T3nettet og T3Klub Danmark forum

Off topic => Generelt => Emne startet af: Jarl efter 19. August 2012 kl: 21:25:13

Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Jarl efter 19. August 2012 kl: 21:25:13
Man skal huske at lege, mens man kan - en dag er det for sent, midtvejskrisen presser sig på, og i næste måned kommer overarbejdspengene. Jeg har en fantasi om at have en Golf 1 cabriolet til de sommerdage, hvor det er sjovt at køre en tur med kalechen nede. En 1'er fra 82-85-stykker koster ikke alverden, og mange bedyrer, at deres er rustfri, fordi de kun har kørt sommerkørsel. Jeg er klar.

Er det en møgspand sådan en, eller hvad skal man mene? Er der særlige faldgruber, man skal undersøge, før man køber? Jeg hører gerne alle erfaringer.
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Tica efter 19. August 2012 kl: 21:34:06
Det er en fed retro øse men 99% af dem der påstår at lige deres G1 cabrio er rustfri har sikkert også drømmen om at duske div. Hollywood stjerner ;-)

De lider generelt af de same problemer som alle andre G1'ter + utæte kalecher som genem tiden har skabt grobund for div. svampe i sæder ect. så brug næsen med omtanke den kan give mange svar.
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: claus efter 19. August 2012 kl: 21:40:47
Mine erfaringer inden for Golf'er fra de årgange er som følger;
Pas på rust, som med alt andet fra dengang. På Golferne især de bærende elementer ved og omkring bagaksel. Bunden er også set i kritisk stand.

Når vi taler om cabriolet, så vær opmærksom på indtrækket. Om det er muggent, råddent pga. en utæt kalenche. Og kalenchen skal naturligvis også være i orden, med mindre du selv ombetrække den....

Og så det helt store punkt. Er bilen skæv i karossen???? Forsøg ved prøvetur om du kan køre bag ved bilen og se om den opfører sig normalt eller om det ser ud som om karossen, enten kører mod venstre eller højre i forhold til den faktiske kørselsretning. Har selv set en sådan Golf cab.

Derudover er der de "normale" ting at holde øje med ved Golfer. Hvor meget og hvor mange har bygget til/om på den gennem tiden.
Motorerne plejer ikke at volde store problemer, men du Jarl er vist selv mand for at tjekke en VW 4cyl motor :-)

Og som med al anden bilhandel. Sund fornuft og mod til at sige nej tak og vente til en bedre og mere passende dukker op. Evt. i Tyskland, eller Sverige, hvor der sjovt nok er en hel del af disse Golfer på brugt markedet.

Selv om jeg er langt fra overgangsalderen, så tjekker jeg med jævnlige mellemrum disse biler. Har p.t. øje på en i nær-området, der ser ud til ikke at have kørt i et godt stk tid.


Håber du kan bruge det til lidt at gå ud fra.


bh.
-claus
Min første bil var en Golf II Gti (fars bil naturligvis)
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Hinze efter 19. August 2012 kl: 22:02:57
jeg har også haft et par golf 1'ere. Den passer jo formdetaljer med en T3, så jeg forstår godt interessen. De er rigtig rustne, plumrådne; men i 81 og frem gik det bedre; så får du også en nyt designet instrumentbord, de brede lækre baglygter og måske en DX'er (1.8 med K-jet). Den trækker fra bunden, og går rigtig godt. Hvilken årgang kikker du på?
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Jarl efter 19. August 2012 kl: 22:55:13
Jeg skal se en 84'er 1,8 l 112 hk på tirsdag - angiveligt en meget sund bil, men nu må vi se. Vi har selv haft 2 G1'ere i gamle dage, og dem er jeg helt tryg ved - min interesse er mest rettet mod specifikke forhold omkring cabriolet.
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: jakob_mj efter 19. August 2012 kl: 23:10:38
Jeg har også haft G1 dog med tag på, en 83'er med JB 1,5 motor og 3-trins automatkasse, en løsning som vist også bruges på en del af de tidlige cabber..
En sjov lille bil med pænt kraftoverskud, dog bliver den anstrengende at høre på ved motorvejsfart i længden da den kørte i for høje omdrejninger til min smag ved 110-120 når der kun var 3 trin i gearkassen, det kunne al den lydisolering jeg smed i motorrummet og under tæpperne ikke hjælpe på.

