Forfatter Emne: Fra 2-skive til 1-skive  (Læst 19387 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #75 Dato: 30. Juli 2007 kl: 20:21:19 »
Så fik jeg sat en refleks på krumtaphjulet og aflæst 890 til 900 omdr. i tomgang.. nu skal jeg til at skrue på kalibrerings skruen.. Hvaffen en er det af den myriade af skruer bagpå?

Hmm jeg kan ikke finde det i nogen af bøgerne..

FUNDET på t3info

http://www.t3-infos.de/t3-infos_a.html#dzm

Citér
Für den T3 Diesel gibt es verschiedene Drehzahlmesser. Auf der Skala unten steht klein ein Wert z.B. i=2.2 . Dies gibt die Übersetzung der Riemenscheiben vom Motor zur LiMa an. Wenn eine Servo/Klima eingebaut ist, hat man eine andere Übersetzung. Hinten am DZM ist aber unter dem Aufkleber ein Poti zum Einstellen, damit kann man die Anzeige einjustieren.


Det besvarer også et af mine tidligere spørgsmål om de forskellige tal i bunden af instrumentet.

Netonkel siger dether:

Citér
revolution counter
I 2,75 / diesel eng.
(23)   251919253J
revolution counter / for vehicles with air condit. / for vehicles with air condit. / power steering / for vehicles with hydraulic pump and 2. alternator
I 2,01 / diesel eng.
(23)   251919253K
revolution counter / for models with power steering
I 2,39 / diesel eng.
24   255919511


Det må jeg vist lige se om jeg kan finde i morgen
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #76 Dato: 28. August 2007 kl: 23:27:29 »
Efter 500 km med det nye 1 rems setup og egenjustering af DZM må jeg sige at det kører bare.. remskiven sidder fast.. remmen piver ikke.. mit vand er køligt og bliver cirkuleret tilpas.. remmen går ikke på tandremsdækslet...

Det virker som en succes. Jeg har lige bestilt en 11x865 mm rem mere så jeg har en ekstra skulle er opstå et akut rembehov.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Djursland

  • Gæst
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #77 Dato: 29. August 2007 kl: 11:02:59 »
er det ikke dejligt når man har lavet noget og det bliver en stor succes

så har man det godt med det man har lavet

men rigtig godt gået jan og lad det være til gavn for alle os andre

Mvh Djurs  :lol:

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #78 Dato: 05. September 2007 kl: 15:30:13 »
Hejsa,

Jeg har fundet en Continental 13x875 hos Mekonomen og den kan liiige sniges på. Det nye vandpumpehjul åd mine andre remme, men jeg tror ikke det kan få bugt med den nye rem. Den går selvfølgelig fri alle steder, vibrerer næsten ikke, piver ikke og er billig.

Vi får se hvordan det går efter 1000 km

Jesper

PS.
Hvor meget modstand må der være i generatoren?
Min vandpumpe glider nemt rundt, men på generatoren skal man have noget bedre fat...
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #79 Dato: 21. Marts 2010 kl: 18:11:29 »
Jeg fatter ikke helt hvordan det gøres. Skal der en anden vandpumpe til, eller er remhjulet nok. Har nogen et profilbillede. Jeg forsøger at gøre denne til eet rems. Jeg skal ikke have servo pumpe med.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #80 Dato: 21. Marts 2010 kl: 18:21:28 »
Jeg har et liggende på en hylde, mener der er noget med indpresning på det remhjul...

Vandpumpen er mig bekendt ens, uanset om man kører med servo eller ej...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mølle

  • Gæst
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #81 Dato: 21. Marts 2010 kl: 18:45:12 »
Hinze. Du er også velkommen til at kigge på den motor der sidder i Panel-syncoen i min indkørsel. Den kører med et-rems set up.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #82 Dato: 21. Marts 2010 kl: 18:55:50 »
Mener det er dette har du skal bruge, passer også til Golf.    
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=121098015&Group=17327

Det du har brugt, er det  ikke til en servo pumpe
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #83 Dato: 21. Marts 2010 kl: 19:41:48 »
Citat fra: "poot"
Mener det er dette har du skal bruge, passer også til Golf.    
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=121098015&Group=17327

Det du har brugt, er det  ikke til en servo pumpe


jo, der sidder servo på lige pt, men jeg forsøgte at forestille mig øvelsen inde i mit hoved, men der er nok for mange dæmoner og stemmer der forstyrre  :?

Lurede godt på at om et remhjul, hvor "sporet" er rykket tættere mod vandpumpen, ville kunne gøre tricket. Det hjul du linker til "virker da ikke 20mm tættere på, men jeg tager nok fejl.

@Mølle, ja skulle da lige have luret nu jeg var forbi.

Hinze

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #84 Dato: 21. Marts 2010 kl: 19:48:08 »
Remskiven på vandpumpen vender forkert og servo pumpen skal trækes af en rem fra krumtapen
sådan er det på en diesel
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #85 Dato: 28. September 2011 kl: 19:49:53 »
Citat fra: "Jesper"
Hejsa,
Jeg har fundet en Continental 13x875 hos Mekonomen og den kan liiige sniges på. Det nye vandpumpehjul åd mine andre remme, men jeg tror ikke det kan få bugt med den nye rem. Den går selvfølgelig fri alle steder, vibrerer næsten ikke, piver ikke og er billig.


Til almindelig oplysning er den slidt nu - 4 år gammel.

Desværre opdager jeg først revnen i den ene side her til aften og jeg skal køre til Frederikshavn i morgen formiddag grr grr.

Bruge tid på at skifte den inden...
Tage en ekstra med på turen...

Jeg kører helst ikke uden en ekstra med i bilen som minimum!

God aften
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Fra 2-skive til 1-skive
« Svar #86 Dato: 08. December 2011 kl: 22:21:24 »
Tager lige rem-tråden op igen. Er der nogen der har bygget multi rib-rem på jx..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L