Forfatter Emne: Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?  (Læst 3858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Dato: 08. April 2011 kl: 10:03:02 »
Er i gang med det nye Surfnews magasin, og er ved at sætte en artikel op om T3'eren. (surfernes foretrukne)

Jeg bla. har fået disse data... Er dette korrekt?

Faktaboks
VW Type T3 er 3. generation af VW Transporteren. Den kaldes T3 fordi det klassiske gamle runde rugbrød blev lavet i to modeller inden den nye og mere kantede T3’er tog over i 1979. Hurtigt fik T3’eren tilnavnet ”murstenen” på grund af det markante ydre. Produktionen af T3’eren blev indstillet 1992, hvor den blev afløst af T4’eren. T3’eren var den side generation med motoren liggende bagi.

Jeg har naturligvis en stak magasiner med til træffet på Fyn, så I kan læse artiklen. Og billedet til artiklen er helt i top!  :wink:
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #1 Dato: 08. April 2011 kl: 11:04:20 »
det er nice......
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #2 Dato: 08. April 2011 kl: 11:12:34 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
det er nice......


jamen er fakta korrekte?
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #3 Dato: 08. April 2011 kl: 11:20:17 »
Citat fra: "elmo"

Faktaboks
VW Type T3 er 3. generation af VW Transporteren. Den kaldes T3 fordi det klassiske gamle runde rugbrød blev lavet i to modeller inden den nye og mere kantede T3’er tog over i 1979. Hurtigt fik T3’eren tilnavnet ”murstenen” på grund af det markante ydre. Produktionen af T3’eren blev indstillet 1992, hvor den blev afløst af T4’eren. T3’eren var den side generation med motoren liggende bagi.

Den er ikke Type T3, men derimod en Type 2 T3 (Type 2 er busser/kasse vogne)(T3 er 3'die generation af Type 2)

Du skriver.: I to modeller? men mener.: I to generationer (nemlig T1 og T2)

En detalje er at T4 allerede var i produktion og salg, mens der stadig rullede T3 ud. Men model mæssigt var det jo afløseren.

Jeg har rent faktisk aldrig hørt den omtalt som murstenen før T3nettet blev opfundet, den har efter min bedste viden altid heddet Rugbrødet.

Bare lige fordi, du selv havde skrevet faktaboks. 8)

KH Kurt.

PS. (Derudover giver jeg ikke en Rats Ass, for jeres surferi. I alle de år jeg har fulgt T3Nettet, har ikke en, og ikke en eneste gang inviteret til Surf event/træf. Konklusion, det må være udpræget egotripperi)
Kurt - 25115788

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #4 Dato: 08. April 2011 kl: 12:22:41 »
Citat fra: "KHSalvesen"

Den er ikke Type T3, men derimod en Type 2 T3 (Type 2 er busser/kasse vogne)(T3 er 3'die generation af Type 2)

Du skriver.: I to modeller? men mener.: I to generationer (nemlig T1 og T2)

En detalje er at T4 allerede var i produktion og salg, mens der stadig rullede T3 ud. Men model mæssigt var det jo afløseren.

Jeg har rent faktisk aldrig hørt den omtalt som murstenen før T3nettet blev opfundet, den har efter min bedste viden altid heddet Rugbrødet.

Bare lige fordi, du selv havde skrevet faktaboks. 8)

KH Kurt.

PS. (Derudover giver jeg ikke en Rats Ass, for jeres surferi. I alle de år jeg har fulgt T3Nettet, har ikke en, og ikke en eneste gang inviteret til Surf event/træf. Konklusion, det må være udpræget egotripperi)



Tak for input Kurt. Det var lige hvad jeg skulle bruge.
- og altid rart med en lille peptalk.

Jeg tager et bræt med til fyn, så kan du plaske rundt i Søen hvis du stadig er hooked.

mvh elmo
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #5 Dato: 08. April 2011 kl: 13:35:28 »
5. juni er der hele DKs surfdag. Skal nok give mere information. ellers er det surfogski.dk som arrangere det.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #6 Dato: 08. April 2011 kl: 13:35:47 »
Citat fra: "elmo"
Er i gang med det nye Surfnews magasin, og er ved at sætte en artikel op om T3'eren. (surfernes foretrukne)

Jeg bla. har fået disse data... Er dette korrekt?

Faktaboks
VW Type T3 er 3. generation af VW Transporteren. Den kaldes T3 fordi det klassiske gamle runde rugbrød blev lavet i to modeller inden den nye og mere kantede T3’er tog over i 1979. Hurtigt fik T3’eren tilnavnet ”murstenen” på grund af det markante ydre. Produktionen af T3’eren blev indstillet 1992, hvor den blev afløst af T4’eren. T3’eren var den side generation med motoren liggende bagi.

Jeg har naturligvis en stak magasiner med til træffet på Fyn, så I kan læse artiklen. Og billedet til artiklen er helt i top!  :wink:


Er du ikke veninde med wiki ?