Ruststederne på G1 er iflg. min erfaring paneler under dørene, kofangerne, skærmkanter, A stolper, underkant af ruderne, underkant af bagsmækken, ja stort set hele bilen ;-)

Jeg har nye pladedele (forskærm, bagpanel, indre+ydre bund til bagklap) samt pakninger til en pierburg 1b karburator og et JB topstykke på lager og billigt til salg hvis det sku' bli' aktuelt.. ;-)

Jeg ville gerne have en G1 igen, det er sgu sjove små biler..!
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Mort_K efter 19. August 2012 kl: 23:18:54
Det bedste tidspunkt at købe en cabriolet, er vist i vinterhalvåret, grundet at en bil der er bedst egnet om sommeren, ikke er så meget værd om vinteren, men det er meget værd om sommeren (lidt som at en gammel Nissan Patrol er mest værd når der er varsel om snestorm ;)  ) min svoger fik en 1991 Golf 1 Cabriolet uden afgift i bytte for hans Nissan Patrol, (Golf 1 Cabriolet blev bygget helt frem til 1993, og så tog Golf 3 Cabriolet  over efter den) min svorgers var 1,8'eren med 98 HK, men den lagde nu rimelig godt fra land alligevel ;) , og den lød oss godt :D men da han søgte afgift, var synsmanden og ham ikke helt enige om hvor meget den egentlig var værd, så den blev solgt videre.
Hmm, mon man kan putte den Turbo diesel i en Cabriolet? ;)
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: fætter efter 20. August 2012 kl: 07:55:45
Kender ikke cab da jeg "kun" har / har haft med tag på, men køb en GLI/GTI så slipper du for karburator/start problemer og så er der lige det ex overskud af kræfter der gør den rigtigt sjov og køre lige så langt på litteren som karburator modeller. (min G1 gti køre mellem 11 og 14)
Dejlig bil, Skal bare passes med tectyl :-)
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: buddha_uffe efter 20. August 2012 kl: 08:24:58
Min egen erfaring med golf 1- gå uden om Pierburg karb. :-) K-Jetronic går og lyder bedre.. 8-) Og så er der selvfølgelig kalechen. Som kan være med eller uden defekt bagrude.
Selvom cab´en er lidt tungere end normal golf 1, så er den utrolig underholdende med 112hk gti maskine og 5 trins kasse.
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: gustavsen efter 20. August 2012 kl: 18:20:10
Helt enig med Uffe, har haft en GTI med K jet tronic... Det lyder, rykker og køre godt, men pas på da mk1 har problemer med tankpåfyldningsrøret ruster indvendig, og da indsp.systemet køre med meget højt tryk dør pumpe og dysser hvis der kommer rustflager i gennem systemet.. K jet tronic vill jeg fravælge skulle jeg have en igen, det er temmeligt dyrt og så kan jeg bedre lide sugelyden fra en stor karb.. Men smag og behag... Ellers gummidele som tætner kaleche mod døre, nogle af disse gummilister er lidt vanskelige og finde, men ellers er de rigtig bilige og lette og finde stumper til, og køre rigtig godt, har køre i 10 graders varme uden toppen med varmen på fuld hug, det lader sig fint gøre, og så kan familien komme med da den har helt normale bagsæder...

Jeg kan da iøvrigt tilbyde denne skulle du blive den lykkelige ejer af en mk1.:-)
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Jarl efter 20. August 2012 kl: 22:31:20
Og hvad synes panelet om denne:

http://www.dba.dk/vw-golf-i-18-gli-cabriolet/id-85034146/
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Hinze efter 20. August 2012 kl: 22:38:00
den ser da nydelig ud, og så er det jo lige om hjørnet  :wink:
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: fætter efter 21. August 2012 kl: 07:21:24
ser da fin ud
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: BlackChart efter 21. August 2012 kl: 07:47:55
Hvid har den fordel, på billeder, at rust er svær at skjule.
Umiddelbart synes jeg den ser fin ud, men sørg for at tjekke bunden og (hvis du kan komme til det) skærmene under plast-delene.
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Jens Flensborg efter 21. August 2012 kl: 09:05:05
Nydansk på Wiki ...

