Forfatter Emne: Sprøjte pistol.  (Læst 7939 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Herr_Jensen

  • Gæst
Sprøjte pistol.
« Svar #30 Dato: 11. April 2009 kl: 19:39:56 »
Jeg har så lært i dag at jeg ikke har forberedt mig godt nok. Der var sådan noget mærkeligt gummi belægning jeg bare malede over men desværre opløser malingen det så det bliver kaffe farvet når jeg maler på det. Håber jeg kan give det et ekstra lag i morgen og det så forbliver gråt...

Jeg har heller ikke dækket ordenligt af så jeg går hele tiden og flytter rundt på tingende. Lidt irreterende hvis jeg skulle male 10 biler efter hinanden : ).

 Jeg får lakken i næste uge og så går jeg igang med pistolen for det tager da en helvedes tid med rulle/pensel.

: )

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Sprøjte pistol.
« Svar #31 Dato: 11. April 2009 kl: 20:16:22 »
Det er svært at male med luft derinde.

Nu du skal i gang.
- der er noget med at det kan være en fordel at tage trykluftslangen om halsen, og ud gennem din sprøjte arm. Så ved du hvor slangen er :lol:
- planlæg hvordan du vil gøre, inden du trykker på knappen. Og start med de værste kringlekroge først, der er nemmere at dosere malingen på de store glatte flader.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Sprøjte pistol.
« Svar #32 Dato: 11. April 2009 kl: 21:35:13 »
Hvad er det man siger: En lille klat maling gør en stor virkning. Ser sgu da rigtigt godt ud, Sune.
Er spændt på, når du begynder med sprøjten.

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Sprøjte pistol.
« Svar #33 Dato: 11. April 2009 kl: 22:23:26 »
Ja det ser da godt ud.....  Ja som Poot siger, så tager man kroge , kanter, og neden op først, for har man først et godt lag på fladerne og bagefter skal tage kanterne så starter lavinen, så døråbninger, kanter mm. skal lige ha´et par lag før man lægger det det sidste "glatte" lag.

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Mølle

  • Gæst
Sprøjte pistol.
« Svar #34 Dato: 11. April 2009 kl: 22:28:16 »
Hvor blir den fin. Glæder mig til at følge projektet.

Offline Jørn

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
    • Vis profil
Sprøjte pistol.
« Svar #35 Dato: 12. April 2009 kl: 08:41:45 »
Vigtigt Vigtigt, som der præciseres er det vigtigt at du starter med kanter, kroge og hjørner og så fladerne til sidst, gerne i små kontrollerede pust istedet for en lang sej påsprøjtning og husk at slippe påsprøjtningen i enden af bevægelsen så du ikke får dobbelt lag på (= løber). De fleste steder så som tagrender, dørstolper, dørkanter mm. har oftest fået nok når man har sprøjtet kanter, skulle der mangle lidt maling på fladerne af feks. dørstolper så angrib dem med micro pust og forsøg at undgå at ramme stolpernes hjørner så lidt som muligt. vær opmærksom på at rummet fyldes af fint forstøvet maling som kan give finish problemer når det lander på halvtør lak samt at insekter er helt vilde med lugten af div. fortynder.....
God fornøjelse...
Mvh. Jørn
T3 Transporter 1,6(9) TD årg. 90
Hilux 4x4 2,4 Hjemme TD årg. 88

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Sprøjte pistol.
« Svar #36 Dato: 27. April 2009 kl: 23:34:03 »
Brugte lige søndagen i haven, med sprøjtning af... JA alt hvad der stod i nærheden  :lol: Pistolen gjorde et glimrende stykke arbejde. :P og hviler nu i en spand vand, til næste gang.  :shock: Det er vel ikke nødvendigt at nævne farven, heller ikke lagtykkelsen, men hvorfor spare når man har mere end en spand maling.

Jeg måtte dog give et ekstra lag da en nabo lige smed en papkasse på sit bål og det begyndte at sne  :evil: selv havde jeg et lille halvkvalt bål, så jeg kunne se røgfanen og holde vinden i ryggen. :idea:

Kurt
(ingen T3 kom til skade under fabrikationen af denne billedserie)
Kurt - 25115788

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Sprøjte pistol.
« Svar #37 Dato: 28. April 2009 kl: 19:27:23 »
Så kører du da bare bilen frem, og bruger resten af malingen på den ......
 :D  :D  :D