Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - 4X4

Sider: [1] 2 3 ... 21
1
Diesel Fora / Sv: Olie i expansions beholder..
« Dato: 10. Maj 2020 kl: 09:39:49 »
Husk lige at kontrollere at stemplerne rent faktisk kan gå op i toppakningen.
Hvis motoren har været honet op, og kører med overstørrelse stempler, passer de ikke til en standard toppakning, med det resultat at stemplet banker metalringen i toppakningen og du
skal skifte toppakning igen i næste uge ;)
Men med lidt træning tager det også kun en formiddag.
Det tog ca. 4 toppakninger før jeg fandt ud af det, og løsningen blev at rejfe stemplerne let på toppen/kanten og sørge for at de var fri for sod og nams.

2
Diverse / Sv: Ønske: Liste over tankstationer med gammeldaws benzin
« Dato: 24. Februar 2020 kl: 06:44:16 »
Jeg tror ikke du kan finde nogen, da det er besluttet på højere plan.
Men oktan 100 indeholder stadigvæk kun 5 % ethanol.

3
Diverse / Sv: RAL kode på VW 902 gråhvid?
« Dato: 19. Februar 2020 kl: 22:33:14 »
Man kan vel stadig få 2k autolak!?
En autolakforhandler burde også kunne oversætte vw koden til en NCS kode, du så kan få blandet en maling efter!

4
Diverse / Sv: RAL kode på VW 902 gråhvid?
« Dato: 16. Februar 2020 kl: 10:51:10 »
Det er ikke sikker at der findes en RAL farve der passer, da RAL systemet kun består af 210 forskellige farver!
Men en lakpusher burde kunne lave en ud fra vw nummeret, spørgsmålet er så bare hvor lidt de kan lave.

5
T3'ens ABC. / Sv: Gearkasse til luftkølet
« Dato: 26. Januar 2020 kl: 09:00:51 »
Jeg tror de mener 4,571 !
det er udvekslingen i differentialet.

6
Diesel Fora / Sv: JX-ingitis under helbredelse
« Dato: 16. Juni 2018 kl: 09:20:32 »
Husk lige at hvis maskinen er renoveret med overstørrelse stempler, skal du også have en overstørrelse toppakning.
Tog mig 3 toppakninger at finde ud af det i fordums tid. Men til sidst kunne jeg også skifte toppakning på en formiddag ;D

7
WBX/LBX Fora / Sv: Lidt nyt til den gamle DJ’er
« Dato: 24. November 2017 kl: 19:38:09 »
Det var da ellers nogle spøjst udseende tændrør. Hvad kostede de?

8
Mekanisk / Sv: Hvad er din største bummert ved motorrenovering
« Dato: 10. Oktober 2017 kl: 19:50:36 »
Glemte at få lejesølen i den forreste buk under en renovering. Den kørte ikke mange meter før den begyndte at brokke sig over manglende olietryk :D
Og der er jo ikke ret mange skruer der skal slåes bak på i bundskjoldet på en JX.

9
R4i Fora / Sv: Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?
« Dato: 04. Oktober 2017 kl: 23:49:23 »
Jeg tror godt at du kan få flydende pakning til at holde.
Men hvordan ser vandstudsen ud, og ikke mindst pakningen?
Jeg synes at de plastikhuse har det med at blive noget skæve og forknoklede og hvis ikke anlægsfladerne ligger helt sammen så kan du bruge alt det pakning du vil, og det vil stadigvæk være
pisse utæt.

10
Elektrisk / Sv: Tankmåler.
« Dato: 24. Juli 2017 kl: 23:08:33 »
Har du sat nye stik på nede ved tankmåleren?

11
Mekanisk / Sv: Dækstørrelser mm.
« Dato: 08. Juni 2017 kl: 21:52:07 »
Hvis det er, så passer t-hansens GTR 6,5" - ET35 - 5x112  fælg snøp på, dog kan du ikke få de små pyntenavkapsler på. Men du har et meget bredere udvalg i dæk til fornuftige priser, også varevognsdæk, som efter min mening holder bedre.
Men igen, det kommer jo an på hvad man er til!

12
Mekanisk / Sv: Dækstørrelser mm.
« Dato: 08. Juni 2017 kl: 21:44:46 »
Hvis der ikke står nogen "højde" på dækket, kan du gå ud fra at det er 80 procent.
ET=35 5x112, ja
16" eller 17" aner jeg ikke en dyt om, men jeg vil tro at den bliver noget hård at køre i, med den tilsvarende lave profil, og ikke mindst dreje hvis ikke du har servo, men alt det er der jo også nogen der er til :D

13
Diverse / Konspiration....????
« Dato: 11. Marts 2017 kl: 12:43:01 »
Vi har lige været på skiferie i Hafjell. Fed tur med godt vejr.
Bussen pakket op med div. oppakning, mad, skigrej og 2 voksne og 3 børn. og tagboks på toppen.
Vi kørte afsted hjemmefra med fuld tank. via Hirtshals-larvik, og 50 km fra Hafjell var den ved at være tæt på det røde felt, og jeg tænkte
at vi må hellere tanke nu, da vi ikke lige ved om der kommer flere Shell stationer på vejen. Tankede 50 liter V-power, som i norge hedder 98 oktan, og havde kørt et snit på 7.5 km/l. Det er meget normalt for den.
Det underlige er at vi kørte hele vejen hjem, og havde et snit på 8,36 km/l HVORFOR????
Jeg har oplevet før at når vi har tanket i Norge, kører den bare længere på literen. HVORFOR?
Er det danske brændstof ringere end det norske? måske regeringsbestemt at det skal være ringere, så bilisterne skal tanke oftere, så der kommer flere afgiftskroner i kassen.Olieselskaberne holder selvf. mund, da de jo også tjener på at sælge mere!!
Er der nogen der har en forklaring?


14
Alt andet / Sv: Godt tip til lys
« Dato: 14. Januar 2017 kl: 16:21:29 »
de ser fine ud. Men med 6000K så er de mere blå end hvide ;)
Jeg vil foretrække 3-4000K.

15
Det må være "før" motoren siden det trigger gløderelæet. Dårlig forbindelse i bundstykket?

Sider: [1] 2 3 ... 21