T3 Fora.. > Diverse

Transporter 83 problems

(1/2) > >>

WBX Manden:
1. Kunne godt lyde som skidt i karburatoren.. Grunden til den starter godt når den er kold er pga. automat-chokeren.
Eller stater den kun dårligt pga. starteren går "trögt" (= stramt, langsomt !?  :shock:  :roll: ).

2. Skyldes sandsynligvis " länken till växellådan " skal justeres eller bøsningerne er slidt.

3. kender ikke meget til 2E3 karburatoren.

Håber det hjalp lidt !?

WBX Manden:
Ok, kan godt se jeg er lidt på afveje men var ikke helt klar på, hvad problemet var.

Sjovt nok skulle jeg hjælpe en kammerat med hans T3'er i går..
Problemet var at det er som om, der ikke kommer nok strøm til starteren.

Jeg skiftede batt, dernæst starter, trak direkte forbindelse fra batt. til starter, både fra + og -, men intet hjalp det  :roll:

Kunne være jeg skulle prøve at tjekke den bøsning der !  :shock:

WBX Manden:
Jeg har nu taget starteren af, renset bøsningen og givet den lidt kobberfedt - alt virker perf. nu  :lol:

Tak for tippet  :idea:

Haardberg:
Det med at rense og smøre bøsningen er kun en stakket frist. det bedste er at skifte den. den koster et sted mellem 20 og 50 kroner

Jarl:
Helt enig med Haardberg. Det er som at pisse i bukserne...

Der må aldrig komme fedt eller olie på starteren eller indgrebsmekanismen. Støv og skidt, der slides af koblingen sætter sig i fedtstoffet og ganske hurtigt dannes en hård kage af skidt på akselen og indgrebsmekanismen bliver gradvis trægere til at bevæge sig. I med en ny bøsning - så er problemet løst :D

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version