Kaufberatung Golf 1 Cabriolet:
http://www.golfcabrio.de/index.php?id=24

Wiki:
http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Golf_Cabriolet

Forum:
http://www.golfcabrio.de/

Velkommen i klubben, jeg smutter gerne forbi med cabbiboblen ;) når der skal spises en is ved boden :)
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Aran efter 21. August 2012 kl: 09:55:39
Det lyder jo alt sammen som en super velholdt bil. Nysynet , - det bør vel give løfter om, at det bærende i bagdelen ikke er totalt væk ?!  Kig godt på den omtalte originallak. Er den pletmalet på f.eks. skærmkanter har man måske lige skulle dække "noget" ?! Og hvis ikke, er det jo kun et plus mere.
Man KAN jo heldigvis stadig støde på sande perler, selvom de ikke er nyeste årgang.
Det tekniske kan du vist bedre end de fleste selv gennemgå, så hvis "kludetaget" ellers er ok og interiøret fri for mug og skimmel, er det da en fed bil.
Og lur mig om ikke der stadig findes masser af billige stumper i oprindelseslandet ? Og ellers er der da også til stadighed bjerge af Golf på DBA m.fl.
Så pøj pøj med dit projekt....
( Når en gang lotto gudinden vil står der en hvid Mercedes 450 SLC på min hitliste )
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: BlackChart efter 21. August 2012 kl: 09:59:56
Citat fra: "Aran"
Nysynet , - det bør vel give løfter om, at det bærende i bagdelen ikke er totalt væk ?!


Tag endeligt IKKE dette for givet!
Har lige været indvolveret i noget bilværk der var nysynet i Februar 2012, men da jeg kom til at "grave" lidt i den sad baghjulene næsten ikke fast i noget og støddæmpere var rådnet væk :(
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Jens Flensborg efter 21. August 2012 kl: 10:09:47
Min anden bil var en Golf1`er fra 1976 ... den tabte bagerste aksler på krydset midt i Flensborg by i 1982 ... ophænget var rustet væk ... dog var de første Golf1 modeller også prodeceret med russiske plader, den russiske plade have et forkert forhold omkring kulstofferne ... bare nævnt ud fra anekdoterne ...

De senere modeller holdt længere end 6 år ...
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: jakob_mj efter 21. August 2012 kl: 12:12:32
Den ser da pæn nok ud på billederne, i min erfaring er plasticskærmforøgere normalt altid synonym med rustne skærmkanter, men hvis bilen står tæt på er det jo bare at tage hen og se selv..
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Jens Flensborg efter 21. August 2012 kl: 12:27:49
Lige lidt humor ...

Google - nydansk - oversættelse af Kaufberatung Golf 1 Cabriolet:
http://www.golfcabrio.de/index.php?id=24

CarltonLeisure - Golf 1 Cabriolet
Indledning

Før du køber, bør du overveje nogle grundlæggende ting. Hvad er dette, kan du læse følgende artikel. Dette opkøb råd blev skrevet til Golf 1 Cabriolet. Følgelig kontrolpunkterne er specifikt, hvad du skal udføre omhyggeligt. Siden slutningen af ​​produktionen af ​​Golf 1 Cabriolet i de tidlige 90 er (1993), er det bestemt ikke en god som ny bil.

Gennem årene har det konvertible blevet revideret flere gange. Således fra 1979 til 1981 paa grundlag af den Scirocco I / Golf I bygget. Dette er karakteriseret ved den relativt lille tank (40 liter), den gamle instrumentbræt med "bryster speedometer" og den gamle Central Electric (PA). Fra produktionsåret 1980/81, indtil udgangen af ​​produktionen på Golf 1 Cabriolet baseret på undervognen af ​​Scirocco II, det var ligesom et udvidet brændstoftank (55 liter), en ny cockpit, den nye ZE og en sænket hætte, når de åbnes lavere.

I 1989 tilføjede en ansigtsløftning, reitere kofangere blev monteret og matchende fender afbrændere med accreting karmene.

