T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: BlackChart efter 06. Oktober 2009 kl: 18:17:00
-
Er der nogle af jer herinde der ligger inde med udstyr til at måle RPM på krumtappen??
Tvivler på at min omdr.tæller passer til den nye motor...
-
jankjerbye købte egang noget i biltema til det, der er da en tråd et sted med det....
-
Hvis du bruger samme remhjul, som der var på JX'ern, så er det vel det samme generatoren viser, - er det ikke der omdrejningerne måles.?
-
Det er ikke sammel remhjul og ej heller samme generator...
1Y'en er bygget op med multiribrem, ligesom da den sad i en Golf III ;)
-
Okay. det er vel ikke sådan at der er ledning ned til krumtappen, i koblingssiden. det er der på den AHU Hanne kom til at købe. og så må det være noget med magnet føler.
Kan en cykelcomputer bruges ?
Poul
-
Den føler du snakker om er en omdrejningsbegrænser...En AHU er vel også en TDi??
-
jankjerbye købte egang noget i biltema til det, der er da en tråd et sted med det....
Kan ikke lige finde den tråd, men det er vel noget i stil med denne her han købte?!
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=91951
-
Den føler du snakker om er en omdrejningsbegrænser...En AHU er vel også en TDi??
Det kan godt være den er til at begrænse omdrejningerne. men den må da måle omdrejningerne. Desv har jeg ikke ledningsnetet. - og havde jeg ville jeg nok ikke have hjerne til at samle det.
Så jeg har tænkt på noget med sammenbygning af golf pumpe med højtryksdelen fra tdi pumpen, samt at prøve at koble den eksisterende turbo så den virker mekanisk. - blænde øko hullet i udstødningsmanifoldet. samt montere intercooler i skærmen.
:wink:
-
På krumtappen sidder der en "skive" med 4 udskæringer i, en for hver 90 grader, føleren er så sikkert magnetisk aktiveret, den kan i hvert fald mærke hvor tit der kommer et hul forbi :)
-
Men handler det ikke bare om at få justeret omdr.tælleren ind én gang for alle? Beregn dit sammenlagte udvekslingsforhold, regn ud, hvor hurtigt motoren skal snurre ved en given hastighed, kør en tur med GPS'en, juster tælleren. Kan det ikke løse problemet?
-
Jeg har rodet lidt med det samme, min har 3 ledninger og for mig ser det ud til at man fra den ene kunne læse tomgang til ca 2000 omdr.den anden ledning ville så tage de højere omdrejninger, ihvertfald når jeg brugte en omdrejningstæller fra biltema. Så min konklution var at jeg ikke kunne bruge den sender til noget, så jeg er også spændt på at læse indlæg om dette emne.
søren
-
Jeg har sådan en dims Morten, men det er jo lidt dyrt med posten..... ca 90 tur retur med Post-Danmark, men du er velkommen hvis du vil holde mig skadesløs..... :lol:
Leif
-
Skulle gerne få den laser RPM måler fra BilTema imorgen når svigerfar kommer ned :)
Så må vi se hvad det er for noget og om det virker...
-
husk billeder :P
-
Er en klovn til at huske billeder når jeg går og roder med bil og der ikke er andre, men skal da se om jeg kan huske det...
-
Var så lige ved at glemme det :D
Her er et par stykker...
-
Så mangler du bare 6 meter lyslederkabel. :)
Kurt
-
okay det ser da kanon ud :D
har du fået indstillet DZM'en ?
-
Lidt høj tomgang der ;)
-
@KHS: Ja, det kunne være sjovt :)
@Crapz: Jepper...
@Jan: Ja, men det er jo fordi koldstarts håndtaget er trukket...Sådan en AAZ pumpe har jo den lille finesse at den hæver tomgangen når det håndtag er trukket...