hehe, jeg havde en gang en guldfarvet volvo 240 stc med samme symptom. Det var en benziner selvfølgelig, og til forskel fra de symtoper, du beskriver, hørte jeg et klik, når jeg drejede nøglen. Det hjalp at åbne førerdøren og lukke den igen. Smække den lidt.
Det skete bl.a. en gang på færgen i århus med en flok venner i bilen og en utålmodig færgemayn, der stak sit store hoved ind ad mit nedrullede vindue, mens jeg febrilsk åbnede og lukkede døren for at provokere fejlen væk. Jeg KØRTE af færgen.
Da det en dag var blevet for slemt og jeg stod på min arbejdsplads og skulle til at flå lortet fra hinanden, kom der en imigreret hollænder og spurgte til symptomerne. Jeg havde ikke meget tiltro til, at han anede, hvad han snakkede om. Men han åbnede resolut ned til motoren og tog fat i plusledningen (eller var det stelledningen?) på batteriet, konstaterede, at den sad lidt løs, vrikkede lidt og sagde: "prøv nu".
Og så startede den. Og jeg måtte æde min skepsis, har stadig respekt for den mand!
Og moralen: kig efter begge dine batteriforbindelser samt stel fra starter til gearkasse - det er lige til at komme afsted med, og jeg mener ikke det er helt usandsynligt, at du kan løse dit problem på den måde