Bevarelse af Karmann kan stort set beskrives som meget god. Holhraumversiegelung var her fra starten standard. Alligevel er der nogle steder typiske svagheder.
General

Før du køber en Golf 1 Cabrio General visuel inspektion skal være. En fælles brugt bil check er også anvendes (bremser, dæk, inspektion af uheld skader osv.) Hvordan skal åbne døren masse sammenlignes. Hvis disse ikke passer sammen, er det indlysende, at køretøjet havde været i en ulykke. Det samme gælder for masse hul på bagklappen og motorhjelm (venstre / højre). Oversprøjtning på sæler og overgangen til undervognen beskyttelse indikerer også en ulykke ned lige som forskelle i farve mellem kropsdele.
Motorhjelm

Den bløde top er uden tvivl en typisk svaghed af et konvertibelt. Over tid tårer / pauser materialet (alt efter hvilket år / model eller PVC stof tag) ved bøjninger af hætten. Til dette bør vi åbne tag og lukke flere gange og samtidig holde øje med The Kinks. Her river tag dække en allerede, reparation er normalt ikke mulig. Her vil hele topdækslet ændres. Baldakiner er nye det allerede fra € 300, - ekskl installation. Hvem er begavet håndværker få dette peger alene.

Instruktioner er forudsat her i wikien. Installeret af en sadelmager kan køre op prisen for ændringen i højden betydeligt. € 600, - er her der skal indstilles som den laveste grænse snarere oftere. Ofte den underliggende kokosmåtte udskiftes og / eller repareres er. Det samme gælder for det mellemliggende tryk klud og forskellige surringer.

Så kan buzz omkring € 1000, - tilføje op hurtigt. Et andet punkt er den bageste spænding kabel, som solidt fastspændt på taget "Butt" af cabriolet. Det kører bag bageste siderude ud af kroppen og fører over bagklappen vinduet rundt på den anden side, hvor den kører ind i det igen i kroppen. Har tøjret tilbage allerede ud af perlen eller fastgørelsespunkterne for top-dækslet er beskadiget, ubehagelig, men let arbejde kommer op.

Desuden er en afbildning af den bageste vinduesrammen kastet. Fordi her vandet samler sig under forseglingen af ​​bagruden, rammen ruste hyppigt i følge. Vandtilslutning er konsekvensen. Pletter på loftsbeklædningen for området med baghjulet og en fugtig boot tæppe viser en allerede rustent forruden frame.

Han er endnu til at få selv som en ny del er, at Volkswagen men på omkring € 280, -. Samlingen er også mere end vanskelig, fordi toppen er hæftet på dette punkt på forruden rammen.

Et andet punkt er den øverste løftestang i forruden rammen. Disse bør afprøves som beskrevet i wikien og tage et nærmere kig.

Med en halv tag åbner du kan se mellem top hud og hovednavn. Her bør man kokos mat og monteret ark og kører der spænding kabler / kontrol stropper. En mærkelig stående ud bagrude ramme angiver meget pålidelig måde at en iturevet tøjr.

I konvertible med elektrohydraulisk blød top, cylinderen og pumpe på bagsiden skal kontrolleres for tæthed. Den hydrauliske pumpe er placeret i bagagerummet bag en venstre Abedeckung indehaves af fire clips.

En tur i en passende vaskehal med "cabriolet"-programmet gør ikke ondt at afdække lækager. Det dråbevist også gerne forbindelserne tætningerne over forsiden vinduesruden og på den A-og B-søjle.
Elektrisk

Mere glæde at meddele, The Golf 1 Cabrio har ingen alvorlige problemer med electrics.
Kun en alder af Cabriolet og antallet af tidligere ejere kan gøre for at oprette en. Ofte radioen selen er skåret og syet sammen. Men hvad kan repareres med lidt elektrisk viden.

Køretøjer med en multi-funktion display (MFD) i speedometeret lidelser bo sammen med de svage startbatterier i et fænomen, der kaldes "hængende". Her hænger Udenrigsministeriet om håbløst, hvilket gør dem ikke længere er brugbare. Trækket af den tilsvarende sikring (nr. 3) i et par minutter, men det løser hurtigt. Her bør tages som i ethvert køretøj på en intakt batteri og generator. Den nærmeste Bosch service er en her for at hjælpe dig.

