Forfatter Emne: Tændingslås - komfort  (Læst 3266 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Tændingslås - komfort
« Dato: 23. Februar 2017 kl: 23:02:55 »
hvordan er det nu med tændingslåsen.

Kan radioen få spænding med nøglen i "uden at sætte tænding til".

Nogle af de dersens moderne biler, slukker jo først radioen når man hiver nøglen ud.

Kan I hjælpe?

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 953
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Sv: Tændingslås - komfort
« Svar #1 Dato: 24. Februar 2017 kl: 10:05:31 »
Moderned biler er jo udstyret med en ID chip i nøglen og det er den der styrer disse ting og ikke det at nøglen sidder i låsen.

for at du kan få det til at virke på vores trofaste T#'er så skal du finde en måde at få isoleret en låse "pal" fra resten i cylinderen således at du kan bruge nøglen som kontakten. Nok noget af en udfordring.

Hvis det er for ikke at dræne batteriet hvis man glemmer at slukke radioen, så er det nok nemmere at sætte en strømvagt på der sevl lukker ned for forbruget ved en bestemt spænding.
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: Tændingslås - komfort
« Svar #2 Dato: 24. Februar 2017 kl: 16:24:16 »
Denne funktion er da standard på golf 3 og vidst også på golf 2. Kan ikke huske stikkene betegnelsen.
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Sv: Tændingslås - komfort
« Svar #3 Dato: 24. Februar 2017 kl: 18:07:53 »
Stik betegnelsen er S og den type bundstykke køre min gamle woodstoked med
Er i Østrig nu men hjemme i Køge har jeg orig nummeret på det bundstykke der skal bruges
Et std bundstykke som de fleste Vw køre med vi skal bare tilføre et stik
I ledigt hul i ledningsnet pisse nemt
Hjælper og viser gerne mvh mads
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Tændingslås - komfort
« Svar #4 Dato: 24. Februar 2017 kl: 18:43:21 »
jeg vidste jo i var kloge.

Jeg fandt også denne side, som iøvrigt også inspirerede mig til Subaru

http://www.weidefamily.net/vanagon/html/04/09/01.html

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Sv: Tændingslås - komfort
« Svar #5 Dato: 24. Februar 2017 kl: 22:40:23 »
Moderned biler er jo udstyret med en ID chip i nøglen og det er den der styrer disse ting og ikke det at nøglen sidder i låsen.

for at du kan få det til at virke på vores trofaste T#'er så skal du finde en måde at få isoleret en låse "pal" fra resten i cylinderen således at du kan bruge nøglen som kontakten. Nok noget af en udfordring.

Hvis det er for ikke at dræne batteriet hvis man glemmer at slukke radioen, så er det nok nemmere at sætte en strømvagt på der sevl lukker ned for forbruget ved en bestemt spænding.

på Golf3 f.eks er det ikke chippen, men de 2 ruller i indgangen af tændingslåsen, der styrer at der kommer støm i stikben "s" i tændingslåsen

hvis det ikke virker efter at man har monteret en kabelsko og ledning i stikket til bundstykket, så er det højest sandsynligt at bundstykket er defekt.

og da der ikke er den store forskel på tændingslåse til T3, Golf2 og Golf3 m.fl. så er det nemt at få til at virke i en T3 også :)


den gode Wilson lavede en fin guide til for nogle år siden, den må kunne søges frem, måske billederne dog er forsvundet..
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D