T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Alp efter 18. Juni 2009 kl: 23:37:09

Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 18. Juni 2009 kl: 23:37:09
mmm...en wbx suger som bekendt temmeligt på brændstof sparegrisen    :?

Så spørgsmålet om konvertering til diesel kommer jo i tankerne...

Rent praktisk:
En 1.9 er til at opdrive,
En syncro diesel tank, nok lidt mere besværlig.
Koblingsklokke + diverse  
...er der der en der har et 'slagte-bil' motorrum jeg kan plukke i ?

Hvad syntes i om iden, for besværligt ?
Der skal siges at det kunne være et vinter projekt og bilen pt ikke har danske papire, vejet til 1480 kg iøvrigt.

Indputs ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 18. Juni 2009 kl: 23:38:44
Hvordan har du båret dig ad med at få vægten så langt ned?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 18. Juni 2009 kl: 23:43:01
"lb-reg" dvs helt tom ...og spulet
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 18. Juni 2009 kl: 23:48:21
Jeg har en del af de stumper du skal bruge til konvertering. Dog ingen
 syncro dele.

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 19. Juni 2009 kl: 00:17:47
Jeg har en tank til Diesel liggende. Pluds lidt forskelligt andet.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: casper efter 19. Juni 2009 kl: 00:32:00
ld-reg = svensk gulpladde, står vist for lastbil-registreret.

Tanken luner du med en varmepistol og trykker en lille bule i til dieselstarteren, ligesom du bare ringer når du vil have min 1,9 motor ;-)
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Mølle efter 19. Juni 2009 kl: 12:27:04
Motorbøjler og beskyttelsesplade + bagerste monteringsplader til motorbøjlerne. Du behøver kun selve tanken. Studs mv. er det samme. Der skal kigges lidt på ledningsdiagram før du får forvarmning på nøglen, men et relæ og en knap kan gøre det.

Speedometeret beholder du og bygger over i et diesel instrumentbræt fra en 2x4 for at få forvarme-lampen.

Ledningsnettet fra motorrummet i en diesel passer for  98% vedkommende med ledningsnettet fra Bens (fra motorrummet og frem til kabinen)

Husk koblingsklokke og højgearsaksel.

Hilsen en, der har lavet ombygningen.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Vwcamperlove efter 19. Juni 2009 kl: 15:08:20
Citat fra: "Alp"
mmm...en wbx suger som bekendt temmeligt på brændstof sparegrisen    :?

Så spørgsmålet om konvertering til diesel kommer jo i tankerne...

Rent praktisk:
En 1.9 er til at opdrive,
En syncro diesel tank, nok lidt mere besværlig.
Koblingsklokke + diverse  
...er der der en der har et 'slagte-bil' motorrum jeg kan plukke i ?

Hvad syntes i om iden, for besværligt ?
Der skal siges at det kunne være et vinter projekt og bilen pt ikke har danske papire, vejet til 1480 kg iøvrigt.

Indputs ?


Med fare for ikka at have forstået hvad det egentlig er at du skal bruge, ligger jeg alligevel nedenstående link ude til dig. Tænkte, at det måske er noget du kan bruge?

Link:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60691087

Dit projekt lyder spændende, så god fornøjelse :)
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 22. Juni 2009 kl: 20:22:06
I første omgang har jeg søgt lidt her i forum på hvad der skal bruges, umiddelbart er her en liste.
Men det er unægteligt nemmere med en rådden bil med defekt motor jeg kan plukke af.

-Koblingsklokken, højgearsakslen,
-motorbøjler, beskyttelsesplade,
-bagerste monteringsplader til motorbøjlerne
-forrste gearkasseophæng
-plast-forbindelse mellem luftfilterkasse og turbo.
-nippel mellem oliefilter-sokkel og olierør
-gummi mellem turbo og indsugningsmanifold.
-slanger, ledningsnet
-luftfilterkasse, brændstoffilterkonsol
-starter, instrumentbræt, mv
-Bundkar, ind/ud manifold


For at danne mig et overblik ville det være optimalt hvis jeg får en ide om hvad det skal koste, hvis delene stadig sidder mere eller mindre monteret, vil et foto af motor rummet måske være optimalt.

