T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Elektrisk => Emne startet af: Hinze efter 23. Februar 2017 kl: 23:02:55

Titel: Tændingslås - komfort
Indlæg af: Hinze efter 23. Februar 2017 kl: 23:02:55
hvordan er det nu med tændingslåsen.

Kan radioen få spænding med nøglen i "uden at sætte tænding til".

Nogle af de dersens moderne biler, slukker jo først radioen når man hiver nøglen ud.

Kan I hjælpe?
Titel: Sv: Tændingslås - komfort
Indlæg af: Tica efter 24. Februar 2017 kl: 10:05:31
Moderned biler er jo udstyret med en ID chip i nøglen og det er den der styrer disse ting og ikke det at nøglen sidder i låsen.

for at du kan få det til at virke på vores trofaste T#'er så skal du finde en måde at få isoleret en låse "pal" fra resten i cylinderen således at du kan bruge nøglen som kontakten. Nok noget af en udfordring.

Hvis det er for ikke at dræne batteriet hvis man glemmer at slukke radioen, så er det nok nemmere at sætte en strømvagt på der sevl lukker ned for forbruget ved en bestemt spænding.
Titel: Sv: Tændingslås - komfort
Indlæg af: buddha_uffe efter 24. Februar 2017 kl: 16:24:16
Denne funktion er da standard på golf 3 og vidst også på golf 2. Kan ikke huske stikkene betegnelsen.
Titel: Sv: Tændingslås - komfort
Indlæg af: vw_madsen efter 24. Februar 2017 kl: 18:07:53
Stik betegnelsen er S og den type bundstykke køre min gamle woodstoked med
Er i Østrig nu men hjemme i Køge har jeg orig nummeret på det bundstykke der skal bruges
Et std bundstykke som de fleste Vw køre med vi skal bare tilføre et stik
I ledigt hul i ledningsnet pisse nemt
Hjælper og viser gerne mvh mads
Titel: Sv: Tændingslås - komfort
Indlæg af: Hinze efter 24. Februar 2017 kl: 18:43:21
jeg vidste jo i var kloge.

Jeg fandt også denne side, som iøvrigt også inspirerede mig til Subaru

http://www.weidefamily.net/vanagon/html/04/09/01.html (http://www.weidefamily.net/vanagon/html/04/09/01.html)
Titel: Sv: Tændingslås - komfort
Indlæg af: verner efter 24. Februar 2017 kl: 22:40:23
Moderned biler er jo udstyret med en ID chip i nøglen og det er den der styrer disse ting og ikke det at nøglen sidder i låsen.

for at du kan få det til at virke på vores trofaste T#'er så skal du finde en måde at få isoleret en låse "pal" fra resten i cylinderen således at du kan bruge nøglen som kontakten. Nok noget af en udfordring.

Hvis det er for ikke at dræne batteriet hvis man glemmer at slukke radioen, så er det nok nemmere at sætte en strømvagt på der sevl lukker ned for forbruget ved en bestemt spænding.

på Golf3 f.eks er det ikke chippen, men de 2 ruller i indgangen af tændingslåsen, der styrer at der kommer støm i stikben "s" i tændingslåsen

hvis det ikke virker efter at man har monteret en kabelsko og ledning i stikket til bundstykket, så er det højest sandsynligt at bundstykket er defekt.

og da der ikke er den store forskel på tændingslåse til T3, Golf2 og Golf3 m.fl. så er det nemt at få til at virke i en T3 også :)


den gode Wilson lavede en fin guide til for nogle år siden, den må kunne søges frem, måske billederne dog er forsvundet..
Titel: Sv: Tændingslås - komfort
Indlæg af: verner efter 24. Februar 2017 kl: 22:44:18
http://t3nettet.dk/index.php?topic=18081.msg34792#msg34792

http://t3nettet.dk/index.php?topic=47185.msg47211#msg47211