Forfatter Emne: t3 nettet slår til igen  (Læst 1390 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
t3 nettet slår til igen
« Dato: 06. April 2010 kl: 10:51:44 »
efter at have kørt fra sønderjylland over lolland til nordsjælland og kørt en del rundt i nordsjælland uden at den gamle bus har slået en forkert prut er ferien nu slut
bilen er pakket (til bristepunktet) 5 børn og 2 voksne plus det løse og turen hjem fra udsholt/gilleleje kan begynde men ak allerede 20 km fra udgangspunktet sker det  at al strøm i bilen forsvinder stille og roligt panik vend bussen og ind på nærmeste tankstation ( i helsinge) for at finde fejlen den lader ikke hvad gør vi nu allerførst ringe til mølle og afmelde vores aftale
da han hører om vores problem siger han at han ringer tilbage om et øjeblik
da han så ringer igen siger han at han har en generator jeg må låne og at rabundus kommer op med den da han tilfældigvis er der alligevel så efter et par timer kommer et stk t3 redningshjælp med et stk generator og så er det jo bare at monterer og kører hjem troede vi men ak
da vi prøvede at starte kunne den lige pludselig ikke stå i tomgang og den kunne ikke tage gas øv
efter at have rådført mig med jønne ukendt ringer jeg også til en af mine venner som stadig bor deroppe som kommer forbi med et lastvognbatteri så jeg kan komme tilbage til min mors sommerhus da familien efterhånden godt kunne tænke sig at få lidt varme da vi efterhånden havde holdt der i 4-5 timer (uden brok)
tilbage i sommerhuset kommer min lillebror forbi med at multimeter som han har været ude og låne og der finder vi så ud af at den lader med 14,8 v ned ved generatoren men der er kun 12 v oppe ved batteriet
det viser sig er lidt søgning at stikket der går fra generatoren og ned til starteren er totalt irret til så efter en god rensning kommer det hele til at virke igen
bilen bliver pakket for 3 gang denne dag og vi beslutter at kører hjem på trods af at kl er blevet 19.00 da vi når ca 30 km fra startpunktet begynder ladelampen at blinke svagt igen
efter div eder og forbandelser beslutter jeg at vi kører hjem alligevel så med en blinkene ladelampe ankommer vi kl 23.30 på adr i sønderjylland

så allerførst en kæmpe tak til alle involverede uden jeres hjælp havde det nok set håbløst ud
og ud fra alt dette kan man konkludere at uden t3nettet og en forstående familie der kan tage det hele som en oplevelse går det nok ikke at kører i en t3 bus

så endnu en gang 1000 tak til alle
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
t3 nettet slår til igen
« Svar #1 Dato: 06. April 2010 kl: 12:44:19 »
Fandme lækkert med hjælpsomme hænder... :-)
Vil også gerne stille mig selv til rådighed hvis nogen skulle løbe i problemer med deres T3 i sydjylland/fyn. Kører rundt i en montørbil til daglig, med værktøj, olie, kølervæske, kabler, slanger osv. Så nedenstående telefonnumer kan bruges som livline.. ;-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
t3 nettet slår til igen
« Svar #2 Dato: 06. April 2010 kl: 13:10:10 »
Citat fra: "buddha_uffe"
Fandme lækkert med hjælpsomme hænder... :-)
Vil også gerne stille mig selv til rådighed hvis nogen skulle løbe i problemer med deres T3 i sydjylland/fyn. Kører rundt i en montørbil til daglig, med værktøj, olie, kølervæske, kabler, slanger osv. Så nedenstående telefonnumer kan bruges som livline.. ;-)


ja det er rart

så skulle du næsten skrive en pm til KHSalvesen og tilmelde dig hjælpelisten
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
t3 nettet slår til igen
« Svar #3 Dato: 06. April 2010 kl: 13:19:27 »
Ja det må jeg gøre. Var ikke lige klar over at der var en sådanne liste.. :-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
t3 nettet slår til igen
« Svar #4 Dato: 06. April 2010 kl: 17:48:46 »
...synes godt om dette!
 :wink:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319