Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Aran

Sider: 1 2 [3] 4
31
Generelt / Fødselsdagsgaven til dig selv ?
« Dato: 04. Oktober 2010 kl: 21:43:07 »
4 dages besøg på vw fabrikkerne, museet m.m.
Klik ind på www.veteranposten.dk og læs mere, kunne måske friste nogen ?

32
Generelt / Pas på jeres ejendele!
« Dato: 29. Juni 2010 kl: 21:03:34 »
Som nogen herinde vil huske, fik vi for godt to år siden stjålet og smadret vores Escort til ukendelighed + radio m.m. var "selvfølgelig " behørigt fjernet.

Vi fik at vide hvor bilen befandt sig, at den bestemt ikke kunne køre derfra men, at det faktisk var VORES problem, at få den fjernet, og gerne hurtigst muligt. ( Det er lige før man knalder hælene sammen og brøler: JAVEL; hr. kommandant )


Efter godt et år fik vi så brev om, at "man" havde opgivet, at rejse tiltale, da "man" ikke fandt det bevisligt, at føreren havde stjålet bilen, eller til hensigt, at smadre denne, men vi kunne da anlægge et civilt søgsmål. HVORDAN kan man det, hvis det ikke er bevisligt HVEM der førte bilen i ulykkesøjeblikket, og man endvidere har mere end svært ved, at få oplyst HVEM den pågældende er ? (Eller er det bare mig, der er unormalt småt begavet vedrørende juraens kringelkroge ? )



Nå, men man kan da så anke den afgørelse, og SØRME om ikke statsanklageren pludselig kunne se noget fornuft i, at de tilstedeværende Falck og politifolk m å s k e  kunne bevidne, at man havde halet den formastelige RRE ud af vraget, og sendt ham på "Riget" hvor lægerne så kæmpede for hans liv og førlighed. Af samme årsag mente jeg, at nogle af de læger / sygeplejersker måske også kunne huske noget, eller genopfriske deres hukommelser via journalerne ?  NOGEN måtte da for fan... kunne regne ud, at man havde fat i skadevolderen.
Foruden bilen fik han væltet og bulet et par skiltestandere og pløjet et stykke græs op. Det skulle vores forsikring så dække, og sidenhen "flå" ham for udgiften + lidt renter (Som de sikkert aldrig ser en krone af )

SÅ er vi nået til sidste kapitel: Dags dato d. 29/6 - 2010 modtager vi så et brev fra KBHS Vestegns Politi.  "Man" har overskredet forkyndelsesfristen, da "svinet" er uden fast bopæl, og "man" har opgivet, at finde ham.
Afgørelsen kan ikke indklages.
Farvel min kære Escort og farvel købspris og de kroner og timer der var nået, at blive stoppet i dit ellers så velholdte karrosseri.
Vi nåede ikke, at få så meget glæde af dig, men til gengæld sidder der nu en RRE og skraldgriner: Han er åbenbart sluppet godt fra brugstyveri, skade på andres eje - og uden for erstatningsansvar.
Til sammenligning har politiet lige drevet klapjagt tværs over Sjælland efter et tyveri af en håndfuld småmønter fra Nordea ?!
Loven er åbenbart ikke lige for ALLE ?!
Så pas på jeres biler !

33
Generelt / Fiesta til salg
« Dato: 23. Juni 2010 kl: 21:11:08 »
Hvis nogen mangler en lille billig bil:

http://www.dba.dk/ford-fiesta-125-16v-3-doers/id-67036210/

34
Generelt / Fejlfinding/trimning af motor i nærheden af Hobro - Hjælp!!
« Dato: 18. September 2009 kl: 19:12:34 »
Rensning af karburator. Har prøvet nøjagtigt det samme, men efter en gennemgribende rensning inkl. udblæsning af dyser, var problemet løst. Tilsæt en sjat karburatorsprit når du tanker. Det fjerner kondensvand m.m.

35
Diverse / Vand ind ved \"gæller\" bagerst -> rust nederst?
« Dato: 05. September 2009 kl: 16:55:15 »
Det sidste er ialtfald rigtigt nok. Fugt kan meget hurtigt blive til de grimme orange pletter, der indikerer, at stålormene arbejder ( og de har vistnok skarpe tænder ).  Udluftningsgællerne burde da være forsynet med en eller anden form for dræn ?

36
Generelt / O.T. Hvad man IKKE skal gøre...
« Dato: 01. August 2009 kl: 21:55:44 »
I dag havde jeg så sat mig for, at klippe min svigerfars hæk ind mod naboen. Sådan rent hyggeprojekt med gammeldags hækkesaks, og startede da også i fin stil. Sådan godt halvvejs har noget af vildnisset snoet sig ind i naboens carport, og jeg rækker godt op og klipper...... bzzzzz...... Ud vælter det med sådan nogle gule og sorte flyvende tingester,  og de er sure. MEGA sure, skulle jeg hilse og sige. I allerbedste Anders And stil flyver hækkesaksen i en retning, og jeg i den modsatte, vildt fægtende med arme og ben. De er allevegne, og især lige ved døren ind i sikkerhed. Så hvad f.... gør en klog ? Bevæbnet med haveslangen får jeg "kæmpet" mig ind bag fjendens linier og kan åbne døren til sikkerhed, men en af de sataner trænger alligevel gennem mit forsvar, og får afleveret sin "hilsen" lige ved skjortekraven i halsen. Det er ikke specielt morsomt, men vel næppe livstruende. Så afhold jer fra høje hække. Lad dem gro ......

