Forfatter Emne: Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?  (Læst 3777 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Dato: 29. Juli 2013 kl: 22:48:07 »
Ind imellem spørger jeg mig selv, om jeg er blevet helt bims ?

Hvad er det med de gamle biler, der gør, at når man ser een af slagsen, så føler man at man må eje den ?

Nu har jeg "Guldklumpen", den perfekte løsning, den har historie, den har dobbeltkabine, til både hund og barnebarn, og ikke mindst lad. Lad er uundværligt, alt storskrald ender på daglig basis der, og det er tørt når det skal læsses af, i genbrugspladsens forskellige containere.

Jeg har en camper, den "Blå Dame", som jeg brændte mig på, men som jeg har hældt en del penge i, og som nu bare kører tip-top. Indretningen er perfekt, alt virker, jo der skal laves lidt mere for og bag, men det får jeg en plademand til at ordne, mod gode ord og betaling.

Nu kommer det så:

Hvordan i "hede hule Helvede" kan det så være, at jeg sidder og kikker på "Den Geologiske kiste" og siger til mig selv: Hvis nu du ryddede den for sæder, og tog din gode Reimo indretning fra Den Blå Dame og, fik skåret et hul i taget og fik "Den Blå Dames" forhøjede tag sat på, eller et nyt højt tag....så kunne man faktisk ende med at få en bil, ligesom Porterens ?

PT ligger jeg og skruer på et US projekt (lidt ligesom at lege med Lego klodser).

Har I det ligesom jeg ?

mvh
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #1 Dato: 29. Juli 2013 kl: 23:00:45 »
:silly:  klart klart Bent.

Det er sgu da det, det hele handler om. Gode ideer der må forfølges.

Porterens Arnold er også et rigtig højt mål at gå efter; den er gennemtænkt, flot og unik.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #2 Dato: 29. Juli 2013 kl: 23:27:21 »
Så absolut.

Frk G er efterhånden i rigtig god stand.

Og jeg går og tænker:
"Nu er der efterhånden blevet tid til at jeg kan se på et 2 liters projekt og en aircon" ;-)

Man bliver aldrig aldrig aldrig færdig med at hygge med T3 og bygge om og rundt og til - det er de rene legoklodsbiler som er geniale at lege med.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #3 Dato: 30. Juli 2013 kl: 00:15:35 »
Cirkusheste og savsmuld: Har man først fået det i blodet kan man modvilligt slippe det i en periode, men man vender før eller siden tilbage.
Jeg kunne godt fristes, hvis jeg på et tidspunkt skulle "falde" over lige den rette T3, men indtil videre bliver det dog ved tanken. Min #¤%#¤" ryg afholder mig fra, at få olie på hænderne lige pt, men lur mig om ikke jeg kravler op på hesten endnu en gang.  :woohoo:

Offline elo127

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #4 Dato: 30. Juli 2013 kl: 01:07:29 »
Mangler I noget at "Rive" i, så se her.

http://www.youtube.com/watch?v=GIG9P0lB1iA

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #5 Dato: 30. Juli 2013 kl: 06:58:23 »
Kender det  udmærket
Jeg har flere gange i mit liv sagt nu er det slut og solgt alt , og så går der et halvt til et helt år så er jeg på den igen
Jeg plejer at sige det ikke er en hobby men en psykisk sygdom
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #6 Dato: 30. Juli 2013 kl: 09:28:39 »
Næh. Sådan har jeg aldrig haft det.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #7 Dato: 30. Juli 2013 kl: 10:17:10 »
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=101811
Næh. Sådan har jeg aldrig haft det.

 Mvh Jønne Ukendt


hmmm er det nu hele sandheden
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #8 Dato: 30. Juli 2013 kl: 14:42:24 »
Min kone og jeg har haft flere forskellige biler, hverforsig og sammen.

En hel del af de biler har været VW-er, og det har været de biler, vi har været mest glade for.

Da vi for 4½ år siden bestemte os for en MPW størrelse kiggede vi også på meget forskelligt, Espace og sådan noget, men de var jo splittet ad af andre folks børn.

T3-erne lurede dog i baghovedet, nok p.g.a. to vi tidligere har haft, men også fordi min kloge kone siger, "Det skal være sådan en"  vi kender en del til dem, og du kan selv lave meget på dem !

Vi fik købt Brumbassen, og jeg dødsdømte motoren på forhånd, og før jeg vidste hvor meget mere end det jeg kunne se, der var fusket i maskinrummet.
Vi havde den kort tid, lige til nogle vandaler stak ild på den og den udbrændte totalt.

Efter afregning med forsikring fandt vi Gogge, og, der var og er stadig mange ting som skal rettes, en del p.g.a. manglende vedligeholdelse, og hvorfor gider vi så det ?