@Jønne Ukendt: Vil du PM eller skal jeg komme forbi ved lejlighed ?

@Kkrogsgaard: Vil du PM, hvad skal tanken koste og hvad har du ellers på lager.

@casper: Den motor renovering der ligger i en tråd ser fin ud, umiddelbart vil jeg tro det får prisen over bugettet, har du et større lager af AAZ...?  :lol:

@Mølle: Er der ikke noget med at der er en aksel på benz-gearkassen er 15 mm for langt ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 22. Juni 2009 kl: 20:32:09
Du skal være mere end velkommen til at ringe, det er nemmere end alt det her skriveri.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: dokajønne efter 22. Juni 2009 kl: 20:38:41
Du kunne jo også gå rækkebenz-vejen. Jeg talte med en mand der havde kørt med en 1,6l benzin rækkemotor  (golf). Han syntes den gik fint til bilen og kørte 10-12 km/l. Du kunne jo vælge én med lidt større volumen. Rent bøvl-mæssigt tror jeg dog ikke der er den store forskel mht ombygningen.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: KHSalvesen efter 22. Juni 2009 kl: 20:42:32
Citat fra: "dokajønne"
Du kunne jo også gå rækkebenz-vejen. Jeg talte med en mand der havde kørt med en 1,6l benzin rækkemotor  (golf). Han syntes den gik fint til bilen og kørte 10-12 km/l. Du kunne jo vælge én med lidt større volumen. Rent bøvl-mæssigt tror jeg dog ikke der er den store forskel mht ombygningen.
Få lige billeder og beskrivelser af den bil. !

Kurt
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 22. Juni 2009 kl: 21:07:35
Men er den ikke lidt underkuet den lille 75 hk motor? Har den et moment på omkring 40 Nm eller sådan?  8)

Ej spøg til side. En 90 hk eller 115 hk eller 129 eller 160 eller 174 hk eller 204 hk. Ja der er muligheder nok da.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: WBX Manden efter 22. Juni 2009 kl: 21:09:01
Citat fra: "Alp"
I første omgang har jeg søgt lidt her i forum på hvad der skal bruges, umiddelbart er her en liste.
Men det er unægteligt nemmere med en rådden bil med defekt motor jeg kan plukke af.

-Koblingsklokken, højgearsakslen,
-motorbøjler, beskyttelsesplade,
-bagerste monteringsplader til motorbøjlerne
-forrste gearkasseophæng
-plast-forbindelse mellem luftfilterkasse og turbo.
-nippel mellem oliefilter-sokkel og olierør
-gummi mellem turbo og indsugningsmanifold.
-slanger, ledningsnet
-luftfilterkasse, brændstoffilterkonsol
-starter, instrumentbræt, mv
-Bundkar, ind/ud manifold


For at danne mig et overblik ville det være optimalt hvis jeg får en ide om hvad det skal koste, hvis delene stadig sidder mere eller mindre monteret, vil et foto af motor rummet måske være optimalt.

@Jønne Ukendt: Vil du PM eller skal jeg komme forbi ved lejlighed ?

@Kkrogsgaard: Vil du PM, hvad skal tanken koste og hvad har du ellers på lager.

@casper: Den motor renovering der ligger i en tråd ser fin ud, umiddelbart vil jeg tro det får prisen over bugettet, har du et større lager af AAZ...?  :lol:

@Mølle: Er der ikke noget med at der er en aksel på benz-gearkassen er 15 mm for langt ?


Heyyy er det din motor og gearkasse på billedet  :!:  :?:
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Hinze efter 22. Juni 2009 kl: 21:32:44
Det ligner noget Renault.... med træplade?

Hinze
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: opelhaj efter 22. Juni 2009 kl: 21:55:55
langsomt voksende sibirsk lærk...... hahaha hva gør man ikk når man ikk li har en laserskæremaskine :0) stiksav og jem og fix :0) arrr mon ikk det bare er et mockup.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Mølle efter 22. Juni 2009 kl: 21:59:36
Hvis du laver benz. række konvertering, skal du alligevel bruge alle stumperne fra diesel konverteringen, incl. bl.a tank.