På grund af sin konstruktion, er det muligt, at lyskontakten i cabriolet (og ikke kun dem) vil blive slidt hurtigere end gennemsnittet. Begrundelse her er den høje skifte ydeevne, der kræves af kontakten.

Nyere biler væk fra deres lygter med relæer, der er skiftet fra lyskontakten. Den Convertible Denne helt overtager lyskontakten. En konvertering af de konvertible er let. En konvertering guide kan findes i dette store Internet (snart i vores wiki). Med materiale omkostningerne med € 20, - dette er en meget nyttig opgradering. Især som lysstyrke af lygten stige markant.

På nyere modeller med Transitorzündanlage stedet for pause tænding Hall afsender når distributøren kunne lide alle fire. Udsættere og ujævn drift mærke en brat ende til Hall afsenderen. Som en reservedel fra Bosch stadig få sporadiske han er omkring € 60, - en komplet distributør, så nogle gange endda € 140, - pris.
Motor

Den Golf 1 Cabriolet kom med en række motorer.
Fra og med 1,3 liters motor, der er næsten ikke længere eksisterer, til 112-hk motor, der er kendt fra Golf 1 GTi. Mens de mindre og svagere højtydende motorer er fyldt med en karburator. Når dette er mindre end nem udpegning Pierburg 2E2 karburator, der indebærer en række problemer. Dårlig tomgang egenskaber, og et højt forbrug er dens egenskaber, som de har modtaget lidt sympati point.

Injektionen modeller har mellemtiden en K-Jetronic, KE-Jetronic eller Digifant monteret (alle Bosch) injektion. Sidstnævnte skyldes primært motorer den sidste model år (1989 1993), der findes så godt, hvilket bringer det KE-Jetronic fra en G-Cat arrangement med arbejdet med det. Motorerne i den 827er serien kan (1,5 til 1,8 liter slagvolumen) er over hele linjen betegnes som stabil og pålidelig enhed. Særlige svagheder skiller sig ud her er ikke klar. Kun de mest på grund af deres rel. debut af høj kilometertal olieforbrug kan være afbrudt. Det er normalt dreje ud ventilspindlen sæler som en svaghed.

Digifant indsprøjtningsmotorer (motorkode: 2H) sommetider lider under en svingende tomgang. Dette er normalt kun temperaturføleren defekt til controlleren og den inaktive mekanisk indstillet for lavt. Temperaturføleren er en typisk sliddele såsom en lærebog og henvise til Volkswagen for omkring 15 euro. Den Accessory holder her også drage fordel af økonomiske alternativer.

I sjældne tilfælde er ledig reguleringsventil lavet ud som skyldig. Dette kan være relativt enkel, men rene og dermed justere reparationsomkostningerne andre end benzen tendens til nul.

I betragtning af den lille opgradering til emissionsstandard E2/D3 ved koldstart ventilsystem skal helst vælges en cabriolet med denne motor. Til € 121, - skatter er allerede et argument i sig selv.

Køling / opvarmning

Den konvertible har et kølekredsløb gennemløbes af en vand / korrosionsbeskyttelse / termovæske. Typisk svage punkt her er vandet forbinder, til venstre på motoren og den forreste del af topstykket mellem den 3. og 4 Cylinder. Her kunne lide forlader kølevand, da de er plastdele, de kan lide at bryde. Tilbehør leverandører, der er hurtigt tilegne udveksle del til lav selv. Hvad har da været år.

Vandpumpen har ikke nogen problemer, og kan udskiftes som en sikkerhedsforanstaltning hver anden interval med tandremmen. Kogende motorer indikerer en defekt termostat, som ændres forholdsvis hurtigt. Problemer kan forårsage den termiske afbryder. Det A -. Nægte eller to positionsafbryder ligesom arbejdet og forlade kølerventilatoren er stoppet. Den nye del bytte for en rabat er også for de mest akavede håndværkere ikke noget problem
Udstødningssystem

Udstødningssystemet kan bredt beskrives, samt rust på alle andre køretøjer også. Det er hverken særlig hurtig eller særlig langsomt fra udstyr. Har generelle problemer her kun 2H motor med 98HP, ligesom tårer i udstødningsmanifolden. En "ringer" eller "rasle" under kørslen angivet meget sandsynligt angive en revnet udstødningsmanifold. Udvekslingen er på ingen måde kan betegnes som blot som "unnettigkeiten" han bringer. Det river gerne have en stud på topstykket af ved hans udsendelse (hvis den ikke allerede er brudt).

