Forfatter Emne: Sikringer på en DJ  (Læst 2136 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sikringer på en DJ
« Dato: 09. September 2015 kl: 17:46:34 »
Jeg skal have fundet en "ledig" sikring til noget ekstra instrument-lys, er der nogen der kan hjælpe med et diagram eller en sikringsoversigt til en DJ fra 1988?

På forhånd tak :-)

Mvh
Bjarne
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sikringer på en DJ
« Svar #1 Dato: 14. September 2015 kl: 13:39:45 »
...eller er der nogen der har erfaringer med at indbygge ekstra instrumenter med tilhørende instrumentbelysning? Som jeg ser det skal der findes en +ledning som kun giver strøm efter tændingslåsen er drejet, har I nogle ideer til hvilken en ledning det kunne være?

Bør man bygge et skillerelæ ind over?

Til info er det en olietemperatur-måler og olietryksmåler jeg vil have installeret, de kræver hver for sig 2 plus, 2 minus og én signalledning pr. instrument.

Tips modtages med kyshånd  :)
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Sikringer på en DJ
« Svar #2 Dato: 15. September 2015 kl: 07:44:12 »
Forsyningen til lyset i dine nye instrumenter kan du tage fra den eksisterende instrumentbelysning. Den pære der sidder i varmereguleringen er rimelig nem at komme til og sidder så hut jeg visker med et par ledninger med en længde der gør at de er til at klippe og muffe nogle ekstra snøvser på. Skal det være top dollar skal de selvf. loddes og have krymp. Vær opmærksom på om belysningen i de nye instrumenter er LED, for så kan de godt regulere lidt underligt på lysstyrke op/ned.
Mener der sidder et spadestik på bagsiden af sikrings/relæ- pladen, der kører direkte på tændingen og hvis ikke det er optaget i forvejen, kan du bare tage strøm herfra, selvf. med en sikring imellem og gerne 6mm2 ud til sikringen.
I biltema oa. kan man få en lille plint der passer til 5-6 sikringer, så har man også afsikrede udtag til andre projekter.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Sikringer på en DJ
« Svar #3 Dato: 15. September 2015 kl: 07:45:51 »
PS: hvis du bruger strømtyve vil du nedkalde en forbandelse over dig, der gør at du kun kan gå i lyserøde gummistøvler, resten af livet :blink:
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sikringer på en DJ
« Svar #4 Dato: 15. September 2015 kl: 17:30:14 »
Ok tak for tippet, jeg prøver at se om jeg kan finde de rigtige ledninger i spaghetti-bundtet omme bag ved panelerne B)

...og forresten tak for tippet om strømtyve, jeg så en idag der havde brugt dem, hun kom cyklende ud fra en børnehave  B)  B)  (eller er det bare mine fordomme)  :lol:
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....