JO, vi elsker bilen, vores børnebørn er vilde med at komme ud og køre, og "vi skal sove i Gogge" hele foråret mens jeg ordnede motor var der ikke en dag, hvor der ikke af de to små blev sagt, "vi skal snart ud og køre i Gogge"

Så vi har det nok ligesom Bos 1 (og JU som ikke vil indrømme det)  Det er noget psykisk.

Men jeg nyder at rette op på dens tidligere menneskers fadæser, og så finder Ida og jeg på noget vi kunne tænke os lavet,

Mange af Jer brugere har nogle pragteksemplarer af de biler, om Gogge bliver lige så flot ved jeg ikke, for den er jo også en del af vor dagligdag, men når jeg stopper med at arbejde engang, og kan gå igang med en opgave uden at skal være færdig før jeg får begyndt, er der måske en chance for endnu bedre resultater.

Foreløbig nyder vi at kunne smutte en kort ferie og weekender, mad skal vi have hver dag, så bare der er til lidt diesel kører vi.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #9 Dato: 30. Juli 2013 kl: 20:10:36 »
Har det på samme måde.. Syntes også Geokisten vil være et rigtigt godt syncro, camper projekt, og den kunne blive rigtig fin...
Jeg syntes bare vægtafgiften er meget høj sammenlignet med fx Porterens syncro. men på den anden side har jeg ikke rigtigt noget at sammenligne med..
Men alligevel er jeg inde og kigge på den jævnligt, og sidder og overvejer og drømmer....
Vil nok arge mig når der er en fornuftig der har købt den..
VH
Quaade
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #10 Dato: 30. Juli 2013 kl: 20:38:58 »
Tjae på den ene side ville jeg rigtig gerne ha en T3'er når jeg engang får råd til at købe bil, men på den anden side er der oss nogle sedanner der spøger lidt.
Men når jeg sidder og drømmer om T3'er skifter jeg nærmest holdning om hvad jeg vil ha som kvinder skifter sko, nogle gange vil jeg ha en multivan med 7 sæder (og evt klapoptag) andre en 9 personers bus, andre en camper med klapoptag, andre gange en gulpladeret allrounder, Van, Doka, og så når jeg drømmer mig langt væk er det en af de før nævnte som Syncro... og så er der jo ønsket om at eje en fuldstændig original LLE i rød, (med benzin motor) (fik jeg en LLE en dag skulle den ha de der pisse dyre ønskeplader med Skriften: LLE(og så det tal den nu har))
Men dog er der nogle ting der går igen, skulle jeg ha en Diesel T3'er, skulle den være på guleplader, fordi de stigende vægtafgifter på hvide er efter min mening skræmmende, og jeg har det sådan lidt, skulle jeg ha hvidpladeret T3'er, ville jeg da helst ha en DJ eller måske MV til at ligge og spinde i bagenden  B)
Men selvom jeg helst ville ha en benzin T3'er, er der nu noget lækkert over geokisten, kunne nu være lidt fedt at ha en syncro 9 personers bus...  ;)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #11 Dato: 31. Juli 2013 kl: 10:55:21 »
Jeg tror det er en lidelse.

Jeg havde forsvoret at jeg aldrig mere skulle have T3, havde købt en fin fin Audi 80 Tdi Avant og havde solgt ALLE mine dele akumuleret over 10 år til Andreas og Jason...  

Og så pludselig falder jeg over en luftkølet gammel rusten camper, vi kører den hjem i snestorm, syner den og nu har vi været på ferie i den hele sommeren og hele familien elsker den..  :blink:  :silly:  :dry:  :lol:  :ohmy:  :P  :cheer:  :woohoo:  :woohoo:

VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #12 Dato: 31. Juli 2013 kl: 12:12:16 »
Undskyld hvis jeg spørger lidt dumt, men hvad har jeg overset ?
Hvad er Geokisten ?

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #13 Dato: 31. Juli 2013 kl: 12:21:43 »
Geokisten er Jeppe Holm Syncro Caravelle som er til salg. Den har tilhøret Geo et-eller-andet institut oprindeligt, og har stadig skiltene på siden såvidt jeg husker ;) Og jeg forstår god aakerman og de andre bacilleramte. Jeg har selv mere lyst end forstand til de her biler :D
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Hej gutter m/k, har I det ligesom jeg ?
« Svar #14 Dato: 31. Juli 2013 kl: 12:38:09 »
Citat fra: "kh" post=101862
Undskyld hvis jeg spørger lidt dumt, men hvad har jeg overset ?
Hvad er Geokisten ?

Mvh. KH.


Det er den her der er Geokisten :) http://www.t3nettet.dk/forum/biler/91668-syncro-caravelle-saelges
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)