Hvis du finder en tohjulstrukket donorbil, så kan du godt bygge den med almindelige motorbøjler, hvis du har en doka eller sika, da der er plads til at motoren kommer lidt højere op, men vinklen på trækakslerne bliver lidt stejlere.

Du skal ikke skifte ophæng på gearkassen. De er de samme på B og D.

Højgearsakslens yderste del skal skiftes sammen med klokken. Det er ganske uproblematisk.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: WBX Manden efter 22. Juni 2009 kl: 22:01:15
Citat fra: "Hinze"
Det ligner noget Renault.... med træplade?

Hinze


Det ikke bare ligner, det ER en UN1 Renault gearkasse

Citat fra: "opelhaj"
langsomt voksende sibirsk lærk...... hahaha hva gør man ikk når man ikk li har en laserskæremaskine :0) stiksav og jem og fix en :0) arrr mon ikk det bare er et mockup.


hehe.. jooo det ligner et mockup.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 22. Juni 2009 kl: 23:11:37
@dokajønne: En benz-golf kunne vel osse være en mulighed, men der er nok for langt fra 112I til en 1600, jeg må nok forske lidt i benzin økonomin på sårn en 115/129 GTI. Men diesel er nok lidt mere "lego-agtigt-plug-and-play" så man ikke risikere at bli kvalt i projektet.

@WBX Manden: Billedet er ikke min, fundet på nettet og gemt med den lange aksel i tankerne...den der spånplade løsning tror jeg sq ikk på

@Mølle: 'Guld'-info Mølle, skulle nok have kigget frigange under 'pirat-dokaen' på fyn, glemte det. Hvor meget længere nede kommer motoren til at hænge ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Mølle efter 22. Juni 2009 kl: 23:22:35
Motoren kommer kun et par cm længere ned end på en alm t3er.  Hvis du bruger almindelige motorbøjler kommer motoren til at ligge en lille smule skråt, og peger op bagud. Sådan var omgangs-syncroen lavet.

Jeg synes at du skal gå efter at få den rigtige tank i, som passer til motortypen.

Husk at der findes 4 forskellige syncro tanke.. hhv. b + d til doka/sika og b+d til bus/kassevogn. Tankstudens indførelse i tanken og starterens placering er bestemmenede for typen.

Det er en ombygning, som kan gøres på et par arbejdsdage.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 23. Juni 2009 kl: 00:27:25
Citat fra: "Mølle"


Husk at der findes 4 forskellige syncro tanke.. hhv. b + d til doka/sika og b+d til bus/kassevogn. Tankstudens indførelse i tanken og starterens placering er bestemmenede for typen..


Jep det må være Diesel bus tanken

Citat fra: "Mølle"

Det er en ombygning, som kan gøres på et par arbejdsdage.


Dejligt positivt   :D
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 23. Juni 2009 kl: 17:48:47
"827-dele"

http://www.vw-winkler.de/product_info.php/info/p205_Motor-Umruestsatz-fuer-TDI-bei-ex-Wassergekuehltem.html
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 26. Juni 2009 kl: 12:00:07
Syntes ikke jeg har kunne finde noget her i forum så tjekkede med Skat idag:

Til fastsættelse af vægtafgift bruges den dato der fremgår af bilens udenlanske registrings papire.
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html

Regstringsafgift kan man få en IDE om ved at bruge 'SØG' funktionen her i forum.

Guleplader: 3.000 dkr
Hvide plader: 10.000 dkr
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 30. Juni 2009 kl: 17:33:45
Højgearsakslens længter:

Benzin 298mm
Diesel 287mm


http://www.kaefer-co.de/technik/pdf/getriebeglocke.pdf
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 10. August 2009 kl: 13:46:56
Skulle jeg være så heldig at der er en der har en oliesugesnabel liggende som de vil af med ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Mølle efter 11. August 2009 kl: 20:38:44
klokken på fotoet er den rette. Den på tegningen er til benz.

Det må vrimle med sugesnabler i jylland. Ellers så sig til. -men ikke til foræring.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: BlackChart efter 11. August 2009 kl: 20:46:48
Alp, jeg har en sugesnabel fra en JX'er liggende..
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 12. August 2009 kl: 00:50:01
Lyder godt Morten

Jeg spekulere lidt over et 228 svinghjul (JX er 215)
Det skulle findes i Golf/Vento/Passat TDI sikkert 1Z/AHU, Golf G60 og nogle benz Passat mellem 88 og 96

Nummert er 028 115 269B men min onkel er syg så jeg kan ikke spørge mere precist.

Ligger sårn nogle svinghjul og flyder i hjørnerne rund omkring.. ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Hasse efter 12. August 2009 kl: 20:34:14
Ett svinghjul från Golf/Vento/Passat eller Audi passer ikke i en T3 för kopplingen sitter mellan svinghjul o motor, på T3 sitter kopplingen mellan svinghjul o gearkasse.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 12. August 2009 kl: 21:43:37
Iden findes her:

http://wiki.club8090.co.uk/index.php/Gearbox_Clutch_CVs_-_Diesel_Uprated_Clutch


translate.google :
"For JX AAZ og 1.9 TDI motorer
Det består af en 228mm svinghjul omarbejdet
228 mm udskrive kurv
Et specielt konstrueret kørsel
MCC med en sports overflade for tunge byrder
Og indflydelse.
Da den normale JX kobling (215 mm) er for svag
især for omregning til 1,9 L TD
Denne Kuplung kan fordoble drejningsmoment ved rattet JX.
Den svinghjul anvendes af 1.9 TDI
som har været væk fra start-og abschirmblech normal passer.
Med den originale 1,9 l svinghjul starteren ikke passer.
Pres plade, der bærer Mittnehmerscheibe er nye!"
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 16. August 2009 kl: 10:12:06
Er der ikke andre der har kommentar til den koblings ide, udover det måske er "over-kill" ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: casper efter 16. August 2009 kl: 10:45:10
hvilken motor vil du lægge i ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 16. August 2009 kl: 11:00:29
1.9 TD evt med noget intercooler
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Jarl efter 16. August 2009 kl: 11:21:28
Der er ingen problemer i at få den almindelige kobling til at holde med AAZ. Hvis du er paranoid over styrken, så kan du købe særligt stramme koblinger på ebay, og jeg tror, at det er betydeligt billigere end 228 mm løsningen, med mindre du selv har en drejebænk i baghaven.

Brug hellere pengene på en ekstern oliekøler og kontrol af at din vandkøler har tilstrækkelig kapacitet - det er meget mere påtrængende problemer, når man lægger AAZ i.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 17. August 2009 kl: 23:40:16
Citat fra: "Jarl"
Der er ingen problemer i at få den almindelige kobling til at holde med AAZ. Hvis du er paranoid over styrken, så kan du købe særligt stramme koblinger på ebay, og jeg tror, at det er betydeligt billigere end 228 mm løsningen, med mindre du selv har en drejebænk i baghaven.

Brug hellere pengene på en ekstern oliekøler og kontrol af at din vandkøler har tilstrækkelig kapacitet - det er meget mere påtrængende problemer, når man lægger AAZ i.


De ebay koblinger ligger der billeder af tidligere i tråden, det se ud som et afdrejet svinghjul.
Det er lidt et spørgsmål om der ligger et 'forsøgs'-svinghjul et sted

Du mener vandpumpe/køler i en ordenlig stand, ikke Jarl ?

Oliekøler er på huske/ønske-listen.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 01. Maj 2011 kl: 11:14:53
Lidt fyld til den her gamle tråd:

Ingen tvivl om en dieselpumpe er sart når den ligger på 'lager' ..fugt, rust, snask..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7FZwTn26uk4[/youtube]
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 01. Maj 2011 kl: 11:25:14
Jeg har længe haft problemer med at bagerest diff ikke har virkede, nu kom dagen.

Sorry, men når først gearkasse er pillet af er det langt lettere at få til at virke.
Den langsigtede løsning er bestemt at få den udvendige del af akslen lukket inde, så man er fri for skulle bøvle mere med at rear-diff ikke virker.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=neWfnu-_Lho&feature=related[/youtube]
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: BlackChart efter 01. Maj 2011 kl: 13:06:06
Når nu du leger med diffen, kan du så fortælle mig om man kan pille pinden og bøsningen ud, uden at skulle skille gearkassen ad??

OVERVEJER at pille dem ud af både gearkassen og for diff. til vinter og så få det renset ordentligt af for ir og skidt eller evt. få fat i det sæt rustfrie der findes, så man slipper for at det irrer...

PS. Er det den JX pumpe vi fandt ude i garagen der ser sådan ud indvendigt??
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Hr mortensen efter 01. Maj 2011 kl: 14:31:27
Der står lidt om spær vedligeholdelse her-http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-9796-postdays-0-postorder-asc.html.
Jeg kan godt levere en hulens masse billeder om det hvis i er inteseret.

Og alp. Hvad med en subaru motor i bilen.

Mv Daniel
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 01. Maj 2011 kl: 14:34:11
Citat fra: "BlackChart"
Når nu du leger med diffen, kan du så fortælle mig om man kan pille pinden og bøsningen ud, uden at skulle skille gearkassen ad??

OVERVEJER at pille dem ud af både gearkassen og for diff. til vinter og så få det renset ordentligt af for ir og skidt eller evt. få fat i det sæt rustfrie der findes, så man slipper for at det irrer...

PS. Er det den JX pumpe vi fandt ude i garagen der ser sådan ud indvendigt??


Du ka IKK få pinden ud uden at skille gearkassen ad, no way.
Ser lige om ikke jeg kan skyde et forklarende billed.
Jeg smed gearkasse på siden, så det kunne løbe ned langs akselen WD40/olie/motion så virker det igen.


Ja det er pumpen fra garagen ;-)
Men det ser nok vildere ud end det var, men ingen tvivl pumperne har bedst af at stå tørt med diesel i, med mindere man har mod på at splitte den ad.

Jeg får muligvis brug for den tilslutning på højtryksdele vi snakkede om, Morten, de er godt nok lange dem der sidder på AAZ pumpen ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: BlackChart efter 01. Maj 2011 kl: 15:06:04
Jammen, du ved hvor der ligger en pumpe mere, og der var de svjh. alle 4 i samme længde...
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Mølle efter 01. Maj 2011 kl: 16:45:46
Citat fra: Alp
Citat fra: "BlackChart"
Når nu du leger med diffen, kan du så Du ka IKK få pinden ud uden at skille gearkassen ad, no way.
Ser lige om ikke jeg kan skyde et forklarende billed.
Jeg smed gearkasse på siden, så det kunne løbe ned langs akselen WD40/olie/motion så virker det igen.



Hej Alp

Når du er inde ved diffen (har pillet klokken af), så kan pinden vel godt komme ud???
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: BlackChart efter 01. Maj 2011 kl: 16:48:03
Så længe det bare er klokken der skal af er det jo ikke så galt...Det burde vel være nok at tage klokken af...
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 01. Maj 2011 kl: 18:48:50
Okay, nu skal vi ikke have rodet tingene mere sammen end nødvendigt.
Koblingsklokken skal af for akslen til 'rear-diff' kan komme ud.
Der sidder en stift der skal ud, se rød pil.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 01. Maj 2011 kl: 18:58:07
Citat fra: "Hr mortensen"
Der står lidt om spær vedligeholdelse her-http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-9796-postdays-0-postorder-asc.html.
Jeg kan godt levere en hulens masse billeder om det hvis i er inteseret.

Og alp. Hvad med en subaru motor i bilen.

