Forfatter Emne: Inspiration til gas kabel holder til WBX --> LBX  (Læst 1474 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Inspiration til gas kabel holder til WBX --> LBX
« Dato: 24. Juli 2015 kl: 22:06:36 »
Som flere af jer sikkert ved så er jeg ved at bygge en insprøjtning fra en WBX over på en LBX.

Pt. er udfordringen at få flyttet gaskablet fra det oprindelige træk til højre i motorrummet og op mere midt for hvor gasspjældet til indsprøjtningsmanifolden sidder, for det første kræver det at der bores et huld i vægen mellem motorrum og gearkasse, men det er nu nemt klaret.

Min første indskydelse var at finde et originalt beslag til gaskablet som sidder ude på gearkassen, og montere det. Men det vil nok betyde at der også skal et nyt gaskabel til, da det gamle til karburator ikke vil passe i holderen. Inden jeg går igang vil jeg dog lige høre om der er nogle her inde som har et andet godt forslag.

Og ellers er jeg på udkig efter et komplet gaskabel fra speeder til gasspjæld med holdere osv.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Inspiration til gas kabel holder til WBX --> LBX
« Svar #1 Dato: 25. Juli 2015 kl: 18:25:17 »
Det kunne måske klares med en kabelholder eller en af de bøjler der bruges til bremserør / brændstofrør?

Evt. Hvis nogen ligger inde med en gammel karburator kan du måske fifle noget kabelholder fra den? Det kan jo sagtens være fra en plæneklipper, havefræser e.l.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Inspiration til gas kabel holder til WBX --> LBX
« Svar #2 Dato: 25. Juli 2015 kl: 23:08:10 »
du kan kikke her i indlæg #31

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Inspiration til gas kabel holder til WBX --> LBX
« Svar #3 Dato: 26. Juli 2015 kl: 13:47:24 »
Citat fra: "Hinze" post=121770
du kan kikke her i indlæg #31


Efter hat have nærstuderet dine indlæg, kan jeg godt se du har haft lidt udfordringer iht. kablets vandring og valgte som jeg lige kan læse det at skifte til en komplet WBX løsning, m holder og gaskabel.

Forresten så har jeg fundet din årsag til forhøjet tomgang, den pakning der sidder mellem gasspjæld og indsugnings plenum sad ikke rigtige og havde taget skade ved montage, så tror din fejl med høj sandsynlighed lå der.