Forfatter Emne: Tænding LBX 2.0 CU  (Læst 1718 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Tænding LBX 2.0 CU
« Dato: 21. December 2015 kl: 19:28:43 »
Hej.

Jeg har lige været ved at stille tænding på min gamle CU motor efter lidt renoveringsarbejde.
Jeg har fået sat den så den står fint på 5 grader ATDC og motoren køre også ganske stabilt.
Men når jeg åbner gasspjældet bare en lille smugle springer tændingen fra overstående og til 40 grader BTDC, jeg syntes det lyder lidt vildt men kan det være rigtigt at den skal springe så meget i tændingen?

Årsagen er at der kommer et lille vacum fra den slange der går fra gasspjældet og til tændingen i det øjeblik jeg åbner for gasspjældet.

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Sv: Tænding LBX 2.0 CU
« Svar #1 Dato: 21. December 2015 kl: 21:51:13 »
Jeg synes det lyder som om det hele fungerer som det skal, men har godt nok aldrig selv målt hvor mange grader den flytter sig. Måske findes der en skala over hvor meget vacuumet skal flytte strømfordeleren i forhold til omdrejninger?

Videre til eksperterne.

Jeg vil også gerne vide det.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Sv: Tænding LBX 2.0 CU
« Svar #2 Dato: 22. December 2015 kl: 10:33:24 »
Jamen hvis tændingspunktet står perfekt i tomgang uden vakum er den i vinkel.
Avanceringen afhænger af vakum og fjedrene på svingklodserne i fordeleren, men du er ikke i tvivl hvis det er galt. Så hoster og skyder den og har svært ved at tage gassen.