T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: heinzo efter 12. August 2010 kl: 00:38:28
-
næse monteret reservehjul , hva gør jeg?
Jeg kan se at den gule syncro? fra træf 08 har næse reservehjul , det ser super fedt ud, selvom det ikke er originalt.
er der nogen der ligger inde med info / holder?
og viden evt om problemer med køling hvis man montere et hjul midt i køleren..:)
Heinzo golf II van 84
T3 84 1.6d
-
Det ser da meget godt ud, men personligt ville jeg ikke placere et hjul foran en køler på en bil, der ikke ligefrem har overkapacitet af køling. Kan han mon have flyttet køleren, eller have sat to ved siden af hinanden i serie? Jeg kan ikke huske hvor meget plads der er.
-
Hvis bare der er ok plads mellem hjul og kølergrill er der ikke de store problemer der.
Det mest luft der kommer forbi køleren bliver suget igennem den (derfor den anderledes bund på diesel og senere wbx'er) og ikke presset igennem som man måske skulle tro!
På trambussen er der både kvadratisk nummerplade og 25 rækkers oliekøler der skærmer for vand køleren og selv inden oliekøleren var der ikke de stor problemer med varme. Istedet skal man fokusere på at der ikke er luft i systemet, at impellerne på vandpumpen er intakte at der ikke er belægninger inde i køleren og ellers i systemet og sidst men ikke mindst at kølervæske ikke er gammel.
Man bør efter min mening rense med kølerrens og skylles igennem hvert 2-4 år og i samme omgang skifte kølervæsken da den med tiden mister evnen til at lede varmen (grin bare, men ikke desto mindre.....) og hvis man som jeg ofte kører med belastning så offer 2,5 kilo på en ordentlig oliekøler. Den kan i praksis næste ikke bliver for stor til en jx'er....
mht hjul holderen er det en voldsom flink nordmand der kører i den gule men om jeg kan huske hans navn? nej :)
-
den gule syncro er så vidt jeg husker luftkølet!
det en onkel rejsende mac's bil
-
Findes der luftkølede syncroer?
Jeg troede at der var flere år mellem produktionen af luftkølede og produktionen af syncroer
-
du må ik hænge mig op på det, men jeg mener den er luftkølet, måske husker jeg forkert....
det er en speciel motor der er bygget, den kan køre på dårlig (lav oktan) benzin som man bla. kommer ud for i øst lande og lign.
-
ER det ikke Onkel Reisende Mac??????
-
ER det ikke Onkel Reisende Mac??????
jo, jeg har bare svatet fokret ;)
-
ORM er da herinde engang imellem, så send ham en PM
Kurt
-
Det er vist 2,1 dj eller noget i den stil altså en WBX, vandkølet.
den kan vist godt køre på 88 oktan har jeg hørt :-D