Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - chewie

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33
466
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 08. September 2010 kl: 21:38:27 »
Hmmm... Jo, det kunne godt være at jeg skulle prøve en kompressionstest før jeg begynder at spendere en mindre formue på dele. Hvis det ser ok ud tror jeg at jeg vil rengøre et sæt topstykker fra en af de andre motorer jeg har liggende og sætte disse samt nye toppakninger på. Samtidig vil jeg skifte ventilløfterne.

Hvis det ser skidt ud tror jeg sgu bare at jeg kører maskineriet indtil den en skønne dag siger tak for sig...


Mht. karburator kan jeg kun finde noget om indsprøjtningssystemer i min manual. Det samme gælder ledningsdiagrammer - kun sprøjt.
Nogle links? som tidligere nævnt har jeg jo et par ledninger, som ikke er sluttet til - og efter sigende har noget at gøre med vognens lidt træge opførsel om morgenen...

Mattias

467
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 01. September 2010 kl: 23:47:25 »
Sikkerhedskopiering er hermed fuldført :)

JJ: Der er ikke mere olie på motoren, end der burde være. Checker det ganske jævnligt. Alligevel har den det med at dryppe. Hvad vil blow-by sige?
Jeg har min egen Bentley manual liggende... og den tyske VW rep.håndbog.

468
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 01. September 2010 kl: 21:44:47 »
Røgen avtager ihvertfald en del ved varm motor - det samme gør spytteriet. Er det så bare et spørgsmål om justering af karburator?
Og hvor finder man info omkring Pierburg karburatoren?
Den bruger en lille smule vand, men det er meget begrænset. Jeg tror ikke der forsvinder mere vand end det, der lækker ud ved gummipakningen.

I øvrigt drypper der olie ud af mit luftfilter. Som nogen måske har lagt mærke til er den originale luftfilterkasse udskiftet med et kegleformet luftfilter - og her drypper der altså olie fra. Nogen, som har en idè om, hvad det kan skyldes?


Virker lidt som om jeg har startet "the never ending story" her. Håber i bærer over og har tålmodighed med mig  :D Tusind tak til alle, som har svaret og hjulpet!

Mattias

469
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 01. September 2010 kl: 00:56:48 »
Ja, det lyder desværre meget rigtigt... Men når du siger toppakning er det ikke gummipakningen ml. blok og topstykket, men hvilken så?

Er nok så småt begyndt at indse, at toppene må af en tur og på med ny gummipakning og ventilløftere... Er der andre ting man bør gå over/skifte når man allerede har skidtet fra hinanden?

470
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 31. August 2010 kl: 22:29:50 »
Oki doki, det prøver jeg.

Røg- og spytvideoen ligger i et Vimeo link tidligere i tråden...(Lyder i øvrigt som en ret tvivlsom produktion af noget andet..)

og nu også her: http://vimeo.com/14403459

471
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 31. August 2010 kl: 20:39:49 »
Okay... Hvordan checker jeg det? Og evt. får det fikset?

Stadig ingen, der kan gi' et bud på hvorfor den spytter ud ad udstødningen samt ryger en smule? Grunden til at jeg spørger er, at jeg ikke gider at bruge tid på at skifte pakninger, topstykker og gøre den lækker, hvis motoren alligevel er ved at være færdig...

Mattias

472
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 30. August 2010 kl: 08:52:39 »
Hmm, nu synes jeg mit gode held så småt er ved at slippe op.
Det viste sig at der er slør/vandring når jeg skubber og trækker i remhjulet. Det er nok ikke meget mere end en millimeter og man hører den dèr dybe "Klonk"lyd fra motoren. Er det bare at kassere den?

Ellers er jeg nok tilbage ved at skifte pakninger og hydroløftere på DF'eren, som i øvrigt viste sig allerede at være ombygget til DG. Men før jeg begynder på det vil jeg høre om nogen har et bud på, hvad røgen, og "spytteriet" fra udstødningen (på filmen) betyder...?

Mattias

473
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 29. August 2010 kl: 10:33:40 »
Hej igen.
Så fik jeg hentet mig en helt tredje motor. Det er en DG motor og er komplet - forrige ejer var vist så småt begyndt på en ombygning til en VW T1, men umiddelbart er det kun oliepåfyldningen, der er pillet ved. Der skal vist laves nyt gevind i det ene generatorfæste og måske på et udstødningsfæste, ellers ser det meste ok ud. Og det bedste af det hele var, at den ikke kostede mig en krone  :D

På motoren sidder også en kobling. Mistænker lidt min egen for at være noget slidt, og overvejer derfor at skifte. Hvordan checker jeg, hvilken stand koblingen er i?

Må heller få rengjort motoren lidt i løbet af dagen - update følger.


Mattias

474
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 25. August 2010 kl: 15:02:44 »
Tak for svar!
Her i sommer har jeg ikke lagt mærke til, at den opførte sig mærkeligt ved kold motor. De sidste par dage har jeg tilgengæld mærket, at den nærmest er ved at gå ud når jeg giver gas - responsen er i hvert fald ganske elendig. Det varer 5-10 minutter og derefter kører den som normalt. Kan det være pga. choker forvarmningen?
Hvis ja, hvordan skal ledningerne da sluttes til? Som sagt er der 2 - en på hver side.

