T3 Fora.. > Diverse

Utæt toppakningn ?

(1/3) > >>

WBX Manden:
Halløj vwenner ! :)

Det er som om problemerne ingen ende vil ta'...

Nu har jeg købt en motor af "Der postmeister", problemet er når man kører ca. 130+ da begynder der at danne sig et overtryk i ekspasionsbeholderen.

Min første tanke var selvfølgelig en top pakning, det eneste er bare at der er ikke andre tegn på utæthed, ingen hvid røg, heller ingen problemer så længe motoren ikke får lov at bestille noget...

Min teori er at den er meget lidt utæt ved ståltoppakningen i selve topstykket, som først blver utæt under højt tryk.. ! :roll:

Andre idéer eller erfaringer ?

WBX Manden:
Jeg fatter simpelthen ikke hvad der er galt...

Det lader til problemet først opstår efter ca. 30 min. kørsel (måske når alt kølevandet har nået en vis temp.  :roll: )
Hvis det var toppakningen, ville det vel opstå allerede fra start !?

- har ikke kunne sporer noget CO2 i kølevandet...

- har skiftet termostat

- bruger Ford's syntetiske kølervæske

Det starter med varmen forsvinder fra varmeaparatet. Dernæst stiger temp. på temp. måleren også begynder den at blinke.

Går man om bag ved bilen, bobler det helt vild fra motoren og den smider kølevæske ud fra påfyldningsbeholderen...  :roll:

Haardberg:
utæt toppakning eller også er topstykket revnet. Eller også er prppen i ekspansions beholderen defekt.

WBX Manden:
Hmm,  :roll:

Hvis det er toppakn. el. flækket topstykke, hvorfor kan jeg så ikke spore co2 i kølevæsken og burde det ikke kunne registreres allrede når motoren startes ?

proppen tror jeg virker, for det er først efter et vis tryk, at den åbner..

...men jeg kan godt se det... Det kan næsten ikke være andet end en pakn. eller topstykke, jeg fatter bare ikke sammenhængen..

Haardberg:

--- Citat fra: "WBX Manden" ---
proppen tror jeg virker, for det er først efter et vis tryk, at den åbner..

..
--- Afslutning på citat ---


Proppen skal ikke åbne når der er tryk på. det eneste tidspunkt den skal åbne er når der kommer undertryk i anlæget så den kan suge vand fra påfyldnings beholderen. Jeg har prøvet det 2 gange og det er pisse trælst når man tuller rundt nede i byen og vandet pisser ud og ned på udstødningen

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version