T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: pawel efter 04. Maj 2009 kl: 23:12:13

Titel: Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.
Indlæg af: pawel efter 04. Maj 2009 kl: 23:12:13
Det pisser ud med motorolie mellem blokken og gearkassen, ja faktisk begyndte den at glide i koblingen i dag, selvom koblingen blev skiftet for 7000km siden.. Så der er godt med olie i koblingshuset..-øv!
Mit spørgsmål er hvad der skal skiftes derinde for at det atter bliver tæt. Hedder det schimmerring ved krumtapslejet?? Og hvad mere skal man tjekke nu når man har afmonteret koblingen?
Titel: Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.
Indlæg af: jensjakob efter 04. Maj 2009 kl: 23:17:50
Hej Pawel,

Jarl's gode råd i denne tråd:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=7174&highlight=udrykkerlejet

JJ
Titel: Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.
Indlæg af: pawel efter 04. Maj 2009 kl: 23:50:59
Tak for linket! Jeg har spurgt videre i den ovenstående tråd.. :wink:
Titel: Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.
Indlæg af: Hawaiibussen efter 05. Maj 2009 kl: 09:04:28
Det er ikke gearolie vel? Har du lugtet til det?
Titel: Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.
Indlæg af: pawel efter 05. Maj 2009 kl: 09:25:06
Jeg har lugtet til det, det ligner mest motorolie. Gearolien er jo meget tyndere, og var ikke nær så sort da jeg aftappede den igår. Så jeg går ud fra at det er fra motorens side den lækker olien ind i koblingsklokken..
Og nu så meget at den glider i koblingen..øv  :cry: