Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - jheltzen

Sider: 1 ... 3 4 [5]
61
WBX/LBX Fora / Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Dato: 06. Februar 2014 kl: 16:00:32 »
Hej alle i gode folk her inde.

Hvor kan man for relativ små penge skaffe en komplet Subaru Ej22 motor + 4wd gearkasse og ledningsnet, til indbygning i en T3'er?

Planen er at det hele skal modificeres så det kan klemmes om bag i bilen som skal kunne synes.

Mororprojektet kommer til at indgå som en del af et større renoveringsprojekt af en pop-top camper fra 85. (LBX)

Status er at bilen pt er 100% fir for rust ALT er lavet og bilen står ved maler, har fået 20L epoxy grunder og grundfarve. Ovenpå kommer lak med et højt indhold af metalflager.

Søger også erfaringe med konventering fra LBX til WBS eller Subaru, jeg er helt klar over mængden af arbejde kølerslanger mv. men er usikker på kølerens placering, jeg vil undgå at lave et ekstra huld i fronten, men kommer der luft nok igennem kølerhuldet mellem forlygterne, eller skal vi ud i noget kølermontering under bunden af bilen?

Mvh
Jesper Heltzen

62
Alt andet / Købes: Forrude, Canvas, forsæder, håndtag m.m.
« Dato: 02. November 2013 kl: 13:42:33 »
Hej T3erer

Jeg er i gang med et større renoveringsprojekt af en VW T3 fra 80 med en dejlig 2.0 CU motor. og er derfor på udkig efter følgende dele til den rigtige pris eller links til hvor man eventuelt kan købe de mere specielle dele.

- Røgfarvet termorude til skydedør 109x43 cm
- Forrude.
- Canvas til pop-up tag i god stand.
- Dørhåntag og håndtag til skydedør (gammel model)
- 2 originale pilot-forsæder eller andre komfortable og pæne forsæder.
- Westfalia skab med indbygget vandtank (Ved ikke hvad det hedder men er det skab mellem køkken-modulet og garderoben, farve er ikke så vigtig)

Håber der er nogle som kan hjælpe mig med inputs eller generelle dele.

63
Generelt / Pris 100% renoveret t3
« Dato: 17. Oktober 2013 kl: 10:43:49 »
Hej.

Har lige et opklarende spørgsmål som jeg håber kyndige her inde på T3 nettet kan svare på.

Jeg overvejer at renovere en T3 autocamper 100%, men ved ikke hvad og hvormeget der kan betale sig, hvis den skulle sælges på et senere tidspunkt.

Grundlæggende er jeg ude efter et prisniveau på en komplet 100% renoveret T3 autocamper.

Når camperen er færdig skulle den helst stå med følgende Informationer.
2wd
Årgang 1980
Luftkølet 2.0 motor
Poptop
Født med westfalia indretning (orginal Jocker)
Orginal gasbeholer under bil.
Ny lofts og sidebeklædning
Nye hynder, madrasser og betræk.
Al rust bliver lavet
Bilen bliver slebet ned til bar metal
Bilen bliver lakeret af professionel autolakker
100% renoveret køkken og skabe
200.000 km. dokumenteret

Hvad kan man sælge sådan en vogn for hvis man stod i den situration og alt arbejdet var dokumenteret?

64
Biler.. / Købes: T3 pop-top camper uden rust.
« Dato: 26. September 2013 kl: 11:50:48 »
Hej i gode mennesker.

Jeg har i nogen tid prøvet at finde en pæn T3 pop-up camper uden rust, da rustarbejde ikke er min stærke side. Men dette har vist sig at være svære end jeg regnede med.

Budgettet spænder fra 30.000 til 60.000 kr. så mener selv der skulle være mulighed for at finde en fornuftig vogn.

Jeg er ikke forskrækket over at mekanikken så motor og gearkasse mv. må gerne være defekte, og overtager også gerne et projekt så længe der ikke er for meget rust/plade arbejde.

Mere specifikke ting omkrig vognen
Det meget gerne må være en benziner, men findes den helt rigtige vogn i diesel så kigger jeg gerne på det .
Helst årgang 82-85 da målet er at den skal køre som veteran, og skal være vandkølet.
Indretning 3/4 R&R seng, Westfella eller Remo.

Hvis der er nogle som har set eller ved hvor der står en fornuftig T3 med pop-up tag inden for et fornuftig prisleje så tager jeg glædelig imod jeres råd og vejledning.

Mvh. Jesper

65
WBX/LBX Fora / Oettinger WBX6 godkendelseH
« Dato: 29. Juni 2013 kl: 15:08:04 »
Hej i alle fantastiske VW mennesker.

Jeg er ved at lave de indledende øvelser til en T3 2wd camper som skal købes i tyskland istandsættes og lægges en større wbx motor i. Der er ingen fornuft i galskaben men syntes projektet vil være sjovt, og outputtet de 50.000 til 75.000 kr senere skulle helst være det samme.

Jeg har følgende spørsmål.
VW T3'ere er blvet indregistreret med en Oettinger WBX6 motor 165 til 180 hp. hvile opgradereniger har disse biler i forhold til en 2.1 WBX T3'er?
Årsagen til jeg spørger er at hvis WBX6 motoren er bygget på en standart T3'er og indregistreret må der ligge dokumentation for at T3'eren må køre med op til 180 hp+ 20% = 216 Hp.

Jeg har dog ikke i sinde at lægge en WBX6 motor i men overvejer muligheden for at lægge en fuld subaru opgradering i (motor + gearkasse)

Mulighederne er her følgende, hvor kun 2.2 liters motoren kan gøres lovlig med en standart t3'er.
2.2 - 135 hp
2.2t - 162 hp
2.5 - 165 hp
2-5t - 210 hp

Et andet spørgsmål der trænger sig på er.
Hvilken rækkefølge er billigst at gøre tingende i.

1:
- Importere bil
- Betale afgift
- Renovere
- Syne/betale for ændringer

2:
- Imoprtere bil
- Modificer motor
- Syne/betale for ændringer
- Renovere

Sider: 1 ... 3 4 [5]