37
Generelt / Oliefyrsbrænder, kan det bruges til noget?
« Dato: 30. April 2009 kl: 18:35:02 »
Snakker vi 12 volt eller noget i den anden ende af spektret ?  Kender en gut, der har leget med, at bygge en varmekanon af et, - men om det lykkedes, ved jeg ikke.

38
Diverse / Relæ Visker/vasker placering?
« Dato: 06. April 2009 kl: 18:11:16 »
Jeg mener ikke, at der er noget relæ til sprinkleren.
Kan ikke lige huske nummeret på relæet, men det "sitter" ovenpå sikringerne, og så kan du jo evt. føle dig frem til, hvilket relæ der klikker, når du aktiverer viskerne ?

39
Generelt / Gummimanchet til T4-bremsekaliper, købes hvor?
« Dato: 05. Januar 2009 kl: 17:59:30 »
Er ikke 100 pct. sikker, men prøv at kontakte Brdr. Autodele i Greve. De plejer at kunne trylle med de mest mærkelige gummidimser og bøsninger etc..

40
Diesel Fora / problemer med dieselpumpe bankelyde
« Dato: 25. Oktober 2008 kl: 15:16:33 »
Prøv at søge lidt efter indlæg om timing af pumpe.
Jarl har skrevet om dette i flere indlæg, og selvom jeg absolut ikke er ekspert på diesel, er det nemt, at fatte vigtigheden af korrekt timing - ligesom det er tilfældet på benzinmotorer.
Endvidere er dyser / dysetryk / sprøjtebillede også afgørende for motorens gang og levetid.
Pøj - pøj med det ....

41
WBX/LBX Fora / How to : Tankskift i perlegrus...
« Dato: 27. Maj 2008 kl: 07:12:46 »
En enkelt kommentar: Olie og gummipakninger er af det onde. Brug i stedet et tyndt lag opvaskemiddel
(Det er forresten også glimrende til dækskift pr. gør-det-selv metode )

42
WBX/LBX Fora / Benzin filter
« Dato: 20. Februar 2008 kl: 17:39:32 »
Du finder benzinfilteret lige bag tanken under skydedøren.
Glipper alt andet, er vi nok nogle stykker der har en firkantet luftfilterkasse i overskud.
Det volder ikke de store problemer, at konvertere.

43
WBX/LBX Fora / udskiftning af toppakning
« Dato: 11. Januar 2008 kl: 10:59:08 »
Du kan godt selv klare ærterne med lidt snilde og det fornødne værktøj. En momentnøgle er et must.
Du skal regne med, at et kvalitets pakningssæt koster et par tusinde, men så kan du også splitte motoren til atomer, og pakke om.
Kan anbefale Haynes manual, dog skal du ikke genmontere strømfordeleren som beskrevet. Afstandsskiven SKAL lempes ned først, ellers kvaser du gearingen - den kan skiftes, men koster en krig hos vw.
En "huggermotor" koster typisk 3 tusinde og opefter, og der er sjældent garanti på.
Har prøvet turen.
N.B. Husk at kigge lejer og oliepumpe kritisk efter, hvis du kaster dig ud i det.

44
Diverse / F@\"#! sikringer
« Dato: 08. Januar 2008 kl: 11:06:59 »
Du har givetvis en kortslutning et sted.
Hvor stor sikring sætter du i ?
Sidder blæseren fast / går stramt ? (Hyler ell. piber )
Hvorfor mener du, at lyset i varerummet skulle være skyld i, at blæseren "står af" ?

45
WBX/LBX Fora / Pyyyyyyha!
« Dato: 12. Oktober 2007 kl: 20:31:14 »
Det begyndte med et par mistænkelige pletter på asfalten. Et hurtigt tjek sagde, at vandstanden var lav i "sugebeholderen". Den var TOM!
Næste dag endnu større pletter, og påfyldning af 0,5 ltr frostsikret kølevand.
Et par dråber havde taget retning ned ad varmeslangerne hmmmm.... = en masse arbejde + udluftning m.m.
Et nærmere studium i motorrummet viste ikke noget med varm motor.Mystisk. Klemte lidt her og der, og AV FOR DA DEN LEDE!!! Det kølesystem leverer altså varm væske.
FSSSST! For sa... hvor jeg brændte nallerne.
Den lille tynde slange var blevet mør. Nemt - troede jeg! Nul makker. Studsen var nemlig knækket af, men heldigvis lå der en reserve fra "gamle trofast".
Nu monteret og tæt! Behørigt udluftet......
Og så kører det igen.....

Sider: 1 2 [3] 4