Ja, jeg har lagt mærke til at den tikker ganske højt. Har flere gange haft ventildækslerne af, men jeg kan ikke trykke stødstængerne ind. Kan det snyde alligevel?

Nogen, der kan forklare mig, hvorfor den "spytter" så meget ud ad udstødningen?

I øvrigt fik jeg rengjort DG motoren i dag - og det viste sig, at under alt skidtet var der en væmmelig revne i blokken. Så den motor har jeg mere eller mindre opgivet. I stedet begyndte jeg at skille den ad for at lære sådan en WBX'er lidt at kende. På venstre side sad røret, som cylinderen glider i (hvad hedder de?), virkelig godt fast i toppen. Hvad kan det skyldes? Og hvordan skifter man egentlig hydroløfteren? De sidder vel inde bag stødstangen, eller?

Muligvis får jeg fingre i en anden DG motor, som er komplet. Hvordan checker jeg bedst, om den er i nogenlunde stand? Kompressionstest?

På forhånd tak.

Mattias

475
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 25. August 2010 kl: 08:49:10 »
Så kommer der endelig lidt dogmefilm. Og det var IKKE takket være YouTube...

http://vimeo.com/14403459

Skal prøve at få taget et billede af DG motoren i løbet af dagen.

Ud over den sjat, der samler sig ved hullet (som på billedet), har jeg ikke lagt mærke til hverken vand eller damp.

476
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 24. August 2010 kl: 19:12:01 »
Her kommer der lidt billeder. Videoen var vist i lidt for høj kvalitet, så den står og uploader nu.

Rundt omkring i mit motorrum er der nogle "løse ender" - bogstavelig talt. Tænkte måske at nogen kunne være venlige at forklare mig, hvad der mangler/eller hvad skal kobles hvorhen..

Mattias

477
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 24. August 2010 kl: 16:25:16 »
Hej igen!
Tak for gode svar. Jeg skal prøve at få skudt nogle billeder og en film i løbet af eftermiddagen.
Synes ikke umiddelbart at den ryger ved start, men på den anden side har jeg jo også siddet inde i bilen når den er startet. Den røg lidt i en periode, men det blev bedre efter jeg stillede ventilerne - men et billede siger vel mere end tusinde ord.

Mattias

478
WBX/LBX Fora / DF Motor VS. DG Motor + diverse
« Dato: 23. August 2010 kl: 22:57:45 »
Hej alle.

Nu har jeg efterhånden ejet min T3 i et par måneder. Jeg har været på eurotrip i den og kørt knap 9000 km - og er allerede nu meget imponeret over maskinen. Den har brugt nogle liter olie og en smule vand, men ikke noget ekstremt. Men på højre side af motoren er det som om toppakningen/gummipakningen er "hoppet op". Der har også ligget kølervæske i samme område. Dette må vel nødvendigvis betyde at pakningen er utæt... Yderligere var motoren forholdsvis ren da jeg købte den, men nu er den ved at være møgbeskidt omme bag generator, benzinpumpe og strømfordeler - kan dette være endnu et tegn på en dårlig pakning eller er det helt naturligt efter den lange tur? Det er mere en meget tyk, og helt sort konsistens.

I bilen sidder der en DF motor, men da jeg købte den fik jeg en DG motor med i hatten, som efter sigende bare har kørt 120K km. Den mangler alt, hvad der hedder generator, benzinpumpe, strømfordeler, karburator osv. Nu er mit spørgsmål så - hvor mange af disse dele ville jeg evt. kunne flytte over fra DF motoren?
Som jeg har forstået det er den eneste forskel på de to motorer karburator, manifold og ventiler? Er det så bedst at finde en karburator til en DG motor eller fungerer det fint med PICT 34'eren?

Da jeg så over ekstra motoren (DG'eren) opdagede jeg at gummipakningen (toppakningen) er lidt flosset - kan man allerede nu konstatere at den skal skiftes, eller kan den stadig være tæt?

På forhånd tak for hjælpen - der kommer sikkert mange flere spørgsmål hen ad vejen.

Mattias

479
WBX/LBX Fora / Hjælp til skylning af kølesystem
« Dato: 16. Juli 2010 kl: 22:05:09 »
Det er en benzin - DF siger motorkoden.

Tak for links... Ser lige på det.

Mattias

480
WBX/LBX Fora / Hjælp til skylning af kølesystem
« Dato: 16. Juli 2010 kl: 10:11:20 »
Jeg skal have skiftet  kølervæsken og skyllet systemet igennem - Hinze har meget tålmodigt prøvet at forklare mig, hvordan jeg skal gøre det, men jeg fatter det simpelthen ikke.
At fylde på skal jeg nok finde ud af, men det er mere at finde ud af, hvilke slanger som skal af osv osv.

Hvis der er nogen, som kan skære det ud i pap for mig ville det være dejligt - gerne med billeder.

Endnu bedre - hvis nogen i Østjylland har tid og lyst til at vise mig proceduren skal jeg selvfølgelig nok smide en skilling - gerne i dag eller i morgen.


På forhånd tak.

Mattias

I kan SMS'e eller ringe på 26156683

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33