Forfatter Emne: Lukke EGR-ventil på moderne diesel  (Læst 2186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Lukke EGR-ventil på moderne diesel
« Dato: 20. November 2011 kl: 11:18:14 »
Erfaringer søges:

Jeg har som bekendt en lille Fiesta 1,4 TDCI. Den æder pt. sin egen afføring (EGR-ventil). Det er en traditionel vacuumreguleret ventil, som let kunne lukkes med en lille prop i gummislangen også uden at motorstyringen ville reagere på det..
Jeg er ikke interesseret i at høre foredrag om det juridiske i dette forhold - det er jeg bekendt med, men jeg vil gerne vide, om der er nogen med tilsvarende eller lignende motorer, der har gjort erfaringer med sådan en operation. Hvis det skal være diskret, så evt. på pm.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Lukke EGR-ventil på moderne diesel
« Svar #1 Dato: 20. November 2011 kl: 11:58:10 »
Har ikke erfaring fra ford motorer. Men fra vag 1,9 tdi og 2,5 tdi. Der virker det fortrinligt, og man slipper for en masse følgesygdomme som der kan komme ved at motoren skal tygge alt det stads i sig igen.
Men PD motorerne fra vag brokker sig i motorstyringen hvis man sætter en blændplade i ved ventilen... (ihvertfald i industri-udgaverne)...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Ghost

  • Gæst
Lukke EGR-ventil på moderne diesel
« Svar #2 Dato: 20. November 2011 kl: 16:48:26 »
har haft gjort det på en del volvoer..  og det virker helt fint ;).

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Lukke EGR-ventil på moderne diesel
« Svar #3 Dato: 20. November 2011 kl: 19:30:20 »
alternativt virker en BellAdd servicerens 2d fortrinenligt på sådan en tilslamning, kombineret med en servicerens 1d i tanken.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Lukke EGR-ventil på moderne diesel
« Svar #4 Dato: 20. November 2011 kl: 20:35:04 »
blænd den af jeg kører uden egr på min cdi, udover det så er selve indsugningen lavet om da der sidder en stor blænde som egr luften blir skudt op imod for at bli kølet af inden den sluges igen. Det er væk og der er mærkbar forbedring, tilslamning slipper du ikk for da der stadig vil komme olietåge fra krumbassen i indsugningen, men det vil blive markant mindre og det er jo ikk SOD. Hvis den har partikel filter kan den ikk bare blændes da den kører en bestemt cyklus med åbne lukke halløj på egr hvis det ikk lykkeds så tænder den motorlampen og logger en fejl men den går ikke i nødprogram. men du sir vacumstyret? er den vacumdims ikke styret af elektronik? eller? og mht til Vag så tror jeg der kører en del med delvist bændede egr ventiler da de bøvler sindsygt med sod i indsugning på touran passat etc.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Lukke EGR-ventil på moderne diesel
« Svar #5 Dato: 21. November 2011 kl: 15:54:16 »
Tak for alle tilbagemeldinger.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!