Forfatter Emne: Olietrykslampe lyser ikke ved tænding.  (Læst 2108 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Olietrykslampe lyser ikke ved tænding.
« Dato: 10. April 2014 kl: 18:14:03 »
Hej Alle.

Har en gammel 2.0 CU motor LBX, når jeg drejer tændingen er det kun ladelampen som lyser og ikke olietrykslampen, nogle forslag til fejlsøgning og eventuelle fix?

Mvh.
Jesper Heltzen

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Olietrykslampe lyser ikke ved tænding.
« Svar #1 Dato: 10. April 2014 kl: 18:57:22 »
Find olietryksføleren, check ledningen ikke er knækket. Når der er tænding på skal lampen lyse fordi den stelsluttes i olietryksføleren indtil der er olietryk.
Du kan prøve at føre stikket til stel og se om den så lyser med tænding på, gør den det er det bare en ny olietryksføler.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Bjarne5853

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
    • Vis profil
Olietrykslampe lyser ikke ved tænding.
« Svar #2 Dato: 10. April 2014 kl: 18:59:44 »
Hej Jesper
Din olielamper lyser ikke, da den ikke er sat til. Din bil har olietryksmåler oppe ved frontruden, den viser olietryket. Husk at tjekke ledning i bund af bilen, da ledningen så vidt  jeg husker er klippet over i forbimndelse med malerarbejdet. Det vil sige at din omk. samt  varmemåler for olie heller ikke virker.  

Bjarne
BC Fyn

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Olietrykslampe lyser ikke ved tænding.
« Svar #3 Dato: 13. April 2014 kl: 09:44:54 »
Citat fra: "Bjarne5853" post=110147
Hej Jesper
Din olielamper lyser ikke, da den ikke er sat til. Din bil har olietryksmåler oppe ved frontruden, den viser olietryket. Husk at tjekke ledning i bund af bilen, da ledningen så vidt  jeg husker er klippet over i forbimndelse med malerarbejdet. Det vil sige at din omk. samt  varmemåler for olie heller ikke virker.  

Bjarne


Hej Bjarne.

Tak for info. Troede at begge målere var sat til, men har selvfølgelige ikke tjekket det, er klar over at ledningen til de andre instrumenter er klippet over, men er ikke kommet til dem endnu, da næste skridt er at få vinduerne sat i, taget monteret og så skal motoren ud.

Jeg er desværre ikke kommet så langt som jeg regnede med, da det har været nødvendig at vandslibe hele bilen før lakken kunne blive jævn. Jeg havde en  autolaker ud og se på den og han sagde at jeg aldrig ville kunne polere de ujævnheder og fejl lakken havde ud, så der kom lige en stor ekstraopgave. Speciel venstre side af bilen er hårdt ramt af ujævn lak samt en del dybe fordybninger i lakken som ikke vil kunne fjernes. Så jeg har ikke været ovenud lykkelig for kvaliteten af malerarbejdet, men det skal nok blive godt til sidst. Har vedlagt et før og efter billede af et panel jeg forsøgte mig lidt frem på.  Men vil nok tage et par uger at slibe hele bilen ned og polere den op igen.