Forfatter Emne: Lille Blå - En Transporter fra \'84  (Læst 2291 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Lille Blå - En Transporter fra \'84
« Dato: 01. Maj 2014 kl: 22:57:05 »
Så må  jeg hellere komme på banen med mit dejlige køretøj. Efter en lang påske under bilen sammen med en hårdtarbejdende Andreas fik vi endelig det hele til at fungere.
P.t. er der en tråd om bilen på det norske forum: http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=22152
Skal prøve at fortsætte tråden her også.


Mattias

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Lille Blå - En Transporter fra \'84
« Svar #1 Dato: 02. Maj 2014 kl: 06:37:41 »
Ser godt Mattias, hvordan er køre oplevelsen med ej22 og AAP?

Hvad med dine Mercer fælge, skal de på sammen med cup kittet?

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Lille Blå - En Transporter fra \'84
« Svar #2 Dato: 02. Maj 2014 kl: 09:31:52 »
Tak! Det er jo en enorm forskel sammenlignet med den gamle DG motor og 4 gearet kasse. Ligger fint og cruiser med 120 km/t, og har stadig kraftoverskud. Men der er heller ingen tvivl om at omdrejningstallet ligger ret højt ved 120, man hører det bare ikke med en så balanceret motor... (Har ingen omdrejningstæller så er usikker på det præcise tal). Så har man behov for at køre endnu hurtigere skal man nok overveje at skifte gearkasse eller få lagt et længere gear i den originale. For mig er det dog ikke noget ønske - jeg er mere en tilfreds.

Mercedesfælgene skal på lige så snart jeg får nogle længere hjulbolte med posten  :)

Og så er jeg stadig på udkig efter noget pænt interiør...






[attachment=17472]h44ccfae.JPG[/attachment]

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Lille Blå - En Transporter fra \'84
« Svar #3 Dato: 02. Maj 2014 kl: 09:33:03 »
Tak! Det er jo en enorm forskel sammenlignet med den gamle DG motor og 4 gearet kasse. Ligger fint og cruiser med 120 km/t, og har stadig kraftoverskud. Men der er heller ingen tvivl om at omdrejningstallet ligger ret højt ved 120, man hører det bare ikke med en så balanceret motor... (Har ingen omdrejningstæller så er usikker på det præcise tal). Så har man behov for at køre endnu hurtigere skal man nok overveje at skifte gearkasse eller få lagt et længere gear i den originale. For mig er det dog ikke noget ønske - jeg er mere en tilfreds.

Mercedesfælgene skal på lige så snart jeg får nogle længere hjulbolte med posten  :)

Og så er jeg stadig på udkig efter noget pænt interiør...