Forfatter Emne: Færdig med diesel  (Læst 8597 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Dato: 23. Juni 2008 kl: 16:46:49 »
Nu kan jeg ikke mere nu er min afn motor som jeg hentede i Sverige gået død ,tandremshjulet er gået løs og har ødelagt krumtappen ,det var motor nr. 2 den første døde i Frankrig med knækket bolt til samme hjul .
Nu stopper festen nu bliver den bygget tilbage til original 112 hk ,så hvis nogen her på nettet har eller ved hvor der står en donorbil og den skal være hel for mit ledningsnet er total sort snak.Min bil er født som lle fra 92 med en ss motor jeg ved ikke helt forskel på de forskellige vbx ,men
hvis man får en hel bil er det vel ligegyldigt.Hvis nogen kan hjælpe mig har jeg tlf. 20680265
venlig hilsen Poul Springer
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Færdig med diesel
« Svar #1 Dato: 23. Juni 2008 kl: 17:01:43 »
Forbandet ærgeligt..  :(  .. forstår godt dine frustrationer,
men jeg ville nu vælge en OJ-motor som løsning.  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Stetter

  • Gæst
Færdig med diesel
« Svar #2 Dato: 23. Juni 2008 kl: 17:29:01 »
Helt sikkert. Jeg ville og spytte i kassen og få en blok i fra Jarl. Det er og bliver en fornuftig løsning!  :)

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Svar #3 Dato: 23. Juni 2008 kl: 17:33:09 »
Ja det lyder jo også som om at de er gode ,men jeg har det også sådan
at bilen er mest værd i original stand ,og jeg kører ikke så mange km.
Den bedste bil jeg har haft var da jeg i 87 købte en sprit ny allrounder 112hk med aut.gear ,og carat skørter og alu hjul ,det bliver ikke bedre.
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Mads-kaa

  • Gæst
Færdig med diesel
« Svar #4 Dato: 23. Juni 2008 kl: 18:16:07 »
Alt andet lige så vil jeg sige, som du også selv er inde på, at en sprit ny motor (og gearkasse) er at foretrække frem for noget udtjent grej. Om det så er diesel eller benzin er en smagsag! Har du i sin tid selv konverteret bilen? En AFN-motor er det ikke en TDI? Er der så bygget mekanisk pumpe på eller kører den som TDI? Nu skal jeg jo ikke skræmme dig fra at skifte til benzin, og det er måske rigtigt at bilen er mere værd som original???, men jeg tror altså det er nemmere at komme godt ud at køre med en nyrenoveret diesel maskine. Kodeordet er at vide at den er ordentligt renoveret, og Jarls billede dokumenterede maskiner ser overordentligt tilforladelige ud i den sammenhæng.
Naturligvis kan det sagtens lade sig gøre at lægge en god DJ-maskine i, men hvis den er født med en SS er det jo heller ikke originalt, og SS'ere findes der ikke mange af.

Anyways, har slagteren fra Solrød ikke haft en DJ på lager?

/Mads

Mølle

  • Gæst
Færdig med diesel
« Svar #5 Dato: 23. Juni 2008 kl: 19:51:30 »
Har faktisk haft et par stykker, og de går altså godt de DJer. Men Amagerhylden er desværre tom.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #6 Dato: 23. Juni 2008 kl: 20:28:33 »
Citat fra: "POLLE955"
Nu kan jeg ikke mere nu er min afn motor som jeg hentede i Sverige gået død ,tandremshjulet er gået løs og har ødelagt krumtappen ,det var motor nr. 2 den første døde i Frankrig med knækket bolt til samme hjul .
Nu stopper festen nu bliver den bygget tilbage til original 112 hk ,så hvis nogen her på nettet har eller ved hvor der står en donorbil og den skal være hel for mit ledningsnet er total sort snak.Min bil er født som lle fra 92 med en ss motor jeg ved ikke helt forskel på de forskellige vbx ,men
hvis man får en hel bil er det vel ligegyldigt.Hvis nogen kan hjælpe mig har jeg tlf. 20680265
venlig hilsen Poul Springer


Nu er det jo ikke et stort strategisk fund at underghrave sin egen motorgeschäft, men hvorfor ikke bygge på det, der er. Lad os gætte på skadesscenariet:

Den har smidt takthjulet på krumtappen. Det er ikke spor usædvanligt, men samtidig et problem, der kan løses - også så det holder på sigt. Det kommer vi til.