Den hedder vel T25 eller er der egentlig t2½ der menes, altså en ½ mere end T2, inden T4 ankommer? Eller er det bare hjernespind  8)

Offline kajl

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 135
    • Vis profil
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #7 Dato: 08. April 2011 kl: 19:46:01 »
Sikke I kan med alle de der T´er... ---- Hvis man har glæden ved at køre T3 har man da ikke tid til at surfe. Enten kører man, eller også reparerer man -  og ind imellem arbejder man for at få råd til det ene eller det andet - hvornår skulle man så surfe???? :mrgreen:
Med venlig hilsen

Kaj Lauritzen

...Nu helt uden T3, for første gang siden 2009. Suk.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #8 Dato: 08. April 2011 kl: 19:55:03 »
Citat fra: "kajl"
Sikke I kan med alle de der T´er... ---- Hvis man har glæden ved at køre T3 har man da ikke tid til at surfe. Enten kører man, eller også reparerer man -  og ind imellem arbejder man for at få råd til det ene eller det andet - hvornår skulle man så surfe???? :mrgreen:


Ja og så har vi kun to sæt tøj = arbejdstøj og sengetøj... :-(
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

doka

  • Gæst
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #9 Dato: 08. April 2011 kl: 19:55:31 »
Citat fra: "elmo"
Citat fra: "KHSalvesen"


PS. (Derudover giver jeg ikke en Rats Ass, for jeres surferi. I alle de år jeg har fulgt T3Nettet, har ikke en, og ikke en eneste gang inviteret til Surf event/træf. Konklusion, det må være udpræget egotripperi)



Tak for input Kurt. Det var lige hvad jeg skulle bruge.
- og altid rart med en lille peptalk.

Jeg tager et bræt med til fyn, så kan du plaske rundt i Søen hvis du stadig er hooked.

mvh elmo


Ja nogle gange skal man passe på hvad man brokker sig over - Kurt, jeg ser utrolig meget frem til at se dig surfe på fiskesøen.Er dog ikke i tvivl om at du efter 10 pandekager og lige så mange pils er ganske udemærket til det   :roll:

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #10 Dato: 08. April 2011 kl: 20:25:53 »
Citat fra: "doka"


Ja nogle gange skal man passe på hvad man brokker sig over - Kurt, jeg ser utrolig meget frem til at se dig surfe på fiskesøen.Er dog ikke i tvivl om at du efter 10 pandekager og lige så mange pils er ganske udemærket til det   :roll:


Ja, det må være underholdningen i år, med mindre Verner gentager succesen fra sidste år  :wink:
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Bo

  • Gæst
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #11 Dato: 09. April 2011 kl: 08:26:16 »
Citat fra: "elmo"
Citat fra: "doka"


Ja nogle gange skal man passe på hvad man brokker sig over - Kurt, jeg ser utrolig meget frem til at se dig surfe på fiskesøen.Er dog ikke i tvivl om at du efter 10 pandekager og lige så mange pils er ganske udemærket til det   :roll:


Ja, det må være underholdningen i år, med mindre Verner gentager succesen fra sidste år  :wink:


Ondt..ondt..ondt :twisted: Men skide skægt  :lol:  :lol:  :lol:  Tror dog ikke Verner nænner at komme i sådan et fransk skrog igen.  :wink:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #12 Dato: 09. April 2011 kl: 09:56:33 »
Han skal jo lige finde et først...Den han var afsted i sidste år er jo død...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #13 Dato: 09. April 2011 kl: 10:21:50 »
Citat fra: "doka"
Citat fra: "elmo"
Citat fra: "KHSalvesen"


PS. (Derudover giver jeg ikke en Rats Ass, for jeres surferi. I alle de år jeg har fulgt T3Nettet, har ikke en, og ikke en eneste gang inviteret til Surf event/træf. Konklusion, det må være udpræget egotripperi)



Tak for input Kurt. Det var lige hvad jeg skulle bruge.
- og altid rart med en lille peptalk.

Jeg tager et bræt med til fyn, så kan du plaske rundt i Søen hvis du stadig er hooked.

mvh elmo


Ja nogle gange skal man passe på hvad man brokker sig over - Kurt, jeg ser utrolig meget frem til at se dig surfe på fiskesøen.Er dog ikke i tvivl om at du efter 10 pandekager og lige så mange pils er ganske udemærket til det   :roll:


Tror næppe jeg skal i fiskesøen kl 10 om formiddagen, og jeg skal også først have snakket med fiskefatter og elmo om fordelingen af entre indtægter. :twisted:
Kurt - 25115788

Offline Færingen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 168
    • Vis profil
Hjælp til artikel om T3 - korrekte data?
« Svar #14 Dato: 09. April 2011 kl: 10:34:16 »
:lol:  :lol:  :lol:
Venligst. Heðin og Thyra Skarðhamar

1,6 JX Westfalia Jubilæum Joker. 1985