Forfatter Emne: Benzinpumpe konvertering til indsprøjtning  (Læst 2503 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Benzinpumpe konvertering til indsprøjtning
« Dato: 29. Marts 2015 kl: 12:18:03 »
Hej.

Jeg er ved at konvertere fra karburator til indsprøjtning på en type4 LBX motor.

Der skal jo en separat benzinpumpe på som kan levere et højere tryk. Men hvad gør man ved den mekaniske?

Skal man bare plumbere studserne og lade den side, skal man koble den nye benzinpumpe på inden og fortsat lade benzinen løbe igennem pumpen. Eller kan man afmontere den?

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Benzinpumpe konvertering til indsprøjtning
« Svar #1 Dato: 29. Marts 2015 kl: 12:49:11 »
Hej

Pumpeteori siger at hvis man seriekobler pumper øger man trykket men beholder flowet. Jeg kunne forestille mig at det kunne give for højt tryk hvis du lader den mekaniske pumpe køre med, da den vil løfte det tryk som den elektriske pumpe giver. Det kunne give problemer med et for højt indgangstryk på en evt. trykregulator (hvis den er forsynet med sådan en?). Umiddelbart ville jeg bypasse den mekaniske, hvis den elektriske giver det ønskede flow og tryk.

mvh
Bjarene
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Benzinpumpe konvertering til indsprøjtning
« Svar #2 Dato: 29. Marts 2015 kl: 13:10:38 »
Du kan sikkert finde en dækplade til montering hvor den mekaniske pumpe har siddet. Der er ingen mening i at lade den sidde til ingen nytte, da der stadig er mekanisk bevægelige ting i pumpen der tager energi, selvom det er begrænset hvad den bruger

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Benzinpumpe konvertering til indsprøjtning
« Svar #3 Dato: 29. Marts 2015 kl: 14:36:41 »
Tak for Info.

Hvor kan man finde sådan en dækplade  til på pumpen?
Eller er det bare at skære en selv?

Hvis nogle skulle ligge inde med en samlingsregering vil det hjælpe en hel del.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Benzinpumpe konvertering til indsprøjtning
« Svar #4 Dato: 29. Marts 2015 kl: 21:41:20 »
Sidder dækpladen ikke på nogen wbx?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Benzinpumpe konvertering til indsprøjtning
« Svar #5 Dato: 29. Marts 2015 kl: 22:44:32 »
Den sidder på alle med sprøjt.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Benzinpumpe konvertering til indsprøjtning
« Svar #6 Dato: 30. Marts 2015 kl: 06:53:57 »
På CU motor sidder pumpen "nedenunder" og er vist ikke magen til wbx, så en dækplade er nok ikke samme profil. Du kunne vel lade den sidde, men jeg tror den giver lyd fra sig når den pumpen uden benzin; klak klak klak, hver gang den giver et stempelslag.
Du kunne tage pumpen af, fjerne stangen og sætte pumpen på igen; så er den da fikset


[attachment=19293]CU_benzinpumpe.jpg[/attachment]

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Benzinpumpe konvertering til indsprøjtning
« Svar #7 Dato: 30. Marts 2015 kl: 09:53:21 »
Citat fra: "Hinze" post=119034
På CU motor sidder pumpen "nedenunder" og er vist ikke magen til wbx, så en dækplade er nok ikke samme profil. Du kunne vel lade den sidde, men jeg tror den giver lyd fra sig når den pumpen uden benzin; klak klak klak, hver gang den giver et stempelslag.
Du kunne tage pumpen af, fjerne stangen og sætte pumpen på igen; så er den da fikset


[attachment=19293]CU_benzinpumpe.jpg[/attachment]


Tak for info.
Det er en fin PDF fil du gar, hvor kan man få fat i sådan en?

Det ligner godtnok bare en stødstang der sidder der inde. Var nemlig i tvivl om det var en roterende aksel eller hvordan systemet var lavet, og om denne kunne tages ud eller man skulle ind i motoren for at tage den ud.

Så bliver nok bare afmontering af pumpe og stang og så på med pumpen igen, men mindre nogle ligger med en gammel LBX indsprøjtningsmotor til skrot med en dækblade.