Forfatter Emne: Det banker bagfra  (Læst 720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kejser

  • Gæst
Det banker bagfra
« Dato: 26. September 2011 kl: 22:29:07 »
Hej igen alle sammen.

Jeg har lige været på en længere tur til Nordjylland ( fra Falster ).

Halvvejs, begynder der at komme en bankelyd bagfra.

Bankelyden er proportionel med hastigheden.

I starten var lyden ret voldsom og jeg kunne mærke vibrationerne i hele bilen . Sådan som en lille fejl i dækket.

Men dækkende fejler intet.

Jeg holdt ind til siden og efter at have rendt rundt om skidtet og checket dæk m.m. kørte jeg igen... nu uden fejllyde.

Efter ca. 50 km. kom lyden så tilbage.. noget svagere.

En kammerat der har en smule forstand ( tror jeg ) rykkede lidt i hvad jeg forstod skulle være en aksel ( der var noget frigang i mellemledet ( som vidst skal være der ) altså han kunne rykke den frem og tilbage...

Lyden når dette stykke han rykkede ved ( i begge sider ) passede MEGET til lyden jeg hørte ind imellem når jeg kørte.

Er det trækakslen ??

Eller hvad faen´ er der galt med T3eren NU...

Efter jeg er kommet tilbage til øen har bilen knap haft mislyde... så det er svært at lade en mekaniker køre med en tur, når den ikke siger nogen fejllyde.

Men den skal bare laves. NU inden vinter og skidt.



Indput er velkomne

Vh
Kejser

Offline sørenh

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Det banker bagfra
« Svar #1 Dato: 26. September 2011 kl: 22:43:58 »
Det er trækakslerne, de skal kunne gi sig, men det lyder som om det er en af dem der banker, der sidder nogle kugler inde i ledne som kører frem og tilbage i nogle riller. Når du skruer dem af kan du se at ledet er sovset ind i fedt, hvis du er heldig kan du nøjes med at give dem noget nyt fedt. Prøv at finde ud af om den ene er mere "løs" i ledne, det plejer at være de yderste ved hjullene der går først. Refako har dem som ombyttere til en fair pris. Husk nye bolte eller den blå "loctite" på gevindene når du monterer igen.
tlf. 26881556

kejser

  • Gæst
Det banker bagfra
« Svar #2 Dato: 26. September 2011 kl: 23:00:08 »
Tak for dit hurtige svar...  Jeg skiller skidtet ad imorgen og ser om der umiddelbart er noget MEKANISK fejl at se... ellers får de en røvfuld fedt og så ser vi ad... men jag kan se at det ikke er den store udgift til nye... så måske man bare skulle få dem skiftet anyways :)