Mv Daniel


Jeg hælder nok mest til brændstof økonomi så det må vel være TDI
Hvad er km/l pronosen på subaru motoren ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 15. Maj 2011 kl: 17:01:33
Er der nogen der kan nummeret på den vandstuds på topstykket lige under højre arm, evt og nr. på følere

(http://www.furgovw.org/galeria/fotos/Lo1/Desmontaje-del-motor4.jpg)
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: verner efter 15. Maj 2011 kl: 17:13:52
har den 2 studser, må det være denne her:
http://hovwdiaudi.dk/_ul/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=121098014&Group=14439

har den en studs, må det være den her:
http://hovwdiaudi.dk/_ul/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=121046004&Group=14439
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: BlackChart efter 15. Maj 2011 kl: 17:37:38
Og det hele kan svjh. findes i min skrotkasse ;)

Med andre ord, skal du ikke bare have hele skrotkassen med hjem?? :D
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 16. Maj 2011 kl: 00:44:43
@verner

Den snød også mig, der mangler to temp.følere på den.
http://hovwdiaudi.dk/_ul/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=121046004&Group=14439

På AAZ sidder de som en føler på vandstudsen mellem 3 & 4, dem kender jeg Ikke data på og studsen er også færdig.

@BlackChart
Der er for dyrt at besøge dig ... :roll:
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: BlackChart efter 16. Maj 2011 kl: 18:00:10
Arh pjat med dig ;)
Studsen med følere kan blive din for en hund, kan evt. slæbe den med til Fyn hvis det har interesse...
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 17. Maj 2011 kl: 23:00:32
@BlackChart

Tak for budet, Morten, jeg satte AAZ versionen i ordre sammen med et par andre ting, den var så billig at det var forsøget med den orginale føler værd.

Men tag endelig tilslutningen fra højtryksdelen af JX skrot pumpen med til Fredericia.
Det er for meget vrikken rundt med rørne at skifte til den lange AAZ version
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 01. Juni 2011 kl: 22:18:02
Er den nogen der sårn lige ud af hovdet ved om der er forskeld på motor bøjlerne, Syncro<>2WD, udover beslagne til underkøringsværn ?

Eg ligger motoren lavere i Syncro ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Holger efter 01. Juni 2011 kl: 22:31:02
Ja motoren ligger lavere.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 01. Juni 2011 kl: 23:03:50
Citat fra: "Holger"
Ja motoren ligger lavere.


 Crap da osse..mine nymalede bøjler  :roll:

Hvor ligger det Holger, bare i hullerne eller værre ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Holger efter 02. Juni 2011 kl: 08:40:26
Hvis du står med en 4wd og 2wd i hånden, vil du kunne se forskellen. Jeg var i værkstedet her til morgen for at tage billeder men desværre var der ingen 4wd afmonteret. Det er svært at forklare men selve røret er ud formet forskellig. Hvis du monterer 2wd holder på en 4wd hælder motoren fremad nedad. Trækakslerne til baghjulene skal nok klare det men vinklen på kardanleddet på akslen til frontdiffet får en forkert vinkel. Jeg har selv haft problemet da jeg købte min 16" (se min tråd om subaru 2,0T).
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 02. Juni 2011 kl: 09:13:34
Citat fra: "Holger"
Hvis du står med en 4wd og 2wd i hånden, vil du kunne se forskellen. Jeg var i værkstedet her til morgen for at tage billeder men desværre var der ingen 4wd afmonteret. Det er svært at forklare men selve røret er ud formet forskellig. Hvis du monterer 2wd holder på en 4wd hælder motoren fremad nedad. Trækakslerne til baghjulene skal nok klare det men vinklen på kardanleddet på akslen til frontdiffet får en forkert vinkel. Jeg har selv haft problemet da jeg købte min 16" (se min tråd om subaru 2,0T).


Jep, nedad/fremad var osse hvad der sprang i øjnene.
Lige umiddelbart ser det ud til at være svært at redde uden at starte "forfra" med at klodse det hele op.

