Forfatter Emne: Forskel på dyser til Diesel og TD  (Læst 473 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads2600

  • Gæst
Forskel på dyser til Diesel og TD
« Dato: 18. August 2010 kl: 14:47:01 »
Hej Igen.

Ved jo der findes gæve diseleksperter herinde. Derfor er jeg her igen på trods af udskiftningnen af den (for min økonomi) lidt dyre T3'er til en knap så charmerende Golf.

Er der nogen der kan fortællle mig om der er forskel på dyser til en Diesel og en Turbodiesel. Altså dyseholderen er jo den samme, men er dysespidserne også? Tænker på tryk og mængde?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Forskel på dyser til Diesel og TD
« Svar #1 Dato: 18. August 2010 kl: 16:35:48 »
Der findes noget over 20 forskellige 1,6 D/TD motorer, så hvis du har motorkendingsbogstaverne på dem, du vil sammenligne, så kan du få et svar på, om det er samme type. Indtil videre er svaret: Måske. Men hvad enten det er den ene eller anden type, så vil de alle kunne fungere både i D og TD. Åbningstrykket er forskelligt mellem D og TD. D åbner ved 130 bar (indstillingsværdi: 137 bar), TD ved 155 bar (indstillingsværdi 162 bar). Blander du rundt på dem, så bliver det noget rod. D-dyser i TD giver for tidlig indsprøjtning og for lang sekvens og viceversa.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads2600

  • Gæst
Forskel på dyser til Diesel og TD
« Svar #2 Dato: 18. August 2010 kl: 17:27:31 »
Igen er du klar med et svar. Takker. Jeg vender tilbage når jeg kender motorkoderne. Indtil videre er jeg kun sikker på den ene.
Det er en JP og den anden er JR eller SB