Forfatter Emne: Erfaring med pulverlak af varmeskjolde LBX?  (Læst 2005 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Erfaring med pulverlak af varmeskjolde LBX?
« Dato: 21. April 2015 kl: 10:04:35 »
Jeg skal have sandblæst og lakseret alle mine varmeskjolde, men nu kommer spørgsmålet.

Har fået af vide at pulverlak kun kan holde til ca. 80 grader da den ellers bliver blød. Men der kan også fås nogle specielle sorte strukturlakker der kan holde til ca. 300 grader.

Hvor varm bliver de blæserskjoldene på en LBX? Er der nogle som har erfaringer med at pulverkaller dem eller på anden måle male jeres blæserskjolde?

Mvh Jesper.

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Erfaring med pulverlak af varmeskjolde LBX?
« Svar #1 Dato: 21. April 2015 kl: 12:29:42 »
Keramisk coating burde kunne holde fint : http://www.weirdperformance.se/
Linket er lånt fra Corvetteklub Danmark, hvor der var en der havde erfaring med dem.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Erfaring med pulverlak af varmeskjolde LBX?
« Svar #2 Dato: 21. April 2015 kl: 12:57:23 »
Jeg har ikke haft nogle problemer med de pulverlakeret dele som jeg har haft monteret.  Men har haft problemer med mange af de markeret dele som jeg har monteret. Både prof og hjemme malet dele det er som om at det bliver skørt af varmen.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Erfaring med pulverlak af varmeskjolde LBX?
« Svar #3 Dato: 21. April 2015 kl: 21:18:12 »
Citat fra: "Hr mortensen" post=119654
Jeg har ikke haft nogle problemer med de pulverlakeret dele som jeg har haft monteret.  Men har haft problemer med mange af de markeret dele som jeg har monteret. Både prof og hjemme malet dele det er som om at det bliver skørt af varmen.


Kan du uddybe det lidt. Hvad er det for nogle markeret dele, og hvad har du malet dem med?

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Erfaring med pulverlak af varmeskjolde LBX?
« Svar #4 Dato: 24. April 2015 kl: 09:11:48 »
Nu er samtlige skjolde blæser, topdæksler,  blæserkasse mv sendt til pulver lak.

De 2 rør der sidder direkte på varmekassen, samt de 2 små plader der sidder mellem stødstangsrør og cylindre bliver i varmefast (op til 600 grader) resten bliver i normal blank sort, på nær den grå blæserkasse som blot bliver glasblæst og får et lag klar lak, billeder skal nok komme når jeg får delene tilbage samt får dem monteret.

Her  er et før billede.

[attachment=19560]IMG_0908.jpg[/attachment]