Forfatter Emne: Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering  (Læst 11808 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #30 Dato: 07. April 2015 kl: 10:36:28 »
Citat fra: "Hinze" post=119198
Lyder spændende med motorstyring, har du mere om hvilken styring du vælger?


Det bliver en hel gammeldags megasquirt jeg har til at ligge, og så har jeg en kammerat der lige har lavet tuningsværksted med rullefelt, så den bliver nok kørt ind der.

indsprøjtningsmanifold er en sammenbygning fra en LBX og en WBX.
Dyserne har jeg taget fra en 2,1 WBX så har jeg da benzin op til de godt 120 hp. hvis jeg da kan holde køling på motoren med den ydelse.

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #31 Dato: 07. April 2015 kl: 19:48:55 »
Du skal nok ikke regne med flere HK  på den. Jeg fik lavet motor for 2012 hvor jeg fik taget 2mm af toppene, fik andet knast, tarmslyng udstødning og 40 weber idf og den har nok ca 100

Du kan se det her http://www.t3nettet.dk/index.php/forum/din-bil/58975-t3-lbx-westy-joker?start=80
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #32 Dato: 08. April 2015 kl: 09:47:17 »
Citat fra: "kenny19821" post=119246
Du skal nok ikke regne med flere HK  på den. Jeg fik lavet motor for 2012 hvor jeg fik taget 2mm af toppene, fik andet knast, tarmslyng udstødning og 40 weber idf og den har nok ca 100

Du kan se det her http://www.t3nettet.dk/index.php/forum/din-bil/58975-t3-lbx-westy-joker?start=80


Regner heller ikke primær med at få flere hp ud af den, men vil gerne have en motor hvor jeg ikke skal stå og skrue i karburator nå de går ud af trit, bliver utætte eller suger falsk luft.

Der ud over så har jeg en platform som kan udvides hvis man skulle skifte cylindre, knast eller krumtap. Samt jeg har en motorstyring som skulle kunne bruges til en Subaru motor hvis det bliver vejen frem, altså en fleksible platform.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Svar #33 Dato: 23. Juni 2015 kl: 10:11:09 »
Så blev motoren skilt ad og samlet igen.

Jeg har ikke haft topstykker og cylindre af, da knast og ventilløftere ikke så ud til at fejlede noget. inspicerede ned igennem ventilløftehulderne.

Er godt tilfreds med resultatet, samt konverteringen til indsprøjtning, har dog en fjeder tilovers og den høre ikke til olie tryks regulatoren vedsiden af oliefilter, og der sidder ikke nogle overtryks ventil mellem stødstangsrør ved cyl 1.

Nu skal ledningsnettet til motorstyring, koldluftsindtag og luftfilter laves. så mangler der bare programmering af motorstyring før første opstart.


[attachment=19979]IMG_1033.jpg[/attachment]

[attachment=19980]IMG_1044.jpg[/attachment]

[attachment=19981]IMG_1052_2015-06-23.jpg[/attachment]


Fjeder til overs.

[attachment=19982]IMG_1049.jpg[/attachment]