Jeg har ærlig talt ikke målt på turen, men som du vist selv skrev engang, når man har ABS i, så kører man over bjergene - man kravler ikke. Det var tydeligt at mærke, for sidste år kørte vi en sammenlignelig tur til Zillertal i Østrig, så meget af turen var den samme. Med 1Y kører man over bakkerne inde i slæbesporet sammen med lastbilerne. Med ABS kører man i anden vognbane med klampen i bund til fjerde og følger trafikken. Hvis jeg kommer til at skifte motor igen i den bil, så bliver det til 2,0 R4. - Det må virkeligt være en drøm. Og så en anbefaling til alle med en halvforkølet gammel køler: skift den til en spritny. Hvor er det beroligende for nerverne og gavnligt for stemningen i bilen, når man kan se, at termometernålen står rock steady på dioden selv op over Brenner i 30 graders varme, hvor der køres vollgazzzz i et langt sejt træk.
Faktisk spirer der ny inspiration hos mig i disse dage: Gad vide, om man skulle finde en rustfri tysker, lægge en 2,0 R4 i sammen med en højtgearet 4 trinskasse, sætte fast højt tag på, rulle den kridhvisd mod varmen og så have den skønneste feriebil? Caraten har været fantastisk, mens vi har haft 4 små børn, men nu hvor vi har en tre-bilsstrategi, så kunne man måske specialisere T3-interessen lidt i retning af autocamper...