to stempler og foringer i  en størrelse og to i en anden størrelse, kan man montere dem sammen? Hvis nu man montere dem 1+3 og 2+4?

/Mads


Ja, nu skal jeg jo ikke kloge for meget i WBX, men jeg tror en del af tingene ligner komponenterne i de ædlere motorer... :wink:

Plejlbolte har cylinderservice normalt, MEN de er svinedyre. Jeg hanlder altid mine i Tyskland - Käfer & Co eller motorensuche.
De tyske forhandlere jeg har fundet har ikke boltene til WBX, men er det standard? altså lige meget om det er diesel eller benz/WBX?

Krydspinden suser lige ud, hvis du lige giver stemplet en gang kogende vand. - Og selvf. husker låseringen... :wink:
Gevind stang tricket virker forbløffende godt!

Forskellige størrelse er et religiøst spg. Hvor meget snakker vi om? Stempelvægten er afgørende især i en boxer, der er afbalanceret ved de modstående stemplers bevægelse. Jeg kan huske, at Rasmus engang har nævnt en max. difference på 10 g, men når jeg virkelig skal nusse om en motor, så laver jeg dem ned til < 1 g - det giver sådan en sukkersød gangkultur. Husk i den forb. at plejlstængerne spiller med i det spil og derfor også bør balanceres.
Jeg tror kun der er en overstørrelse til WBX, men målene er 93.991 og 94.480 og jeg har ikke vejet dem endnu. Måske bliver det alligevel med 4 overstørrelse stempler. Casper har også spurgt for nyligt, hvordan får man nemmest renset sod af stemplerne?

/Mads