T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Elektrisk => Emne startet af: biavler1 efter 15. September 2013 kl: 17:57:03
-
Min varmeblæser til forruden, er begyndt med kun at virke på trin 3?
Den kører fint på trin 3,kan det være kontakten der er defekt??
-
lyder mere som modstanden der er røget. Varmeblæseren kører på 12 V ved max. effekt, med en modstand "klemmer" man så spændingen ned på f.eks 8 og 5 V (ca. værdier, kun gæt ) som så giver de 2 laveste hastigheder. Søg på forummet omkring skift af formodstand evt. , jeg har ikke selv prøvet det job endnu så vil ikke kloge mig på udskiftningen.
-
Hmm... Hvor sidder mon en sådan modstand???
-
Mener at du er nødt til at fjerne instrumentbord, jeg synes at jeg så på min defrosterkasse at den modstand sidder i venstre side i den kasse.
Og så spørger jeg lige : Er det den samme modstand der bruges til blæseren under bagsæde, der kan vi kun bruge det tredje trin.
Mvh. KH.
-
Mener at du er nødt til at fjerne instrumentbord, jeg synes at jeg så på min defrosterkasse at den modstand sidder i venstre side i den kasse.
Og så spørger jeg lige : Er det den samme modstand der bruges til blæseren under bagsæde, der kan vi kun bruge det tredje trin.
Mvh. KH.
nej blæsermodstand til den bagerste kabineblæser sidder ved siden af blæseren.
-
Min varmeblæser til forruden, er begyndt med kun at virke på trin 3?
Den kører fint på trin 3,kan det være kontakten der er defekt??
Jeg har prøvet det en del gange nu på mine T3,er Og Hver gang ar det hjulpet med at skifte kontakten. For det der sker næste gang er den også stopper med at virke i 3 også.
-
Verner, jeg udtrykte mig vist ikke tydeligt nok, jeg mener, er det samme type modstand ?
Jeg ved godt at blæserne har hver sin modstand.
Mvh. KH.
-
Tror jeg skifter kontakten først, og så må jeg se hvad der sker derefter :P
Vw-shoppen, der er en ordre på vej! :lol:
-
Der sker det samme som på nogle Ford modeller: Blæseren bliver gammel og tør i lejerne etc. og trækker derfor mere strøm. Det går ud over det svageste led = modstanden eller kontakten. Kontakten er afgjort det letteste at skifte, så håb på det.
Modstanden sidder "gemt" i plastikkassen lige ved blæsermotoren. Du skal have instrumentbordet ud for at komme til den.
-
Øv.. det var det jeg håbede at undgå :)
Prøver kontakten først? mht. tørre lejer i blæsermotoren virker Tony `s råd med at smøre forfra i et boret hul ganske udmærket indtil videre :P
-
Øv.. det var det jeg håbede at undgå :)
Prøver kontakten først? mht. tørre lejer i blæsermotoren virker Tony `s råd med at smøre forfra i et boret hul ganske udmærket indtil videre :P
hvordan gik det ?
-
Skiftede kontakten, det hjalp ikke!
Må prøve at finde tid til at få skilt instrumentbordet og skiftet modstand og blæser, det er nok eneste mulighed :)
-
Hej Biavler1
Du skrev i sep.:
Mht. tørre lejer i blæsermotoren virker Tony `s råd med at smøre forfra i et boret hul ganske udmærket indtil videre Tørre lejer, gir det sig udslag i blæsermotoren hyler og hviner .... hmmm :) , hvis ja, kan du så komme lidt nærmere ind på Tonys råd, hvor, hvordan og hvorledes ?
Bedste hilsner
Claus
-
Mon det er den her der er gået i stykker?
Vorwiderstand Innengebläse T3 (http://www.ebay.de/itm/Widerstand-Innenraumgeblase-VEMO-V10-79-0012-VW-TRANSPORTER-T3-T4-T5-/360554352816?pt=DE_Autoteile&hash=item53f2b6d0b0)
Lidt tysk tekst om enmet:
Debat om emnet (tysk) (http://www.vwbus-online.org/forum/board_entry.php?id=587391&page=0&category=all&order=last_answer&descasc=DESC)
Den sider inde i selveste varmekassen foran, kan kun reprarers når man hiver armaturbrættet ud. Så skal man gerne også skifte til ny blæsermotor.
-
Lidt tysk tekst om enmet:
Debat om emnet (tysk) (http://www.vwbus-online.org/forum/board_entry.php?id=587391&page=0&category=all&order=last_answer&descasc=DESC)
De taler om Pulse-width modulation kontroleret hastighedskontrol,
og det lyder som en god løsning som giver trinløs regulering uden
for stort varmetab. Men det er vist ikke helt T3-stil.
F.eks. sådan noget her: (dog overdimensioneret her)
http://tinyurl.com/lnffw3v
-
Claus NV: Prøv at søge på varmeblæser eller skift af blæser, mener det var sådan jeg fandt Tony`s beskrivelse af hvordan man bore hul forfra og smører blæsermotoren :)
Det er vist med billeder hvordan man gør og det har hjulpet mig længe, men nu går det ikke længere, blæseren skal skiftes :(
-
Tonys tråd er her
http://t3nettet.dk/forum/dine-projekter/70091-at-smore-den-forreste-varmeblaeser/flat
-
Hej! Findes der en beskrivelse af denne "smøre-blæseren-fidus" et sted? Jeg kan ikke finde den nogen steder.
Tak! MVH Rasmus
Claus NV: Prøv at søge på varmeblæser eller skift af blæser, mener det var sådan jeg fandt Tony`s beskrivelse af hvordan man bore hul forfra og smører blæsermotoren :)
Det er vist med billeder hvordan man gør og det har hjulpet mig længe, men nu går det ikke længere, blæseren skal skiftes :(
-
Jeg tror at det er det her link der fører til beskrivelsen.
http://t3nettet.dk/index.php?topic=70091.15
-
hej blæserhyler jeg tog den tunge vej, ud med instromentbrettet
ud med blæseren, og fik knækket alle plastklips, galopskruer)
dernæst monterede tynde plastslanger 2 steder ved lejer
trukket ud bag frontgitteret, så får den noget grafitsprey,
så den er til at være i stue med
har også bøvlet med modstanden defekt 1.2. men 3køre
irede nitninger ved modstan, kan ikke låddes, (konstantan tråd)
held og lykke med hylemor ?