Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - chewie

Sider: 1 ... 31 32 [33]
481
WBX/LBX Fora / Ny T3 ejer - Et par basic spörgsmaal
« Dato: 13. Juli 2010 kl: 23:56:20 »
Hej Hinze. Tak for dit svar.

Nu er olie + filter skiftet og ventilene er justeret. Ingen af dem kunne trykkes ind og derfor justerede jeg bare. Det tog lidt af ulyden, men den tikker stadig en del - måske skal jeg bare vænne mig til T3'erens lyd...

Mht. kølervæsken er jeg stadig lidt i tvivl om fremgangsmåden. Prøvede at læse lidt i manualen, der linkes til, men mit tyske er lidt rustent.
Som jeg forstår det skal jeg skrue bundproppen mellem stødstængerne ud... Og hvad så? Løber det hele bare ud dér uden videre?
Når det så skal i igen - hvad gør jeg så? Udluftningsventil skal åbnes, bilen hæves i bagen og så fylde på, starte motor???

Mattias

482
WBX/LBX Fora / Ny T3 ejer - Et par basic spörgsmaal
« Dato: 13. Juli 2010 kl: 12:00:14 »
Hej allesammen.

Saa fik jeg endelig köbt min bus. Det er en Transporter fra '83 med 1,9 Wasserboxer motoren. Har kört ca. 160K og registreret til 8 pers

Jeg vil gerne skifte olie, kölerväske og lidt andet smaafix, men har et par spörgsmaal för jeg begynder.

Mht. olien - hvilken type "billigolie" kan I anbefale? Jeg tänkte at fylde 15W40 paa - nogen kommentarer?

Hvordan faar jeg den gamle kölerväske ud lettest? Og har forstaaet at systemet skal skylles gennem - hvordan gör jeg det?

Jeg vil ogsaa pröve at stille ventilerne da den tikker en del - er det korrekt forstaaet at der IKKE skal väre nogen afstand mellem ventil og löfter (eller hvad den nu hedder)?. Har gjort det paa en T1, er det samme princip?

Send gerne links - har skam prövet at söge, men fandt ikke noget.

Paa forhaand tak.

Mattias

483
Diverse / Motorvalg
« Dato: 23. Juni 2010 kl: 19:29:03 »
Hej igen.

Tak for de gode svar. Har efterhånden kogt det ned til at jeg prøver at undgå dieselmotoren. Desværre er der både flere af dem og noget billigere end benzinen.

Nu har jeg set mig omkring og har fundet nogle interessante annoncer:
Den ene er en 1990 Caravelle C, 2,1 Benzin med 185.000 på tælleren. Kontaktede sælger i dag, som kunne fortælle at den var begyndt at tikke en del i motoren efter længere tids stilstand, men at det forsvandt efter et olieskifte og bilen fik lov til at strække ben. Lyder dette bekendt?
Link: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22999277

En anden mulighed er denne: Transporter fra 1983 i en herlig grøn farve. 160.000 km og med karburatormotor, som jeg har fået fortalt det.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22674908

Sidst men ikke mindst: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22809229

Nogen gode fif/forslag?

Mattias

484
Diverse / Motorvalg
« Dato: 21. Juni 2010 kl: 21:49:22 »
Hej allesammen.

Efter længere tids søgen efter en T2 uden held, har jeg besluttet at jeg skal ha' mig en T3...
Jeg har kigget på en masse forskellige, men er meget i tvivl om hvilken type motor jeg skal se efter.
Er der en, som kan fortælle mig lidt om plusser og minusser ved hhv. 1,9 benzin, 2,1 benzin og 1,6TD?
Her tænker jeg også på almindelig vedligehold. Jeg går ud fra at de tidlige benzinmodeller er lidt lettere at skrue i.

Bilen kommer til at køre som daily driver, men har også tænkt mig på langtur engang i løbet af sommeren.

Hvis nogen skulle have noget spændende til salg er de også meget velkomne til at skrive. Prismæssig ligger jeg på ca. 15K.

Med Venlig Hilsen Mattias

Sider: 1 ... 31 32 [33]