En reparation af selvsamme kan sikkert betegnes som irriterende. Som regel skal det ved handyman af cylinderhovedet, der skal fjernes for at gøre det modsatte med Linksausdreher at komme ud. I modsat fald må være træt. Her kan du enten bruge en "hybrid studs" eller Helicoil at genoprette tråden. Med udgifter til nye strækbolte og pakninger hurtigt passerer hobbyplan, der nyder sin egen cabriolet. Under reparationen på et værksted, så meget mere.

Generelt bør du tjekke udstødningssystemet for utætheder.
Disse kan lade motoren køre i tomgang, mens skosålen for at holde udstødningen (Hot or Not). Motoren skal dø ud af sig selv efter et par sekunder. Skal være på omkring 3000 omdr / min raslende lyd høres under kørslen, her er et kig på varmeskjoldet er at smide på katalysatoren. Det opløser lide og forårsager ubehagelige lydbølger, det samme gælder for den bølgeblik på nedløbsrøret. Leder Unters afkølede cabriolet bør ikke tøve og wobble på katalysatoren. Selbiger opløses med glæde i hans keramiske komponenter og tilstoppet som udstødningssystemet.
Suspension

Den Golf 1 Cabrio har en uafhængig affjedring for og bag, en torsion stråle aksel. Hvad den "jordbær kurv" som synonym for 1-serie Cabriolet er den "op ad bakke" effekt for sin suspension. Silhuetten af ​​cabrioleter ofte tilslører en opretstående stilk og en dybtliggende bagtil. Skyld her er den relativt tunge oven på bagakslen. Brudte bageste fjedre er en almindelig onde, ligesom rustne eller ikke-eksisterende fjederpladen. Men her også holder eftermarkedet mange muligheder. Subtle sænke format 60/40, men mislykkes på grund af vægten tilbage ofte. Wedge suspension, men ikke så afbalanceret som, ensartet sænkning
Steering

Er særligt at lede det her for at sige. Kun køretøjer med servostyring skal kontrolleres nøje. Her gerne mister sin styreanlæg hydraulikvæske. En reparation, men er nu rel. positiv udføre. Typiske kontrolpunkter bør være styrende stangender. Dette slog ud villigt og er tilgængelige fra Volkswagen eller eftermarkedet. Et blik på den forreste Dreickslenker bør også nævnes her. Disse rust i gennemsnit meget.
Bremser

Bremsesystemet er Golf 1 Cabriolet næsten altid identiske. Originale hjul på alle modeller var front - og bag tromlebremser installeret. Bageste skivebremser, var der ikke engang original gebyr. Risiko for modellerne kan ses med bagbremseskiver, som derefter blev eftermonteret. Idet basen gruppe er den samme som Scirocco, også alle stykkerne passer. Problemer, den konvertible med ujævn bremseevne, specielt på bagakslen. Desuden dryp Wheel på bagakslen er typiske Volkswagen også repræsenteret her.
Kobling og Transmission

De konvertible blev leveret fra fabrikken med 4 eller 5 gear eller en 3-trins automatgearkasse. Den manuelle regne udelukkende på de mere robuste deres art og holder sig nogenlunde køre en cabriolet og omsorg for livet. Koblingen som sådan ikke bære alt for hurtigt, efter ca 120,000 km stande på omkring en kobling udskiftning. Dette kan anvendes afhængigt af kørestil, men ejeren hurtigt omkring ti tusinde miles tidligere, eller endog senere.

Du bør grundigt undersøge koblingen af ​​redskaber i transmissioner. Løb dette ikke glat og wiggles omkring gearstangen, er skiftet kobling slidt. Volkswagen holder her klar slid / reparationssæt for lidt penge.

Den 3-trins automatgear har den dårligere ry på grund af de to transmissioner. Det er beskrevet som dovne og skiftede ofte Jerky. Guilt titel dertil normalt ikke byttes / genfyldes ATF. Den automatiske transmission har. En fast interval for udskiftning af ATF olie

Dette observeres, den automatiske transmission skifter meget glat, men stadig forholdsvis langsom.