De afledte skader er typisk:
a) 2 eller flere bøjede ventiler
b) muligvis et par deformerede ventilstyr
c) betydningsløse ventilaftryk på stemplerne
d) et sæt defekte ventilløftere

Kuren er at lette topstykket af, væk med de defekte ventiler, styr og løftere og i med nogle nye. Materialeudgift samlet inkl. toppakning og strækbolte under en tudse.
Så er der selve krumtappen:
Den skal drejes af på sternfladen. Hvis det er en TDI-krumtap, så har den den halvmåneformede udfræsning, som ikke går til ved sådan en defekt. Dvs. at du tager en posefuld basser med ned til nærmeste cylinderservice og der låner du deres krumtapfræser i en ½ time. Så har du verdens mest lige krumtap, og så køber du en 12.9 bolt som du giver Locktite på gevindet. Dernæst spænder du den 90 nm og derefter 90 grader. Udføres dette arbejde omhyggeligt, så er der en fair chance for at motoren dør af alderdom i stedet for af defekt næste gang. Sådan ville jeg gøre - jeg tror, at det er både nemmere og billigere end at begynde at kaste en benzinsluger i.
Og inden du nu ser dig sur på alt diesel i denne verden, så kan du jo lige sætte dig og meditere over, at der siden 75 er sendt mere 20 mill. VW -dieseler, og det er altså et meget lille fåtal, der har tabt takthjulet.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Svar #7 Dato: 23. Juni 2008 kl: 20:35:46 »
Ja det er en 1,9 tdi fra en golf 3 med el speeder og styrebox og startspærre osv.men kloge og tossede har kigget på den så ledningerne er klippet over og samlet forkert ,slanger til intercooler hopper af den starter ikke godt når den er varm og jeg kan blive ved,den har stået 3mdr. på vores lokale tos værksted ( læs Bosch ),så jeg tror det bliver en dj.har lige talt med jan han har nok noget der virker skriver om det når jeg ved mere ,tak for jeres medføelse det viser at hjælpen er her på nettet havde jeg bare vist i var der da jeg købte den
venlig hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Svar #8 Dato: 23. Juni 2008 kl: 20:43:22 »
det er jo det med ledningsnettet som gør mig skør der er ingen i næstved og omegn der kan finde ud af det de spørger bare stel nr . og årgang og fattet ingenting så jeg er kommet til at en hel bil ved siden af min så har man en chance for at lave det rigtigt
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Færdig med diesel
« Svar #9 Dato: 23. Juni 2008 kl: 21:26:41 »
Vi skal nok få dig på vejen igen Poul!

Jeg trækker i nogle tråde som aftalt og så skal det nok lykkes!

mvh

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Svar #10 Dato: 23. Juni 2008 kl: 22:28:50 »
Hvis jeg får en dj i er det vel ikke det store kunststykke at sætte en
ss i hvis man sku falde over en ,den skal vel bare have en kat.
hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Færdig med diesel
« Svar #11 Dato: 24. Juni 2008 kl: 22:47:27 »
Stak lige hovede inden for hos synsmanden her til morgen ,og spurgte ham om konvertering til benzin ,han sagde at hvis min bil var fra efter
10 mdr 89 ,skal den have en 3 vej kat det vil sige en med lamdasonde ?
Altså en ss motor el.er der andre muligheder med en dj, den har jo også højere kompresion ,ja spørgsmål er der nok af , jeg må prøve at søge lidt mere rundt på det her dejlige net .
hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #12 Dato: 24. Juni 2008 kl: 22:54:42 »
Citat fra: "POLLE955"
det er jo det med ledningsnettet som gør mig skør der er ingen i næstved og omegn der kan finde ud af det de spørger bare stel nr . og årgang og fattet ingenting så jeg er kommet til at en hel bil ved siden af min så har man en chance for at lave det rigtigt
hilsen poul


Der ligger et værksted i næstved som jeg næsten tror kunne hjælpe dig med det ledningsnet hvis det var. kan bare ikke huske hvad det hedder, Hvis du køre mod Vordingborg forbi vw forhandleren og så drejer til venstre ved skallegården (hedder den ikke det) og så drejer til højre ind i industrikvarteret ser du en mark fyldt med gamle biler, mest vwere og lidt porscher. jeg er næsten sikker på at han kan hjælpe dig.

Lennart

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Færdig med diesel
« Svar #13 Dato: 24. Juni 2008 kl: 22:54:53 »
Din TDI-konvertering - er den synet?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
Færdig med diesel
« Svar #14 Dato: 24. Juni 2008 kl: 22:57:01 »
WBX'ere med kat. findes i flere udgaver, den mest udbredte er MV, en 2.1 med 95hk. Ellers kan en DJ eftermonteres med kat, men det er en bekostelig affære.

/Mads