Forfatter Emne: toppaknings skift på en wbx  (Læst 720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bussen

  • Gæst
toppaknings skift på en wbx
« Dato: 17. April 2011 kl: 23:55:33 »
hej er der en som kan give et tip eller 2 når man ska ha skiftet en toppakning og hvordan ser vi hvilke en cylle som drikker vand vi så den røg hvid og så er det lige så sikkert som amen i kirken har jeg hørt men inden vi piller det hele af kan jeg så nøjes med og pille forør af og se efter hvid røg eller er der en letter måde og er der noget vi ska se godt efter

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
toppaknings skift på en wbx
« Svar #1 Dato: 18. April 2011 kl: 09:15:32 »
På wbx er det yderst sjældent at selve toppakningen (ringen der pakker kompressionen) bliver utæt. Derimod kan gummipakningen der pakker for vandet mellem topstykke og blokken godt fise hul hvis den er gammel og mør. Når du skriver hvid røg, er det så damp eller ? er der bobler i ekspansionsbeholderen (den der sidder på udstødningen)? bliver servicebeholderen (den du ser bag lugen ved nummerpladen) tømt for vand?

Hinze

bussen

  • Gæst
toppaknings skift på en wbx
« Svar #2 Dato: 18. April 2011 kl: 10:28:57 »
hej ja den røg hvid i udstødningen og så var jeg næsten sikker på en toppakning så hinze kan du her i det gode sommer vejer gi`et par gode råd med på vejen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
toppaknings skift på en wbx
« Svar #3 Dato: 18. April 2011 kl: 10:49:35 »
Citat fra: "bussen"
hej ja den røg hvid i udstødningen og så var jeg næsten sikker på en toppakning så hinze kan du her i det gode sommer vejer gi`et par gode råd med på vejen


Er der et nummer jeg kan ringe på, evt en PM hvis du ikke ønsker at det ligger offentligt.