Måske bruge gummi-ophæng ala dem du har brugt, istedet for de orginale, afhængigt af hvor meget plads der er.
(http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-download-id-11775.html)

Hvis du har billeder med org. 4wd-diesel ophæng i bilen, blir de modtaget med glæde  :D
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Holger efter 02. Juni 2011 kl: 18:23:54
Jeg er lige taget på miniferie et par dage, men det er der sikkert en anden der kan.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Holger efter 02. Juni 2011 kl: 18:28:56
Hvis jeg har forstået dit indlæg rigtigt, så er du ved at lave en standard montering af en R4?  Hvis det er rigtigt forstået er den eneste løsnig da at finde et par originale syncro bøjler.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 02. Juni 2011 kl: 21:15:15
Citat fra: "Holger"
Hvis jeg har forstået dit indlæg rigtigt, så er du ved at lave en standard montering af en R4?  Hvis det er rigtigt forstået er den eneste løsnig da at finde et par originale syncro bøjler.


WBX til AAZ 827
Orginale er naturligvis nemest.

Havde lige lidt tid til af nær-kigge bøjlerne idag, klosse op osv.
Så her er lidt billeder til skræk & advarsel.
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 04. Juni 2011 kl: 15:18:39
Det vil være super hvis der er en Syncro mand der kan supplere med et kontrol mål evt fra motor bøjlens bolt huld som bør være ens på Doka og Van.

Pusler lidt med tanken om at lave om til hydro-motor ophæng, når nu bøjlerne ikke passer..
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Holger efter 09. Juni 2011 kl: 18:46:34
"Bedre sent end aldrig", eller hvá?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 09. August 2011 kl: 19:13:54
@Holger
Tak for billederne, jeg fandt et sæt på Ebay, ændring/fabrikation af de eksisterende er udsat.

Næste udfordring ;
Jeg kan ikke få liv i den forvarme dioden /gløderørne, et eller andet  har jeg overset.

Er der et bud ? (Det 3-stik er under mistanke)
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 10. August 2011 kl: 20:08:34
..sq da osse..næsen i diagrammerne igen...basics er godt lige at ha ved hånden (vedhæftet :-)


Det lykkedes at få forvarmer/gløderør til at virke, ved at bruge de eksisterende kabler.

Den gule diode mangler dog lige pt..




 :D
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 10. August 2011 kl: 20:12:07
Yiharrrr... :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=M1t4tmxeo3g[/youtube]
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: BlackChart efter 10. August 2011 kl: 20:19:20
Du skal have fyldt mere vand på den ;)
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 11. August 2011 kl: 23:59:07
Citat fra: "BlackChart"
Du skal have fyldt mere vand på den ;)


@BlackChart

Ja ja, skulle jo lige forevige dette glorværdige øjeblik  *G
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: chewie efter 14. December 2011 kl: 22:24:35
Hey Alp.

Hvordan fungerer din dieselguffer? Har du været tilfreds med skiftet fra WBX?

Hvordan ser din brændstoføkonomi ud?

Og endte du egentlig med at skifte tanken til en diesel?


Mattias
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 17. December 2011 kl: 21:08:39
Jep tanken blev skiftet, rabundus har skrevet lidt om benz kontra diesel tank på syncro i et indlæg.

Ellers er status her.....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8MG12jRGDr0[/youtube]
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: jensjakob efter 17. December 2011 kl: 21:54:28
Er det hvad jeg tror det er :-( ?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: chewie efter 18. December 2011 kl: 00:43:59
Øv! Det var da noget møg. Er det toppakningen eller mere omfattende? Hvad skal der så ske med den?
Titel: syncro, wbx => diesel
Indlæg af: Alp efter 15. Januar 2012 kl: 13:01:19
Citat fra: "chewie"
Øv! Det var da noget møg. Er det toppakningen eller mere omfattende? Hvad skal der så ske med den?


Tja...Jeg har pillet toppen af igen..
Fandt bagefter en tråd omkring efterspænning af top http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-10445-highlight-toppakning.html
 :roll:

Det kunne godt se ud som om efterspænning måske kunne gøre det, selvom toppen er spændt efter 'bogen'

Men der er relativt store revner mellem ventilerne, med niveauforskel når jeg køre fingeren over.

[size=18]Hvad siger experterne ?[/size]

Nu må det vist være tid til at få bilen ud og rulle igen, selvom jeg har en trendy 2E på amagerhylden og også kunne lade mig friste af TDI muligheden, er jeg nok tilbøjlig til af vælge en 'nem' ny AAZ top