På biler med manuel transmission, sker det ofte, at muffen for at holde koblingskablet brækker pedalen blok. Reparationen er lige så simpelt som irriterende.

Da hele pedal Montagen skal fjernes for at svejse hylsteret tilbage, her er timerne går ind i landet. Det kan ikke repareres, "æder" koblingskablet med uhæmmet appetit gennem skillevæggen. Derfor skal koblingskablet kontrolleres regelmæssigt. Snapping kobling kabler er blandt de mere almindelige høfligheder, så alle gode Cabriolet chauffør har altid spare i bagagerummet. Udskiftningen af ​​kablet går i overensstemmelse med praktiseres fingre på få minutter uden brug af værktøj udstyr.
Krop

Liget af den konvertible kan beskrives som meget stiv. Typiske problemområder gør forrude ramme repræsenterer travle med glade gange ud på risten. Blev ændret én gang forruden, her er dobbelt pleje.

Ofte sælerne er skåret med en hobbykniv, finde ud af om disken. Den skæres i malingen og ofte ødelagt som følge af den korrosionsbeskyttelse af overtrækket bør opfylde normal. Rust omkring posen er konsekvenserne. Kontaktoverfladen af ​​hætten på vinduesrammen ligeledes underkastes en inspektion. Især i området de øverste hjørner og låse den blomstrer engang ønsket. Alt er i balance, som er halvt fuldendt. De konvertible har også problemer på de hjulkasser, her, et kig under fender opblussen. Et andet problem er brændstoftanken påfyldningsrøret og konvertible.

Kørsel i den bageste højre hjul godt lige ned til tanken, røret ruster på næsten komplet længde. Den resulterende forskellige eksisterende huller kan plaske og andet affald ud af tanken. Her er det vigtigt at kontrollerede lækager. Hvæser tanken, når du åbner tankdækslet, tank, røret er intakt, men resultatet er et andet problem.

Den hvæse indikerer en hængende Schwerkraftvetil. Ved Manglende ventilation opstår i denne operation, kan et negativt tryk på beholderen slide i sine led. Hvis tanken fra bunden fugtigt eller er allerede en Benzinfütze under Convertible, må det nødvendigvis være kilden af ​​de konstaterede fejl.

Også styres med en åben hætte op vandtanken og dens drænhuller. Ved at indtaste blade tilstoppe dem. I kraftig regn, så foden er hurtigt under vand. Er gulvtæppet i kabinen våd, er det et tegn.
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Jarl efter 21. August 2012 kl: 12:56:34
Hyggelig læsning:

http://www.volkswagen-classic.de/magazin/special/entwickler-golf-cabriolet
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: Aran efter 22. August 2012 kl: 01:25:43
Det er rigtigt, at nogle af de allerførste Golf 1 blev udskiftet på garantien. De rustede så selv min garvede mester var forbløffet, - men igen: Ingen af dem ville næppe køre i dag.
Hvis bilen har passeret syn og er godkendt, kan den pågældende prøveassistent få rø... på komedie hvis det viser sig, at den er godkendt med livs og trafikfarlige gennemtæringer.
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: opelhaj efter 22. August 2012 kl: 06:09:20
gevind undervogn og 8x13 ats stern med 175/50-13 så blir den største krise du møder i dit liv fremover et højt fartbump eller en skarp opkørsel. Jeg sir go for det... tårnstiver og klarglaslygter hele vejen rundt så spiller det og så skal den bare slæbe hen af jorden :0)
Titel: Golf 1 Cabriolet - erfaringer søges.
Indlæg af: buddha_uffe efter 22. August 2012 kl: 10:35:12
Citat fra: "opelhaj"
gevind undervogn og 8x13 ats stern med 175/50-13 så blir den største krise du møder i dit liv fremover et højt fartbump eller en skarp opkørsel. Jeg sir go for det... tårnstiver og klarglaslygter hele vejen rundt så spiller det og så skal den bare slæbe hen af jorden :0)


Kan se vi har nøjagtig samme tilgang til sådan en 1´er... !

Dog var mine tyskerfælge 14" og bundkaret med noget mindre frihøjde end en engans-lighter..  :lol: