Forfatter Emne: Check dine benzinslanger - en skræk historie!!!  (Læst 2861 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 459
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Check dine benzinslanger - en skræk historie!!!
« Dato: 08. April 2019 kl: 11:17:03 »
Før sidste sæson havde jeg haft min tank nede og skiftet alle benzinslanger til nye, jeg skiftede også mine indsprøjtningsdysser til et lækket sæt fra Gowesty. Nu er jeg novice omkring rigtigt teknik på min bil, så måske havde jeg ikke monteret dem rigtigt, der skete det at en slange sprang af dyssen og sprøjtede benzin udover hele mit motorrum...
Min gamle dysser var ikke monteret men spændebånd inderst, så måske var lidt i god tro. Jeg monterede et spændebånd på den dysse som var sprunget af, og kort efter sprang slangen og igen benzin i hele motorrummet!!!!! Så kvaliteten af de slanger der fulgte med fra Gowesty er i dårlig kvalitet.
Lige nu kører jeg med mine gamle dysser og skal lige have fundet slange og spændebånd af god kvalitet.

//Bent

Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Check dine benzinslanger - en skræk historie!!!
« Svar #1 Dato: 09. April 2019 kl: 06:16:01 »
Det er godt nok en sørgelig historie med slanger der flækker.

Jeg skiftede selv slanger og kan se du har den lille "låsering" med, så hvorfor slangen sprang er da også en gåde.

Tråden her viser også lidt billeder med dyser og slange skift. http://t3nettet.dk/index.php?topic=95184.15

Godt du fik det løst inden vognen futtede helt af  :-\

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Sv: Check dine benzinslanger - en skræk historie!!!
« Svar #2 Dato: 09. April 2019 kl: 13:02:21 »
Enig, tjek slangerne!

Jeg skiftede også mine sidste forår. Både fordeler, slanger og spændebånd.
Det var pilråddent! Det var blot et spørgsmål om tid før jeg havde fejret fortidlig Sankt Hans.
Meget betrykkende, at det er blevet skiftet. I samme omgang blev der installeret en BlazeCut. Om det virker, ved jeg ikke, men jeg bilder mig det ind at den kan være en hjælp, hvis det går galt.

[attachment id=1 msg=132496]

[attachment id=2 msg=132496]

[attachment id=3 msg=132496]


---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet