Forfatter Emne: Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?  (Læst 5422 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Dato: 19. April 2013 kl: 19:06:45 »
Jeg regner absolut ikke med at det kan betale sig for mig, men er der nogen der har noget aktuel info om hvad en T3 årgang 86 med DJ koster i registreringsafgift ved import? Det er en campingindretning med 4 pladser uden hævetag.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #1 Dato: 19. April 2013 kl: 19:44:18 »
SKAT, har lavet en fin ny regnemaskine her

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #2 Dato: 19. April 2013 kl: 19:56:05 »
Tak for linket, findes der noget sted man kan slå historiske priser brændstoftal fra fabrikken etc. op?

Nu er det jo en camper med rnr seng og køkken men jeg har hørt at det kun er biler med hævetag eller highroof der kan godkendes som campere i hvert fald efter bogen, er der nogen der kan be- eller afkræfte?

Nogen der har nybilspris for en 86 camper/bus med DJ og 5 gear?

Offline flemse

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #3 Dato: 19. April 2013 kl: 22:05:06 »
Der er ikke som sådan krav om pop top eller high roof, men istedet krav om ståhøjde.

Men det er set at der er biler som er blevet betalt fri som camper uden at de opfylder alle krav til camper, hvis bare skat er overbevist om at det er en camper og ikke et forsøg på at opnå nedsat afgift.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #4 Dato: 19. April 2013 kl: 22:34:19 »
Jeg var i synshallen i mandags ift min ombygning. Hvis du skal opnå de 60% afgift som camper skal der være køkken med vask og vand, kogegrej, mindst 4 sovepladser, bord samt ståhøjde som der bliver beskrevet. Ellers hedder det bus og så vidt jeg ved kan du ikke få hævetag på en bus ....... Usikker.......
Held og lykke
Ps delte meninger om 2000 kg. reglen, Fynboen (som er synsmand) henviser til at en autocamper skal veje mindst 2000 kg - min synshal fortæller at reglen er ændret?!
Det eneste jeg ved det er at vi lever i et helvede af regler - Gud bevare Danmark!
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #5 Dato: 19. April 2013 kl: 23:02:04 »
+100

Det eneste jeg ved det er at vi lever i et helvede af regler - Gud bevare Danmark![/quote]
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #6 Dato: 19. April 2013 kl: 23:51:49 »
Paragrafferne handler om "den danske kreativitet vedr urimelige afgifter vs misundelse"
En T3 camper, med skuffer, skabe, rock'n roll, er der ingen der er i tvivl om, det der er nogen der er i tvivl om, er  f.eks. Land Rover Discovery, lavet om til camper og godkendt. Der vil man fra skats side have, at folk har mikro (og det er mikro) køkkenet fuldt installeret, og at hele balladen af tilbehør er ombord, samt madrasser, gasflske og vandbeholder mv.
Når bilen skal registreres, skal man angive: beboelse.
Jeg tror uden at vide det, at nogen fejlagtigt angiver: persontransport eller lignende.
Men nøgleordet er: beboelse.
Jeg er af den klare overbevisning at staten er ligeglad med ståhøjde, for der er en del små Citroën'r der er registreret som campere, det der interesserer staten er, at den får den afgift, den er berettiget til, iflg landets love, altså jvf beboelse.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1984578

mvh

Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #7 Dato: 20. April 2013 kl: 07:00:23 »
men kan det mon "betale" sig at få en "gl" T3 afgiftet til beboelse nu om dage. Forskellen er vel en 5000 seddel. Det giver vel ikke andre fordele eller ? vægtafgiften er den samme, forsikringen ved jeg ikke helt, men jeg kunne ikke få min klassiske T3 forsikret, da den ikke fremstod original.

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #8 Dato: 20. April 2013 kl: 11:31:15 »
Hvis jeg sætter værdierne til 200000 som ny og 30000 nu er der ingen forskel i afgiften nej, lidt over 17000.. Og små 7500 i vægtafgift om året, velkommen hjem til DK :-(
Det er fandeme dyrt for en sommerferiebil, så det er nok slut med T3 i denne omgang..

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #9 Dato: 20. April 2013 kl: 18:19:57 »
Hej

Jeg har lige fået fastsat afgift på min T3 Camper med Westfaliahævetag. Det var en lang omgang, da SKAT mente at de skulle have 13 000kr i afgift.
Det endte dog med 5500 i afgift efter et par gode argumenter fra min side.

Det springende punkt i værdifastsættelsen er køretøjets stand. Ikke nypris ej heller km-stand. Det har de søde SKatte-damer lidt svært ved, at sætte sig ind i, men de ved det dog. Et godt råd er at vedlægge billeder, så det tydeligt fremgår i hvilken stand bilen er. Endnu bedre, hvis man kan finde en forhandler-annonce med et lignende køretøj i nogenlunde samme stand og type.

mvh
-claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #10 Dato: 20. April 2013 kl: 18:20:21 »
Min syncro som diesel camper ryger sikker på lidt over 13000 kr i årlig vægtafgift - men jeg ER stadig glad - har jeg bestemt - DE KAN IKKE SLÅ OS IHJEL :-) :-)
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #11 Dato: 20. April 2013 kl: 18:20:36 »
Og min er en 1987 JX Multivan.
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Hvad koster en 86 camper med DJ i reg.afgift?
« Svar #12 Dato: 20. April 2013 kl: 18:22:01 »
Citat fra: "claus" post=97882
Og min er en 1987 JX Multivan.


Så er den jo billig :-)
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr