Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - merckx

Sider: 1 [2] 3
16
Diesel Fora / starter 1.6 jx 250kr
« Dato: 09. Februar 2010 kl: 09:21:51 »
er den solgt?

Citat fra: "hotcoco"
starter motor  diesel 1.6 jx  250kr

17
Diverse / olie Sandwitch plade
« Dato: 08. Februar 2010 kl: 16:00:45 »
Er der nogle som har en olie sanwitch plade eller hvor jeg finder en.
AAZ TD Motor
Hilse Idioten Mike

18
Diverse / mangler AAZ pumpe værktøj og T3 mærke
« Dato: 07. Februar 2010 kl: 11:01:46 »
Hej alle. Jeg ved ikke hvor jeg få fat i en  adapter og ur jeg skal bruge for at indstille min pumpe. Biltema måske?
m
Hilse fra Idoten MIKE.
Ps-T3 klister mærke, hvem har disse man kan købe.

19
Diverse / pumpe hælp
« Dato: 05. Februar 2010 kl: 19:46:32 »
Ok så gør jeg det.
hilsen Mike

Citat fra: "Bluestar"
den lader du bare være!

20
Diverse / pumpe hælp
« Dato: 05. Februar 2010 kl: 17:47:04 »
Tak for hjælpen igår gutter!
Min AAZ pumpe har 2 solined-føler på?
PÅ  JX er der 1 i enden som på AAZ`s.
Men AAZ pumpen har også 1 på siden, hvor skal den tilsluttes til?
Mvh Idioten Mike

21
Diverse / Motor og gear hjul(booster pin)
« Dato: 04. Februar 2010 kl: 19:57:50 »
Sorry. Jeg har focuseret på JX,erens pumpe og ikke AAZ`s pumpe. Så nu ved jeg hvor den findes.
Mange tak for hjælpen.
MVH. Mike

Citat fra: "Bluestar"
http://www.vwcaddyforum.com/showthread.php?s=772049c11ec8a36761598b16833b173c&t=27089&page=2

22
Diverse / Motor og gear hjul(booster pin)
« Dato: 04. Februar 2010 kl: 19:07:42 »
Ja jeg har været inde på siden "dine projekter. Men under dit navn fandt jeg ikke dit link? Men min motor er en AAZ med den orig pumpe på. Jeg kan simpel hen ikke find noget der ligner det som på dine billeder, andet end Booster pinen.
VH Hilsen fra en idiot Mike

"
Citat fra: "Bluestar"
hej Mike, prøv lige at skimte min tråd igennem under " din bil 2 - " mine projekter "... på side to kan du se det!

den sidder i topdækslet af pumpen

mvh jesper

23
Diverse / Motor og gear hjul(booster pin)
« Dato: 04. Februar 2010 kl: 19:05:05 »
Ja jeg har været inde på siden "dine projekter. Men under dit navn fandt jeg ikke dit link? Men min motor er en AAZ med den orig pumpe på. Jeg kan simpel hen ikke find noget der ligner det som på dine billeder.
VH Hilsen fra en idiot Mike

"
Citat fra: "Bluestar"
hej Mike, prøv lige at skimte min tråd igennem under " din bil 2 - " mine projekter "... på side to kan du se det!

den sidder i topdækslet af pumpen

mvh jesper

24
Diverse / Motor og gear hjul(booster pin)
« Dato: 04. Februar 2010 kl: 18:06:21 »
Ja den ser sådan ud. Men hvor på insprøjtnings pumpen er det? Jeg kan ikke se hvor det er? Hilsen fra en idiot
Hilsen Mike

Citat fra: "Bluestar"
hej Mike

er det dieselpumpen vi taler om eller?

kan det her bruges så


25
Diverse / Motor og gear hjul(booster pin)
« Dato: 04. Februar 2010 kl: 17:43:59 »
Hej alle. Tak for gode råd. Har nu ombygget min 1.6td med en AAZ 1.9 med alle de dele som skal over. Har også efter Jarls beskrivelser bytted 4 gear fra en ABH kasse til min 5 gear. Så nu mangler bare isætning.Dog har jeg et problem. Har købt en "Booster pin" men kan ikke finde på splitt tegning over pumpe hvor den sider? Håber i kan
Hilsen Mike

26
Generelt / Gear rep manuel søges
« Dato: 30. Januar 2010 kl: 17:48:44 »
Citat fra: "pawel"
Måske dette kan hjælpe dig:
http://www.plain.dk/T3-pdf/5-Gang_Schaltgetriebe_094.pdf


Det må jeg sige, Mange mange tak.
Hilsen Mike

27
Generelt / Gear rep manuel søges
« Dato: 30. Januar 2010 kl: 09:27:27 »
Er der nogen der ved hvor jeg finder gear rep/overhaul bog
Venlig hilsen Mike

28
Generelt / ombyg gearkasse
« Dato: 29. Januar 2010 kl: 16:36:53 »
Citat fra: "Jarl"
Jarl er såmænd til at få fat i, men det hænder beklageligvis, at han har andet at lave end at besvare pm'er.

Som jeg har skrevet til dig, så skal du IKKE pille ved differentialet, og som jeg ligeledes har skrevet, så er det KUN topgearet - altså femtegearet, der skal skiftes. Femtegearet består af to tandhjul. Tag dem ud af din femtrinsgearkasse og indsæt i stedet for fjerdegearet fra en ABH gearkasse i din femtrinsgearkasse. Når den øvelse er slut, så er der en lidt højere gearing i din femtrinsgearkasse, og firetrinsgearkassen er død og borte.

Som jeg også har skrevet til dig, så er det ikke relevant at tage kron- og spidshjul fra en 4 trins gearkasse, for det er lavere gearet, og derfor kontraproduktivt for dit projekt. Desuden kan det heller ikke lade sig gøre, da spidshjulet er en integreret del af lavgeakslen, og den er kortere på en firetrins på en femtrins.

Summa summarum: Det ENESTE du skal bruge fra ABH'en er to tandhjul - dem, der udveksler fjerde gear. De skal sættes ind i femtrinsgearkassen på den plads, hvor femtegears tandhjulene sidder. That's all. Glem alt om differentialet, og gå derfor "forlæns" ind i gearkassen - altså fra forreste dæksel vha. en customdesignet aftrækker.

PS: Det er ikke gearkassekoden, der afgør, hvilke synkronhoveder, der er i gearkassen - det er årgangen. ->90 =kantede udfræsninger. 90-> rundede udfræsninger.

PPS: Inden man lukker en gearkasse op for at skifte tandhjul, skal man lige gøre sig klart, at gearkassen måske er den mest erfaringskrævende del at skrue i, og man er på herrens mark, hvis man ikke sidder med en grundig rep.håndbog foran sig. Spørgsmål om, hvilken ende man skal gå ind i, fortæller mig, at man måske er bedst tjent med liiige at klappe hesten og sætte sig en anelse ind i tingene...


Tak for svar.
Hilsen fra Møn

29
Generelt / ombyg gearkasse
« Dato: 29. Januar 2010 kl: 14:02:59 »
Citat fra: "pawel"
Det er kun selve gearhjulet (det fjerde gearhjul i ABH som er 0.78 ) som du skal bruge som erstatning for det femte gearhjul i den ASS (som er 0.816).

Differantialet fra en firetrins kan ikke bruges i en femtrins, men differantialet fra ABH er jo uinterresant i denne sag. Det er jo som skrevet kun gearhjulet du skal have fingrene i fra den ABH.

En ASS er fuldstændig magen til 3H i gearing, forskellen er blot at synkromescherne i en ASS har en mere moderne udformning (de er vist afrundede istedet for skarpkantede) end i ældre gearkasser. Det skulle efter sigende hjælpe betydeligt på holdbarheden af dem.

Go for it!  :wink:

Tak for svar,men når jeg har taget bagplade af med hjemme lavet aftræk værktøj. Er det så bagerst i kassen jeg skal rode?
Du har skevet telf.nr skal jeg ringe til dig istedet?
Mvh Mike

30
Generelt / ombyg gearkasse
« Dato: 29. Januar 2010 kl: 12:35:58 »
Jarl er ikke til at få fat i i øjeblikket.
Kan man bruge  4geara diff+aksel fra ABH til en ASS som 5 gear?
Jarl har skrevet at man kan i en 3H, er ved at køb ABH kase!

Sider: 1 [2] 3